đŸŒđŸ‰đŸ„đŸ‹

Oftast tror jag det handlar om att man vill verka mystisk och lite speciell, ett knep att fÄ extra uppmÀrksamhet - inte bara för sin musik utan för att vÀcka nyfikenhet kring sin hemliga person. Tramsigt tycker jag.....
HÄller inte med dÀr riktigt. Det finns ju definitivt exempel dÀr man genom att maskera sig snarare flyttar över uppmÀrksamheten till musiken, eller mer som ett konstnÀrligt koncept liksom. Vidare sÄ hÀnder det ju att etablerade musiker ibland gjort sÄ vid nÄgon ny bandkonstellation. Lite olika om sjÀlva identiteterna bakom artisterna Àr nÄt slags hemlighet, eller om det bara Àr nÄt slags bandpersona. Sedan skulle man vÀl kunna lyfta Gorillaz hÀr ocksÄ, med fiktiva animerade bandmedlemmar. :)
 
HÄller inte med dÀr riktigt. Det finns ju definitivt exempel dÀr man genom att maskera sig snarare flyttar över uppmÀrksamheten till musiken, eller mer som ett konstnÀrligt koncept liksom. Vidare sÄ hÀnder det ju att etablerade musiker ibland gjort sÄ vid nÄgon ny bandkonstellation. Lite olika om sjÀlva identiteterna bakom artisterna Àr nÄt slags hemlighet, eller om det bara Àr nÄt slags bandpersona. Sedan skulle man vÀl kunna lyfta Gorillaz hÀr ocksÄ, med fiktiva animerade bandmedlemmar. :)
Eller varför inte ABBA Äterkomsten
 
HÄller inte med dÀr riktigt. Det finns ju definitivt exempel dÀr man genom att maskera sig snarare flyttar över uppmÀrksamheten till musiken, eller mer som ett konstnÀrligt koncept liksom. Vidare sÄ hÀnder det ju att etablerade musiker ibland gjort sÄ vid nÄgon ny bandkonstellation. Lite olika om sjÀlva identiteterna bakom artisterna Àr nÄt slags hemlighet, eller om det bara Àr nÄt slags bandpersona. Sedan skulle man vÀl kunna lyfta Gorillaz hÀr ocksÄ, med fiktiva animerade bandmedlemmar. :)
Intressant vinkling! Gör man verkligen det? Flyttar över fokus till musiken istĂ€llet för personen? Jag tĂ€nker nog att det Ă€r tvĂ€rtom ... men jag Ă€r ju inte sĂ€ker, jag bara funderar.... Att maskera sig ÄR ju,oavsett, ett sĂ€tt att dra uppmĂ€rksamhet till sig. Om det sen lĂ€gger mer fokus pĂ„ ens musik ELLER ens person, vet jag inte. Lite av bĂ„da, kanske? Usel musik lĂ€r ju knappast lyftas av en hemlig artist ;)
 
Eller varför inte ABBA Äterkomsten
Fast dÀr handlade det ju mest om att artisterna inte ville exponera sina "gamla" kroppar och ansikten och fÄ folk att jÀmföra dÄ och nu. Somliga tycks ju tro att Agneta (t.ex.) Àr lika sagolikt ung som nÀr Waterloo slÀpptes....! DÀr finns ju orÀkneliga exempel pÄ hur vackra unga artister frÄn förr, fÄtt sina Äldrade ansikten och kroppar exponerade pÄ sociala media som om det var chockerande och hemskt att de faktiskt inte sÄg likadana ut lÀngre.... Kvinnor inte minst.

Detta Àr en intressant frÄgestÀllning i sig. TÀnk t.ex. Brigitte Bardot som hÀngdes ut som chockerande, sedan hennes unga modell-ansikte förÀndrats med Äldern.
 
Intressant vinkling! Gör man verkligen det? Flyttar över fokus till musiken istĂ€llet för personen? Jag tĂ€nker nog att det Ă€r tvĂ€rtom ... men jag Ă€r ju inte sĂ€ker, jag bara funderar.... Att maskera sig ÄR ju,oavsett, ett sĂ€tt att dra uppmĂ€rksamhet till sig. Om det sen lĂ€gger mer fokus pĂ„ ens musik ELLER ens person, vet jag inte. Lite av bĂ„da, kanske? Usel musik lĂ€r ju knappast lyftas av en hemlig artist ;)
Vad som Àr usel musik Àr ju vÀldigt subjektivt ;) sedan beror det vÀl ocksÄ mycket pÄ genre om konceptet fungerar eller inte.
 
Detta Àr en intressant frÄgestÀllning i sig. TÀnk t.ex. Brigitte Bardot som hÀngdes ut som chockerande, sedan hennes unga modell-ansikte förÀndrats med ÄlÄldern.
För att inte hamna i det facket uppfattar jag att det Àr dÄ man tar till spackelmetoden och att den blir mer o mer kraftigare med Ären. Men enligt min ringa mening kan jag ju ha fel
 
För att inte hamna i det facket uppfattar jag att det Àr dÄ man tar till spackelmetoden och att den blir mer o mer kraftigare med Ären. Men enligt min ringa mening kan jag ju ha fel
"Problemet" hÀr var vÀl att BB inte spacklade etc utan Äldrades naturligt. Vilket var ett big NO NO enligt mÄnga, som ville att hon för evigt skulle förbli den unga "oförstörda" sexsymbolen.....
 
Ah, nu fattar jag Àntligen vad David Hume menade med sin essÀ "On the Standard of Taste" dÀr han snackar om "true judges" som kan bedöma om ett konstverk Àr bra eller dÄligt. Han menar sÄklart nÄgon som Bert! :up:
Bert Àr ju Mr Musik. TÀnk vad mÄnga artister som har Bert att tacka för samtidigt har vi Bert att tacka för att han besparade oss usel musik. Lite som Brittan got talent
 

Liknande trÄdar

IT & mobiler Jag har funderat flera gÄnger pÄ vad som pÄverkar spridning och synlighet pÄ instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 373
Senast: cili
·
Relationer För nÄn nÄgra dagar sen hade sambon lagt in sommar dÀcken i bilen och jag fick uppgiften att Äka till dÀckfirman för att fÄ skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 933
Senast: Sel
·
Mat TĂ€nkte köpa ny airfryer nĂ€r skatten kommer. Men sĂ„ var det det hĂ€r med att bestĂ€mma sig đŸ«Ł Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: MissFideli
·
Kropp & SjÀl Jag Àr inne i Ànnu en (egentligen flera) omgÄng i vÄrden och jag kÀnner mig i sÄnt jÀvla underlÀge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 949
Senast: Hazel
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp