12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Om Hollie kommer hit så lär det vara paparazzi nivå på fotograferandet här i hagarna, eller vad säger du? ;)

:rofl::banana::rofl:

Ja det lär bli så är jag rädd för haha! Hoppas på en bra sommar och att den inte regnar bort bara..

Kul att du funderar på att betäcka Storm sedan!
Hoppas du kommer iväg till tyskland och får kolla in hingstarna där :d

MattiZ förstår att du längtar! Du får bomba med bilder sedan ;) Kanske har missat, men vad är det för häst?

bright_sara Vad vacker hon är!

_Smulan_ ojdå! men vilken tur att du kollade efter! :)
 
Sv: 12:orna - del 2

Tack, Hollie ser inte tokig ut hon heller, trots att de inte är i världens bästa ålder.. ;) Längtar till pälsfällning!!
 
Sv: 12:orna - del 2

Vilka fina bilder. Hon är jättevacker!
Skönt att det inte bara är jag som inte kan hålla mig från att titta på hingstar. ;)
 
Sv: 12:orna - del 2

Den här sommaren som var regnade det ju hur mycket som helst men jag fick massor av fina bilder! :)

Jag funderar mest på att betäcka (och såklart bara om hon visar kvalitéer.) om hon blir för liten för mig att rida på.
Den är med fullblod som morfar kan helt klart aktuell om den finns i aveln när det är dags. Jag hoppas att få se den som
treåring på bundes om jag tar mig dit. (2,5 år på filmen) LÄNK.
Den här är inte fy skam heller. :p LÄNK.
 
Senast ändrad:
Sv: 12:orna - del 2

Tack, Hollie ser inte tokig ut hon heller, trots att de inte är i världens bästa ålder.. ;) Längtar till pälsfällning!!

längtar också tills de fäller av sig allt lurv! Så kanske man får se lite av deras proportioner igen :D

IronWill En brun hingst?? hur tänkte du nu? ;)

Jag gillar båda två (den gula har jag sett förr) men den med xx i sig var ju verkligen mumma :d
 
Sv: 12:orna - del 2

:rofl::banana::rofl:

MattiZ förstår att du längtar! Du får bomba med bilder sedan ;) Kanske har missat, men vad är det för häst?


Du har inte missat något, var så till mig att jag glömde skriva med något annat xD Det är ju egentligen bara 2,5 dagar kvar nu :'D

Han är av halvblodsstam, mamman fick jag se där på plats, väldigt väldigt vackert sto, enligt mig väldigt fin i kroppen, gillar mer kvadratiska hästar än när de är långa i ryggen osv. Vackra ögon, som min plutt har ärvt ifrån henne! Fint temprament hade hon, endast 158cm hög. Tror hon har Unetti(stavning? Uttini?) blod i sig, minns inte riktigt och det där med stam är inte riktigt min grej.

Pappan är inte godkänd hingst, men har Donnerhall linjen iaf, var inte direkt så jätte nyfiken på stammen och det, tycker man rider med hästen och inte med pappren, och han hade ett fantastiskt steg enligt mig själv så jag skiter i stammen ^^ Fick se en slags släkting till honom med, inte med samma pappa men de hade donnerhall linjen fast på annat håll och de var väldigt lika tycker jag, förutom att min plutt inte ska bli så stor som 173, vilken maffig valack det var dock! Hur härlig som helst att ha att göra med, lugn trygg allt, super häst det med ^^

Härligt föl, väldigt lyhörd enligt mig och det är de bästa, accepterade det mesta och tog inte långtid innan han ville börja gosa med mig, som trotts allt var en total främling. OCH OJJ VAD JAG BUBBLAR! Hoppas ni orkar läsa allt ;)
 
Sv: 12:orna - del 2

haha ja så är det ju givetvis! :o:D

Lite ot men jag träffade en underbar gul welshcob igår! Mkt vitt hade den också och var på sätt o vis lite lik din storm.. rörde sig fint gjorde den också :d
Frågade om stammen men minns tyvärr inte, ägaren sa att den var bra och hästen kom från holland.

MattiZ Trevligt låter som du har hittat rätt kompis för dig, stamtavla är inte allt :)
Det är nog Uttini du menar, en gammal svensk hingst.
 
Sv: 12:orna - del 2

Ne håller med, tycker inte stammen är det viktigaste, ja va nog Uttini ^^

Jag känner till en super fin Welsh cob hingst, har tagit kort på honom osv som försvunnit dock, får ta nya till sommaren. Han är Isabell med tre vita ben vit fläck på magen och en jätte vacker bläs, är väldigt stor dock blir runt eller över 160 tror jag :P eftersom hon avlar stora Welsh cob :) tror han är 3år i år bara, om man får länka hemsidan så kolla in snyggingen ^^
http://welshcob.se/horses/kingenb1.htm
 
Sv: 12:orna - del 2

523186_10151405410311648_424422361_n.jpg


Men vilken underbar liten plutt:love:
 
Sv: 12:orna - del 2

Är så otroligt glad för Shammy, inte nog med att hon är en fin häst, hon har även en psyke utöver det mesta! Idag gick jag en liten promenad med henne, tredje gången hon nånsin blir ledd utan sin mor. På vägen hem har min svärfar blockerat vägen utanför stallet med sin traktor med skogskärra (med kran) och med en bred skopa på. Vi hade på sin höjd en meters marginal att gå på. Men jag gick, o efter mig gick Shammy, hur lugn o duktig som helst! Min svärfar sa att hon hade tvekat lite lite precis när hon insåg att det blev trångt, men inget jag kände i grimskaftet! Det är ett sånt starkt band mellan oss, precis som med hennes mamma o mig. Bammy verkar verkligen nedärva det dära med "Du peka, jag gör, o jag litar alltid på dig mamma!" Så underbart skönt att ha såna hästar!
 
Sv: 12:orna - del 2

Det är kanon med trygga hästar! Jag hade ju hispig bloding innan, och nu trygga pälsbollar.

Idag kom Trubbel imot mig i full kareta och krävde att få komma in, sötnosen! Tror han tyckte det var riktigt kul trots allt med gårdagens pass. :) Dock hade jag dottern med mig, så han fick nöja sig med lite gos i hagen. Trassel fick också lite gos, såklart! (märks det att jag fastnat med för den ena? Hmm, jag hoppas det blir bättre när jag får hem dom och kan spendera lite mer tid med dom.)
 
Sv: 12:orna - del 2

Kl
Hej i tråden! Länge sen jag skrev... Vi i familjen har varit sjuka i förkylningar och kräksjuka sen 12 dec och fortfarande är jag snorig och trött. Så det har inte blivit mycket gjort med min Ismene. Det är bara ut och in och mockning som orken har räckt till.
Hon har fått öva på att stå uppbunden mellan två pelare medan jag muckar och det går finfint. Hon har testat att känna att det tar emot om man går mycket framåt eller bakåt, men verkar finna sig bra i det. Så skönt och hoppas det håller i sig.
Hon hade en väldigt uppdriven kota i höstas, jag vet inte om ni kommer ihåg, men i alla fall verkar allt växa med som det ska nu. Hovslagaren var här för ett par veckor sen och han var väldigt nöjd.
Lilla damen lade öronen åt hovis när han lyfte bakbenen annars är hon lugn och trevlig att ha med att göra. Men jag tror nog att det kommer att finnas lite märr i henne bär hon blir äldre. Vi får se. Som hovis sa Man vill ju ha lite gnista i dem ändå ;)

Jag mätte henne när jag var ute nyss. 136 fram och 140 bak, så hon följer ju Hollie med ganska exakt 10cm mindre sen födseln, tror jag. Så jag är nöjd ifall hollie blir 170+ för då blir min häst inte en minihalvblod :p

Hon far och försöker få igång de andra hästarna i hagen men alla är vuxna trista typer som inte vill busa. Så jag hoppas hitta ett bete i sommar med yngre hästar. Finns det någon här i tråden som vill ha sällskap till sitt ungsto i sommar och bor på västkusten eller norra Skåne så kanske vi kunde slå oss ihop :idea:
 
Sv: 12:orna - del 2

Underbart med en sådan häst! Underlättar ju så otroligt i allt framtida arbete när de är sådär trygga och lyhörda för människan.

Mätte min lilla korv ordentligt med mätsticka idag och han är 131 cm vid manken och 134 över rumpan. Fick det till 135 cm där men han har så jäkla mycket päls så jag drog av en cm.;) Hoppas han inte slutar växa än på ett tag!
 
Sv: 12:orna - del 2

*kl*

Idag har Benny fått träffa hovslagaren igen och det gick jättebra. Förra gången (4 veckor sedan) ville han inte riktigt låta hovis ta ena frambenet men den här gången gick allt jättebra så jag är så lycklig. Svåraste manövern var att få ut honom ur boxen, han tyckte det var mycket bättre att stå och äta kraftfoder än att leka med hovslagaren :D
Han ska skiljas av från mamma vilken dag som helst nu för hon börjar gå ner så mycket i vikt så jag vågar inte ha honom kvar längre nu. Han fyller 8 månader i månadsskiftet, äter bra med kraftfoder och grovfoder så jag hoppas att han inte går ner så mycket i vikt, han är dock rund som en boll så han har lite att ta av :D

Benny (e: Bellagio) pussas med sin 1 år äldre kompis
chilleobenny01-1_zps0e3e215f.jpg

chilleobenny_zpsea3e650d.jpg
 
Sv: 12:orna - del 2

Jag mätte henne när jag var ute nyss. 136 fram och 140 bak, så hon följer ju Hollie med ganska exakt 10cm mindre sen födseln, tror jag. Så jag är nöjd ifall hollie blir 170+ för då blir min häst inte en minihalvblod :p

Fast 160 cm blir ju ett litet halvblod :D Om du är lång kanske vi får byta häst? ;)

trist med kräksjukan!

Vad skönt att hon är bättre i kotan! Min är ju fortfarande lite uppdriven men går nu åt rätt håll sedan hon fick egen box.
 
Sv: 12:orna - del 2

Hade varit super nöjd om min plutt som inte är här än slutar på något emellan 160 och 165, men jag tror han drar över det faktiskt :/
Men det är en häst jag kommer växa med länge tills han blir stor så jag tror de kommer gå bra, oavsett hur stor han blir :)
 
Sv: 12:orna - del 2

haha ja så är det ju givetvis! :o:D

Lite ot men jag träffade en underbar gul welshcob igår! Mkt vitt hade den också och var på sätt o vis lite lik din storm.. rörde sig fint gjorde den också :d
Frågade om stammen men minns tyvärr inte, ägaren sa att den var bra och hästen kom från holland.

Ja precis, så med en brun hingst kan hon ju få både gulbrun, gulsvart och palominoavkomma. Men likaså brunt, svart och fux. :)

Welsh cobs är underbara! :love:



Förövrigt så funderar jag på att leta reda på en liten sadel åt Storm. Här så sadlar man åringarna till sommaren, det finns en bunt sadlar här men jag tvivlar starkt på att Storm kan ha en 16" sadel. :rofl:

Får väl köpa en bomlös på 14" eller något liknande. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 222
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Ja, som rubriken säger; hur köper man in sig i ett hus? Jag och min sambo bor i ett hus som han äger och har bott i i 12 år. Det har...
2
Svar
23
· Visningar
4 103
Senast: Bapelsin
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 366
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 418
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp