đŸŒđŸ‰đŸ„đŸ‹

Fast dom flesta artister stylar sig för att se snygga och unga. Tex Pernilla, om hon inte skulle spackla upp sig sÄ sÄg det vÀl inte speciellt tilltalande ut.....
Precis det jag menar. Pernilla vill se snygg, yngre och tilltalande ut. Hon vill fÄ jobb och tjÀna pengar och behöver dÄ vara stylad pÄ ett visst sÀtt för att fÄ jobb och för att förstÀrka sin image och dra till sig en viss publik som gillar en viss typ musik.

The Cartoons hade en distinkt image som passade med deras musik och drog till sig en viss publik.
Rammstein har en distinkt image, Kardashians har sin, Elvis, GWAR, Drake, Kiss, Slipknot, Bob Marley. Till och med de artister som har som image att vara "normala och utan styling" typ Alicia Keys som slutade anvÀnda makeup har ju just det som image.

Tycker dÀrför det varken Àr nytt eller konstigt att dra pÄ sig en skidmask eller whatever och ha det som sin image. :)
 
Precis det jag menar. Pernilla vill se snygg, yngre och tilltalande ut. Hon vill fÄ jobb och tjÀna pengar och behöver dÄ vara stylad pÄ ett visst sÀtt för att fÄ jobb och för att förstÀrka sin image och dra till sig en viss publik som gillar en viss typ musik.

The Cartoons hade en distinkt image som passade med deras musik och drog till sig en viss publik.
Rammstein har en distinkt image, Kardashians har sin, Elvis, GWAR, Drake, Kiss, Slipknot, Bob Marley. Till och med de artister som har som image att vara "normala och utan styling" typ Alicia Keys som slutade anvÀnda makeup har ju just det som image.

Tycker dÀrför det varken Àr nytt eller konstigt att dra pÄ sig en skidmask eller whatever och ha det som sin image. :)
Visst finns det en kÀnd artist som aldrig upptrÀder men bara gör musik till försÀljning. Kan inte komma pÄ vem det Àr...
 
Visst finns det en kÀnd artist som aldrig upptrÀder men bara gör musik till försÀljning. Kan inte komma pÄ vem det Àr...
Finns flera stycken. Enya Àr vÀl den som de flesta vet om. Annars Nick Drake, The traveling wilburys (som grupp dÄ), Mike Oldfield, Bathory har jag för mig, mm.

Enya Àr ju dock vÀldigt stylad med egen image.
 
:love:

Lordi var vÀl ocksÄ ett sÄnt band som var anonyma, eftersom de inte ville fÄ problem i sitt privatliv/pÄ jobbet pga bandet.
Yes, har för mig att det finns nÄgra omaskade bilder pÄ dem ute pÄ nÀtet men de verkar vilja hÄlla en lÄg profil.
 
Vi har ju svenska Fröken Snusk, som gjorde lÄten om DalahÀstar ;) och som, vad jag vet, fortfarande gömmer sig bakom sin mask. DÀr TROR jag det Àr ett PR-trick men jag vet ju inte...
 
Jag vet en kille pÄ youtube som ville hÄlla sig anonym och folk lyckades, genom rena stalkingfasonerna, hitta honom och doxxade honom. Det Àr bara sÄ jÀkla onödigt! Vill nÄgon göra musik eller vad det nu handlar om och vill vara anonyma sÄ lÄt dem vara det!
Men jag kan ÀndÄ inte lÄta bli att bli lite imponerad, och rÀtt sÄ rÀdd, över hur lite information de behövde för att hitta honom.
 
Vi har ju svenska Fröken Snusk, som gjorde lÄten om DalahÀstar ;) och som, vad jag vet, fortfarande gömmer sig bakom sin mask. DÀr TROR jag det Àr ett PR-trick men jag vet ju inte...
Men om det nu skulle vara ett pr-trick, gör det nÄt dÄ?
Och i sÄ fall har ju tricket lyckats, eftersom de t o m fÄtt en trÄd pÄ ett hÀstforum.
 
Men om det nu skulle vara ett pr-trick, gör det nÄt dÄ?
Och i sÄ fall har ju tricket lyckats, eftersom de t o m fÄtt en trÄd pÄ ett hÀstforum.
Nej, det gör det verkligen inte, det Àr ju helt klart ett vinnande koncept eftersom fler börjar anvÀnda sig av det. Och det var ju det trÄdstartaren undrade lite över, om det Àr en liten trend, kanske?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ja precis, det Àr vad den handlar om :D

Annars Àr jag mest förvÄnad över att man orkar ha sÄ mycket Äsikter om andra. KÀnda eller ej.
Jag tycker inte det handlar sÄ mycket om Äsikter om andra, som Äsikter kring ... marknadsföring? Eller inte ens Äsikter, egentligen (sÄ lÀnge som det inte handlar om att sÀlja med hjÀlp av sexig kvinna...) - jag Àr sjÀlv i branchen och tycker det Àr intressant med trender, vad som sÀljer, vad som INTE sÀljer och hur somliga vÄgar göra nÄt nytt - och sen hakar andra pÄ. Att dölja sitt ansikte Àr vÀl kanske inte sÄ lÄngt gÄnget som en trend, men det snappas ju upp av nya artister dÄ och dÄ.
 
Jag har full förstÄelse för att folk inte vill vara helt öppna med vem dom Àr som kÀnda. Sorgligt nog ska jag vÀl skriva men ja jag sjÀlv skulle dölja mig om jag började med att lÀgga ut pÄ yt eller liknande. Folk Àr ju inte kloka och skickar allt frÄn otrevliga saker till rena mordhot för allt möjligt.
 
Jag tycker inte det handlar sÄ mycket om Äsikter om andra, som Äsikter kring ... marknadsföring? Eller inte ens Äsikter, egentligen (sÄ lÀnge som det inte handlar om att sÀlja med hjÀlp av sexig kvinna...) - jag Àr sjÀlv i branchen och tycker det Àr intressant med trender, vad som sÀljer, vad som INTE sÀljer och hur somliga vÄgar göra nÄt nytt - och sen hakar andra pÄ. Att dölja sitt ansikte Àr vÀl kanske inte sÄ lÄngt gÄnget som en trend, men det snappas ju upp av nya artister dÄ och dÄ.

Ja, jag menade inte dig, sorry om jag var otydlig. Jag menade mest fenomenet att sitta och uppröras över kÀndisars ditten och datten.
 

Liknande trÄdar

IT & mobiler Jag har funderat flera gÄnger pÄ vad som pÄverkar spridning och synlighet pÄ instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 370
Senast: cili
·
Relationer För nÄn nÄgra dagar sen hade sambon lagt in sommar dÀcken i bilen och jag fick uppgiften att Äka till dÀckfirman för att fÄ skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 931
Senast: Sel
·
Mat TĂ€nkte köpa ny airfryer nĂ€r skatten kommer. Men sĂ„ var det det hĂ€r med att bestĂ€mma sig đŸ«Ł Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: MissFideli
·
Kropp & SjÀl Jag Àr inne i Ànnu en (egentligen flera) omgÄng i vÄrden och jag kÀnner mig i sÄnt jÀvla underlÀge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp