Bukefalos 28 år!

11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

*KL*

Kastrerade Enar i Torsdags, gick bra. Sen har han fått Metacam Fre/Lö/Sö.
Nu igår var han ännu mer svullen och när han rör på sig så droppar det lite blod. Är det normalt?
Får inte tag på veterinären nu på fm.

Han har ingen temphöjning.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

lånar knappen.

I fredags fick jag hänga lite på den den åringen i stallet jag har döpt (Poison Ivy) .Hon skötte sig fint. ryckte till lite när jag rörde henne med handen vid skänkelläget, men i övrigt cool och väldigt väldigt duktig.

http://stallmalmborg.se/22222 (2).jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

blir det gele som hänger från skapet? O droppar blod? Om inte så är det mest troligt sårvätska, det skapas i nästan alla sår o håller såret rent. Det kan ha en röd färg, men inte så intensivt mörkröd som blod. Blod koagulerar dessutom, det gör inte sårvätskan, den torkar bara.

Nu har conny o resten åkt med den stora lastbilen! Vi lastade dem först hemma i vanliga transporter, Conny bara "hmm, jaha! oki!!" o så gick han på. Samma sak på lastbilen! JAg är så oerhört stolt över honom! Tänk att han bara är ett år, o så himla lätt o trevlig! Vi lastade dessutom i mörker.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Kl:

Nu är Q genomgången av veterinär i förra veckan, och av ET idag. Med facit i hand så är jag jätteglad för att jag upptäckte att han tog kortare kliv med ena bak när vi spände honom för vagnen, för annars hade han fått gå med den här ryggsträckningen betydligt längre..

Han blev alltså behandlad för en kraftig sträckning i ryggen idag. Anledningen? Med största sannolikhet har han dragit omkull i den :devil:leran i hagen som är kontentan av allt :devil:regn som hösten har bjudit på.. Men han var såååååå duktig!!!:love:

Bilder från dagen:
version-c07028f1f561a99b3189c4bd02f86e21


version-6049414565131b589a45bf58288cd517


Och så en heeeeelt onödig film på en heeeelt vanlig dag hos oss.. Med lite lastträning i början. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=SDpCFLvP8cg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Nu har conny o resten åkt med den stora lastbilen! Vi lastade dem först hemma i vanliga transporter, Conny bara "hmm, jaha! oki!!" o så gick han på. Samma sak på lastbilen! JAg är så oerhört stolt över honom! Tänk att han bara är ett år, o så himla lätt o trevlig! Vi lastade dessutom i mörker.


Jag är så stolt över att fått förmånen att ta hand om din Lill-Prins. Tänkte fortsätta att skriva lite och läsa i den här tråden! Jättekul att den finns. Har fått morgonrapport från Skåne, och allt är fortsatt positivt. Conny är bara lugn och finner sig till rätta utan problem. :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Välkommen till tråden :D


Nu har jag bildbevis!!!
Walle har växt om den gamle, i alla fall om man ska räkna rump-mått :p
Manken har en liten bit kvar... ;)

522251_279137962189430_221270597_n.jpg
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

*kl*
Var ett tag sedan jag uppdaterade om Rebel kom jag på :p
Han går mest i hagen och växer päls XD Idag fick vi iaf hem ett vintertäcke som jag beställt från Holland till honom så han slipper frysa till våren när han klipps :) Idag fick han springa lite på volten när solen ändå var framme för en gång skull, vilket han verkar ha tyckt va roligt.

 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

vad kul! välkommen! :p

KL.
Zolero blir bara bättre och bättre! Jag är såå glad!

... för ett otränat öga skulle man förmodligen aldrig se något fel alls idag.

Vi firar med ett par bilder!

485031_10151133349586344_1012551498_n.jpg

575322_10151133366451344_889519954_n.jpg

534065_10151133399906344_2142167093_n.jpg


... sista bilden busar han med min hund så han är full av energi! Han måste ju dessvärre gå i mindre hage och ensam tills han blir helt återställd.
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Så skönt, hoppas allt går som det skall :laugh: Håller tummar för dig och fina Zolero :D
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

hej hopp i det tråkiga vädret.ena dagen -8 och nästa dag plus 7 och regn,min camaro född i mars 11 mätte vi här om dagen ca 167 i manken"hua" nog för att han vuxit mycke men så stor trodde jag inte han var man kan ju undra var det ska sluta...
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Minns du 11an som var den större av dom två vi tittade på i sommar?


Måste fråga stallägarn hur stor hon är nu, för en bit över 160 var hon för någon månad sedan.
Den andra lilla 11an har väl i alla fall vuxit om min ponny. :p

Skönt att Zolero mår bättre!
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jo det gör jag, men visst var det den lilla som var så fin i typen? :)

Vi har iofs inte mätt våra grabbar på 1-2 månader och dom är ju inte heller direkt små! Har dock för mig att Zolero var 153 cm sist men den andra var betydligt högre.
 
Senast ändrad:
Sv: 11:ornas tråd, del 3

båda var fina men minns att jag föll för den mindre :love:

Kanske du får tillåtelse att lägga ut bild på dom här? vore kul att se hur de utvecklats.

Eller så får jag göra ett besök hos er igen! ;)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Dom går ute på lösdriften och är väl lertäcka från topp till tå, så det är inte så mycket att ta bild på just nu. :crazy:

Dom har 10 ha hage, med skog... alla står inklämda på en halv ha och trampar lera på samma ställe...

Du får gärna göra ett besök om du vill, jag måste själv komma och titta på båda dina någon dag!
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Haha typiskt hästar! :D du är som sagt jätte välkommen förbi oss men hollie är i en riktig fulfas nu så inte så mkt att se :o zolero däremot ser fin ut ; ja ni ser ju de nya bilderna men jag tycker han ser trevlig ut nu. skulle vara kul att se er igen så vi kan verkligen försöka få ihop en dag. :)
 
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Skit också. Idag hade Q för första gången en svullen led. Och han rör sig precis som vanligt, men är öm vid palpation. Jag är totalt inställd på en lös benbit nu, och anledningen till att vi missade den är att vi kollade det andra benet. :( Men vid det här laget borde man ju veta att hästar kan visa hälta på olika sätt.. Hade vi böjt även det här benet när veterinären var ut så hade vi kanske sett hältan redan då.. Usch vad man kan gräma sig. :cry:

Blir till att ringa klinik det första jag gör i morgon bitti.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Ketrawzc
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
1 032
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
854
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 294

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp