đŸŒđŸ‰đŸ„đŸ‹

Smoothi

TrÄdstartare
Är det nĂ„n ny trend pĂ„ ingĂ„ng att artisterna ska gömma sina ansiken nĂ€r dom upptrĂ€der? Varför blir man poppis pĂ„ sĂ„nt
 
Är det nĂ„n ny trend pĂ„ ingĂ„ng att artisterna ska gömma sina ansiken nĂ€r dom upptrĂ€der? Varför blir man poppis pĂ„ sĂ„nt

Det Àr vÀl snarare snarare ett hyfsat gammalt fenomen att skapa en persona eller till och med att helt försöka dölja sin identitet. TÀnk exempelvis The Residents, Ghost, Daft Punk och The Knife, för det senare, men Àven Kiss, David Bowie (Ziggy Stardust, The white duke, etc.), Teddybears.
 
Det Àr vÀl snarare snarare ett hyfsat gammalt fenomen att skapa en persona eller till och med att helt försöka dölja sin identitet. TÀnk exempelvis The Residents, Ghost, Daft Punk och The Knife, för det senare, men Àven Kiss, David Bowie (Ziggy Stardust, The white duke, etc.), Teddybears.
Jag har alltid förundrat hur de klarar av vĂ€rmen med att stĂ„ och prestera i högt tempo med mask đŸ„”
 
Det Àr vÀl snarare snarare ett hyfsat gammalt fenomen att skapa en persona eller till och med att helt försöka dölja sin identitet. TÀnk exempelvis The Residents, Ghost, Daft Punk och The Knife, för det senare, men Àven Kiss, David Bowie (Ziggy Stardust, The white duke, etc.), Teddybears.
Inte att sticka ut dÄ och skapa uppmÀrksamhet
 
Oftast tror jag det handlar om att man vill verka mystisk och lite speciell, ett knep att fÄ extra uppmÀrksamhet - inte bara för sin musik utan för att vÀcka nyfikenhet kring sin hemliga person. Tramsigt tycker jag.....
 
Det Àr vÀl bara ett sÀtt att uttrycka sig. UngefÀr som vilken annan artist som helst - alla artister stylar sig ju för att förmedla nÄgonting som tillför musiken pÄ nÄgot sÀtt.
Fast dom flesta artister stylar sig för att se snygga och unga. Tex Pernilla, om hon inte skulle spackla upp sig sÄ sÄg det vÀl inte speciellt tilltalande ut.....
 
Oftast tror jag det handlar om att man vill verka mystisk och lite speciell, ett knep att fÄ extra uppmÀrksamhet - inte bara för sin musik utan för att vÀcka nyfikenhet kring sin hemliga person. Tramsigt tycker jag.....
Ibland kan jag tÀnka att musiken Àr sÄ dÄlig att man mÄste fÄ uppmÀrksamhet pÄ annat sÀtt för att kunna fortsÀtta med den dÄliga musiken
 
Fast dom flesta artister stylar sig för att se snygga och unga. Tex Pernilla, om hon inte skulle spackla upp sig sÄ sÄg det vÀl inte speciellt tilltalande ut.....

SÄ man mÄste vara ung och snygg för att ha nÄgot att göra i musikbranchen?

I övrigt sÄ ja: det finns en hel del grupper/artister som Àr "tÀckta" Àven vid intervjuer och vid andra tillfÀllen nÀr de inte stÄr pÄ scen. Det tidigare nÀmnda Ghost, tex.
 
SÄ man mÄste vara ung och snygg för att ha nÄgot att göra i musikbranchen?

I övrigt sÄ ja: det finns en hel del grupper/artister som Àr "tÀckta" Àven vid intervjuer och vid andra tillfÀllen nÀr de inte stÄr pÄ scen. Det tidigare nÀmnda Ghost, tex.
Det Àr vÀl upp till en sjÀlv
 

Liknande trÄdar

IT & mobiler Jag har funderat flera gÄnger pÄ vad som pÄverkar spridning och synlighet pÄ instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 373
Senast: cili
·
Relationer För nÄn nÄgra dagar sen hade sambon lagt in sommar dÀcken i bilen och jag fick uppgiften att Äka till dÀckfirman för att fÄ skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 933
Senast: Sel
·
Mat TĂ€nkte köpa ny airfryer nĂ€r skatten kommer. Men sĂ„ var det det hĂ€r med att bestĂ€mma sig đŸ«Ł Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: MissFideli
·
Kropp & SjÀl Jag Àr inne i Ànnu en (egentligen flera) omgÄng i vÄrden och jag kÀnner mig i sÄnt jÀvla underlÀge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp