2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Invägning imorgon och är sådär härligt mensig och plufsig. Känns lovande :up: Eller inte.

Varit duktig och tagit två promenader idag. Enligt Google Fitness har jag varit aktiv minst en timme om dagen senaste veckan. vardagar är det busenkelt, har ju ett väldigt aktivt jobb. Men helger kan jag lätt bli lite försoffad så då får jag kämpa lite för att komma upp i 6000 steg och 1 h aktivitet. Bra sporre ändå, Fitness-appen.
Spräckte för övrigt matbudgeten idag med, var söndagsmiddag hos svärmor och då blir det att man äter lite för mycket (det är ju så gott!). Inte mycket över den här gången, bara typ 10 kcal :angel:
 
Var sugen på att äta ute idag, men körde en råbiff vilket ändå kändes "ok" i förhållande till annat på menyn. Till det slank iofs ner två glas vin :angel: men dagen blev ändå acceptabel kcal mässigt:

Förmiddag: äggröra på tre ägg, en tesked smör och så kaffe till det: Ca 350 kcal
Middag: Råbiff med kapris och pepparrotscreme samt side sallad... kanske 600 kcal? Två glas vin ca 200 kcal.

Summa ca 1200 kcal på ett ungefär. Jag borde alltså hållit en hyfsat kcal nivå trots allt.
Imorgon ska jag äta skaldjur! Har köpt blåmusslor, räkor, hummer och pilgrumsmussla :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 986
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp