Bukefalos 28 år!

12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Gud va söt den lilla fjordingen är :love: och läcker svettfux-färg den andra ser ut att då :d



Maja_Kandi: Kul med så mkt vitt! :)
 
Sv: 12:orna - del 2

Mina har också varit lite kinkiga med kraftfodret (jag behöver liksom du komplettera med protein). De äter gärna lusernhack, men får också potatisprotein som jag blandar med lite betfor. De pillar i sig det, men det tar tid och gör det ganska svårarbetat eftersom de fortfarande står med sina mammor om nätterna. Mammorna i sin tur äter mer än de behöver av det mesta... Jag hoppas det ska lösa sig bättre när det blir dags för egna boxar, vilket det nog blir inom det snaraste.
 
Sv: 12:orna - del 2

thoora: måste bara säga att jag verkligen gillar Bisse, han ser så trevlig ut, rygg eller inte ;) och Cia verkar att ha samma typ av humör som mitt fjordflicka, hon blir heller aldrig orolig utan mer förbannad om man går ifrån henne:)

Kul att du gillar honom! Han är till salu om du är sugen på att utöka din fina flock. ;) Gillar verkligen dina åringar, både till utseende och stam. Mamman till fjordingen kommer från Tranås, eller hur?
 
Sv: 12:orna - del 2

Oooh dom är så fina! :love: Bisse växer säker i sig själv snart ska du se! ;)

Jag hoppas det. Fast han är rätt fin ändå om man, som sagt, blundar för bakdelen. Jag kommer ofta på mig själv med att bli förvånad att han som varit så liten och ynklig har kunnat bli så snygg, så det finns ju hopp om att utvecklingen fortsätter.
 
Sv: 12:orna - del 2

Hittade en film på Storms farfars far, måste nog säga att hon är ganska lik honom! Tror nog att hon tänker ärva hans storlek på 130 cm också. ;)

*läser bakåt och kommer därför med ett lite försenat svar*

Men du, där har vi det ju! Jag har faktiskt funderat på vem Storm har fått sitt utseende ifrån, för utifrån bilderna jag sett på Stella är de faktiskt inte särskilt lika varandra i mitt tycke. Inte heller är hon jättelik sin pappa (även om jag bara sett någon enstaka bild på honom), men farfars far är hon jättelik i mitt tycke! Coolt! Det blir nog körponny på 130 cm av henne ska du se. ;)
 
Sv: 12:orna - del 2

Nausea din bebis kommer jag ihåg! Vi var på samma fölvisning men hann aldrig ses pga olika tidsupplägg, om jag inte minns galet nu?

Härliga tecken :love:

precis Charlottee! sorry för sent svar. :-P
ja jag älskar hennes teckning! längtar tills hon fäller björnpälsen så blir hon nog snyggare :)

vad stor holly är! vart tror du hon slutar?
 
Sv: 12:orna - del 2

Igår gjorde jag en liten gröt med varmt vatten, sojamjöl, kli, mineraler, betfor och Krafft föl. När jag kom ut igår kväll hade hon ätit upp allt! Snacka om att jag var glad. Hon hade dessutom ätit ca 4 kg av höet, hon blir sur när hon inte får silaget men efter att vi gått från stallet så äter hon.
 
Sv: 12:orna - del 2

wrangler: Tack så mycket :D tycker också han är läcker i färgen, ingen Stig direkt men läcker ändå! ;)

Victovie: Tack så mycket :)

thoora: Frästa mig inte :D Ja fjordstoet kommer faktiskt från Tranås :) Kul att du visste det!
 
Sv: 12:orna - del 2

Jag har tyvärr inga tips att komma med vad det gäller maten, men jag är ungefär lika datateknisk. Så när Maja_Kandi hade varit till min uppfödare så tog hon kort OCH la upp dom här åt mig! Mkt praktiskt:D
Det brukar alltid finnas någon som kan hjälpa en att slänga upp korten åt en, för jag vill ju så klart se det lilla livet som du fått hem :)
 
Sv: 12:orna - del 2

Jag får ju upp bilderna men de blir så små:confused: Ska se om någon kan hjälpa mig. Hon finns både på film och bild tidigare i tråden i Yttiks inlägg:) Men det är ju klart roligare med nytagna bilder.

Själv följer jag tråden och njuter av alla bilder på era fina fölisar, tar till mig av tips och råd och läser om små och stora framsteg:)

Kan länka till filmen Yttik lagt ut på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=7dk0g9VN-gI
 
Sv: 12:orna - del 2

Jag får ju upp bilderna men de blir så små:confused: Ska se om någon kan hjälpa mig. Hon finns både på film och bild tidigare i tråden i Yttiks inlägg:) Men det är ju klart roligare med nytagna bilder.

Själv följer jag tråden och njuter av alla bilder på era fina fölisar, tar till mig av tips och råd och läser om små och stora framsteg:)

Kan länka till filmen Yttik lagt ut på Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=7dk0g9VN-gI

Precis så där blev det för mig när jag skulle lägga upp bilder i dressyrtråden för typ 100 år sen, men då kom någon snäll medlem och fixade det åt mig:D

Häftig färg och himla snyggt med allt det vita. Och jag är ju inte det minsta partiskt när det gäller vita tecken :p
 
Sv: 12:orna - del 2

KL

Kommer en bild på min buse som blev 7 månader den 24 Januari :) Idag testade jag att lämna han själv i hagen med resterande flocken när jag tog in hans mamma för att greja med. Han gnägga en gång och sen inget mer :) Så himla skönt att det gick så bra! Så idag är jag stolt över han ;)

DSC04279_zps66569bda.jpg
 
Sv: 12:orna - del 2

Eller hur :) Han är dock inte så jätte beroende av sin mamma men man vet ju aldrig hur de kan reagera när deras mamma verkligen försvinner ut ur hagen. Men han skötte sig galant :) Hoppas han gör det nästa gång med ;)
 
Sv: 12:orna - del 2

När jag fick hem en unge på 7 månader sist så matvägrade hon också i början, föll ur hull snabbt. men efter 1½-2 veckor så åt hon som hon borde igen. Det faller nog på plats ska du se =)

När du vill lägga upp en bild måste den ligga på en sida, ex fb, photobucket, bdb mm - högerklicka på bilden och välj kopiaera URL, sen går du hit till din svar ruta på buke och klickar på den tredje sista (den med sol o berg på) och klistrar in URL koden i det fönstret så borde det fungera.


KL
Idag så slet jag ut bäbis på en skritt tur som handhäst efter mamma, det var riktigt kul att se hur spännande hon tyckte det var och blev trött sååå fort ;)
ska försöka hinna med detta iaf 2 ggr i måanden, iaf tills det blir ljusare om eftermiddagarna.
 
Sv: 12:orna - del 2

Det var ett tag sen men nu har jag faktiskt fotat lillan lite. Hon är i en växtperiod så hon är inte så vacker, o rör sig typ inte alls. Det är fullt bus eller inget som gäller ;)

533816_10151262516330748_374832718_n.jpg

14805_10151262516835748_530477109_n.jpg

553004_10151262517975748_1613567416_n.jpg
 
Sv: 12:orna - del 2

Men åh, så surt! Jag avmaskade ju mina med axilur, men såg ingenting i avföringen. Jag vet inte om det blev för lite med en spruta att dela på, eller om det helt enkelt inte var så mycket där? Jag har faktiskt aldrig behövt avmaska förr, då min gamhäst alltid var 0ad på träckprov, så jag är rookie på detta.
 
Sv: 12:orna - del 2

Jag gör så när jag klistrar in bilder och de kommer in, men de är inte alls i den storlek de är annars, de blir pyttesmå:confused:

Skönt att höra att din fölis började äta då finns det hopp för min lilla skrutta också:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 376
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Ja, som rubriken säger; hur köper man in sig i ett hus? Jag och min sambo bor i ett hus som han äger och har bott i i 12 år. Det har...
2
Svar
23
· Visningar
4 237
Senast: Bapelsin
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 444
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 849
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp