Bukefalos 28 år!

2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ner 0,3 till idag, alltså 2,1kg på tio dagar. Riktigt nöjd än så länge! Dessutom är sötsuget nästan borta, gjorde lchf-varm choklad igår dock :D
Vilken metod använder ni andra och varför?

LCHF tycker jag är så enkelt, man får äta sig mätt, behöver inte räkna och jag mår så bra utan kolhydrater :D
Högre uttag än intag. Dvs träna mer och äta bättre. Inte mindre, bara bättre. Det tror jag är den enda metod jag faktiskt skulle kunna leva med. Och det funkar. -27 kilo på ett år.
 
Jag kör enkel matematik, kalorin in, kalori ut.
Räknar inte maniskt, men för matdagbok i Lifesum.
Brukar lägga upp dagen på två mål mat, ett mål på förmiddagen och ett på eftermiddagen/kvällen.
Jag är sällan hungrig däremellan faktiskt. Måste jag kliva upp tidigt blir det tre mindre mål istället utspritt över dagen. Idag var en sån dag. La upp det såhär:

Frukost: Havregrynsgröt på 1 dl havregryn, 2 msk rårörda lingon och 1 dl lättmjölk
Lunch: Jordgubbar och ett par matskedar citronkesella
Middag: Skaldjurs- risotto och ett glas vin

Sammanlagt blev det ca 1.200 kcal
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
Jaha det här var ju inte särskilt upplyftande.?!
Vet inte riktigt hur jag kan stå still i vikt. Jag fuskade visserligen en dag ganska rejält, men alla övriga dagar har jag legat på 1400 kcal, det är ju inte mycket och borde vara ett rätt stort underskott. Dessutom gymmar jag 3 dagar i veckan. :p:confused:
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
Jaha det här var ju inte särskilt upplyftande.?!
Vet inte riktigt hur jag kan stå still i vikt. Jag fuskade visserligen en dag ganska rejält, men alla övriga dagar har jag legat på 1400 kcal, det är ju inte mycket och borde vara ett rätt stort underskott. Dessutom gymmar jag 3 dagar i veckan. :p:confused:

Det är ju inget konstigt alls. Det blir så ibland utan att man misskött sig. Kroppen är ingen maskin som automatiskt tappar 1 kg i veckan bara för att det är vad man räknat ut att man borde gå ner enligt ens omställningar i kost och motion.
Du kommer säkert ha tappat 1 kg från en dag till en annan på vågen när som :)
 
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
Jaha det här var ju inte särskilt upplyftande.?!
Vet inte riktigt hur jag kan stå still i vikt. Jag fuskade visserligen en dag ganska rejält, men alla övriga dagar har jag legat på 1400 kcal, det är ju inte mycket och borde vara ett rätt stort underskott. Dessutom gymmar jag 3 dagar i veckan. :p:confused:
Jag tror och hoppas att du tappat ett kilo nästa vägning! :D
 
Haft min veckovägning med -0,1 kg och räknade inte med annat då jag varit svullen hela jäkla veckan. Har hormonspiral och ingen mens men känner ändå av när jag skulle haft mens men jag tycker det är himla skönt att jag är så medveten om detta så jag inte drar i några större växlar :)
Egentligen har jag gått ner 0,2 kg för svullnade upp 100 gram under hela veckan för att droppa 200 gram tills idag så jag ser det här som jättepositivt :D
För det betyder att svullnaden lagt sig och jag kanske kommer över den där tröskeln till ny förstasiffra nån gång. Jag hoppas till nästa fredag :nailbiting: så kämpar på och håller modet uppe :bump:
-19,5 kg totalt :up:
Har tagit mig ut på 3 timmars promenerade hittills i veckan och tänkte komma ut en halvtimma idag med. Knäet har jävlats sen sista promenaden igår och jag blir knäpp på det :mad:
Måste försöka ta mig till simhallen nån dag men imorgon blir svårt då maken har extramöte på jobbet så ska försöka satsa på söndag. Ska be maken sätta eldgaffel i röven på mig :laugh:
Får nog en träningskompis snart då han anmält sig till en tävling dom har på jobbet. Han ska genomföra följande i år under vissa etapper (dom kör det själva så att säga och deltar inte i loppen, men det får dom väl om dom vill) behöver inte ta allt på samma runda så att säga:
Vasaloppet 9 mil (crosstrainer är okej istället för skidor, vi har ingen snö här :rofl:)
Vätternrundan cykling 30 mil
Vansbrosimningen 3 km
Lidingöloppet 3 mil

Jag kommer ha riktigt ögongodis när han är färdig med det här :angel: :d
 
Här är min viktkurva om det är av intresse :)
(Vägde mig inte mellan några veckor i början för att få en kickstart nästa gång jag vägde mig i huvudet så att säga)

11/8-28/8 -4,4 kg
29/8 -0,4 kg
1/9 -0,2 kg
8/9 -1,2 kg
10/9 -0,6 kg
15/9 +- 0 kg
22/9 -0,7 kg
29/9 -0,7 kg
6/10 -1,3 kg
13/10 -0,7 kg
20/10 -0,7 kg
27/10 -1,0 kg
3/11 -0,8 kg
10/11 -0,8 kg
17/11 -1,1 kg
24/11 -0,7 kg
1/12 -0,2 kg
8/12 -0,5 kg
15/12 -1,7 kg
22/12 -1,1 kg
29/12 +- 0 kg
5/1 -0,6 kg
12/1 -0,1 kg

Jag har legat mellan 1200-1600 kcal hela tiden och enbart promenerat som motion.
 
Kan som sagt hända mycket på vågen över en natt. -0,7 kg sen igår och därmed har jag nått två av mina delmål. Att få ny förstasiffra och slå -20 kg gränsen. -20,2 kg nu, får hoppas det håller i sig till nästa fredag för det är först då det loggas :nailbiting: :)
 
Kan som sagt hända mycket på vågen över en natt. -0,7 kg sen igår och därmed har jag nått två av mina delmål. Att få ny förstasiffra och slå -20 kg gränsen. -20,2 kg nu, får hoppas det håller i sig till nästa fredag för det är först då det loggas :nailbiting: :)
Grymt bra jobbat!!! :bump:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Det är ju inget konstigt alls. Det blir så ibland utan att man misskött sig. Kroppen är ingen maskin som automatiskt tappar 1 kg i veckan bara för att det är vad man räknat ut att man borde gå ner enligt ens omställningar i kost och motion.
Du kommer säkert ha tappat 1 kg från en dag till en annan på vågen när som :)

Jag tror och hoppas att du tappat ett kilo nästa vägning! :D

Hehe ni hade rätt det var bara tillfälligt. Har tappat ett halvt kilo i veckan om msn kollar från start. Och det är ungefär det jag är ute efter. Hade väl mycket gas i magen när jag vägde mig igår eller nått :D:angel:
23/12 71,7 kg
30/12 71,3 kg
5/1 70,9 kg
12/1 70,9 kg
13/1 70 kg

Idag blir en dag utan träning, imorgon står jag som reserv till instruktioner med tränare i gymmet. Vi får se om jag får plats. Om jag inte får det så åker jag till gymmet och tränar själv. :)
 
Här spräckte jag budgeten både igår och idag. Igår med ett glas vin och idag med en kontinental, vegetarisk frukost. Och en semla.
Men jag har gått ner lite grann, från 69,6 kg till 68,0 kg på två veckor. Bra det!
 
Jag är igång sen den 2/1.
Skött träningen väldigt bra och rört på mig varje dag sen dess. Inte heller ätit något godis eller snacks, förutom popcorn igår.

Inte hänt mycket på vågen än, men det kommer la :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Hoppar in här jag med :)
Började med 5:2 den 1/1 med målet att gå ner 20kg i år (Har fler kvar att gå ner dock).
Äter vad jag vill de dagar jag inte fastar men registrerar ändå kcal för att ha koll. Tränar i stort sett inte alls ännu men hoppas komma igång under våren när gymmet här i byn är färdigrenoverat.
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg

Tot. -3kg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 563
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Hundlucka
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp