Bukefalos 28 år!

2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väger mig var dag

Ahh ok. Jag kan absolut tjuvväga mig men skriver bara ner vikten en gång i veckan. Till och med det känns nästan för ofta, vikten pendlar ju så mkt naturligt pga vätskebalans, maginnehåll osv.
Men det är ju såklart upp till var och en hur man gör! :)
 
Ahh ok. Jag kan absolut tjuvväga mig men skriver bara ner vikten en gång i veckan. Till och med det känns nästan för ofta, vikten pendlar ju så mkt naturligt pga vätskebalans, maginnehåll osv.
Men det är ju såklart upp till var och en hur man gör! :)
Jag borde bara bry mig om median vikten per månad men jag är för otålig. Borde skaffa mig en wifi våg med mätning och liknade saker.
 
Kommit igång med löpning. Än så länge ytterst korta stunder pga höften men planen är att det ska bli mer.
Vikten då? Förra veckan 66,7 kg, denna veckan 68,7 kg. O_o
Antar att det hänger ihop med att jag bytt batterier i vågen. Vägrar att jag skulle gått upp två kilo på en vecka! Speciellt som vi lagt om kosten och inte längre äter pasta och sånt. Varit noggrann och vägt all mat och reggat i Lifesum.

Nåja, nya tag! Igen.
 
Läste någonstans att om man väger sig varje dag är det bäst att en gång i veckan ta ett genomsnitt (7x delat på 7) för då blir genomsnittsvikten oftast lägre än just den dagens vikt. Vet inte om det stämmer, men en tanke... Det lär iaf visa på genomsnittlig nedgång... Själv väger jag mig helst inte, haha! :D
 
930 kcal kvar att äta. ätit 1050 redan. vill inte äta just nu något allt känns trist och tråkigt att äta.
 
Jag har börjat om den andra januari, kör LCHF. Har gått ner från 67.1 till 66. Skulle vilja gå ner 1,5 kilo innan den 20/1, då är det utlandsresa, vi får se om det går. :) absoluta målvikten är bara 2,5 kg bort så det är inget större projekt i alla fall.

Avsteg sen jag började, lite popcorn igår, pyttelite potatisgratäng och ett glas mjölk idag. Helt okej!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Fick imorse mens för första gången sen typ tonåren :eek: Har slarvat lite med pillren :p Iallfall, kände mig sjukt svullen men hade ändå tappat i vikt när jag tjuvvägde mig imorse. Officiell vägdag har jag satt till söndagar, så det är den som räknas. Just nu känns det inte så jobbigt alls. Äter 1200 kcal per dag.

31/12: 60.0
7/1: 58,9
 
Fick imorse mens för första gången sen typ tonåren :eek: Har slarvat lite med pillren :p Iallfall, kände mig sjukt svullen men hade ändå tappat i vikt när jag tjuvvägde mig imorse. Officiell vägdag har jag satt till söndagar, så det är den som räknas. Just nu känns det inte så jobbigt alls. Äter 1200 kcal per dag.

31/12: 60.0
7/1: 58,9
Jag ska äta runt 2000 men jag kan inte få i mig det.
 
Jag väger mig också varje dag, jag är för nyfiken för att låta bli :rofl:

Hade i alla fall två sämre dagar och en ovägd dag, så dagens siffra visade -0,7 :D

Starten 2/1 67.1
Nu 10/1 65,3

Så 'målet' 64,5(eller mindre:p) innan den 20/1 känns fullt möjligt!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Här går det ganska okej, jag hade en dag igår där jag råkade missa att räkna vad lunchen blev och jag blir lätt så att jag är allt eller inget. Så den dagen spårade ut och jag åt massa godis och annat skit på kvällen "för jag hade ju ändå misslyckats redan " :D:angel:

Alla andra dagar har det gått bra och jag har hållit mig ungefär på kcal intaget med en diff på + - 50 kcal. Jag har varit på gymmet i måndags och skall dit idag igen tänkte jag, skall försöka våga vara med på ett gympapass för första gången. Vi får se hur det går med koordinationen :angel::angel::crazy:

jag glömmer bort att väga mig på morgonen också, skall försöka komma ihåg det imorgon!
 
Jag behöver verkligen sätta igång och ta nya tag. Om jag skriver det här kanske det händer? :p Har dock lite svårt med motivationen. Vill börja springa igen, men just nu känns det hopplöst. Snö och is och detta förbannade mörker! :rage:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag väger mig också varje dag, jag är för nyfiken för att låta bli :rofl:

Hade i alla fall två sämre dagar och en ovägd dag, så dagens siffra visade -0,7 :D

Starten 2/1 67.1
Nu 10/1 65,3

Så 'målet' 64,5(eller mindre:p) innan den 20/1 känns fullt möjligt!

Jag var tvungen att tjuvväga mig imorse. Hade gått upp 0,5 sen igår :rofl: Så nu återgår jag till att väga mig på söndagar ;)

Mitt mål är att vara under 55 när jag åker utomlands 20 feb.
 
Jag behöver verkligen sätta igång och ta nya tag. Om jag skriver det här kanske det händer? :p Har dock lite svårt med motivationen. Vill börja springa igen, men just nu känns det hopplöst. Snö och is och detta förbannade mörker! :rage:

Pepp pepp :bump:
Vi får peppa varandra :)
Gör't bara :up: Ut å spring :banana: Men ha dubbar på dig :D
 
Jag väger mig också varje dag men det ligger en tanke bakom. Tidigare så var jag livrädd för vågen och en gång vågade jag inte väga mig på två år då jag stirrade mig blind på siffrorna.

Idag väger jag mig varje dag pga;

#Lära mig att se att vikten kan skifta varje dag
#Jag har inte gått upp i vikt bara för att vågen visade +200 gram en dag senare och jag har skött mig. Dom 200 gram är enbart kroppens påhitt som jag får lov att acceptera
#Jag kan se höjningar på vikten som trots det ändå har gett minusresultat vid veckans slut trots att jag hade trott annat. Det kan alltså gå upp snabbt men likaväl ner snabbt
#Jag kan gå tillbaka en månad och se vad jag totalt har gått ner senaste månaden om vågens siffror skrämmer mig nån gång, och då se att tålamod ger resultat.

Så jag väger mig varje dag för att bli vän med siffrorna och har bara på några månader lärt mig hur min kropp fungerar vid en viktnedgång :)


Här går det fortsatt bra. Löjligt nära en ny förstasiffra och det erkänner jag att jag är otålig nu :p Men snart snart!
 
Ner 0,3 till idag, alltså 2,1kg på tio dagar. Riktigt nöjd än så länge! Dessutom är sötsuget nästan borta, gjorde lchf-varm choklad igår dock :D
Vilken metod använder ni andra och varför?

LCHF tycker jag är så enkelt, man får äta sig mätt, behöver inte räkna och jag mår så bra utan kolhydrater :D
 
  • Gilla
Reactions: MM
Ner 0,3 till idag, alltså 2,1kg på tio dagar. Riktigt nöjd än så länge! Dessutom är sötsuget nästan borta, gjorde lchf-varm choklad igår dock :D
Vilken metod använder ni andra och varför?

LCHF tycker jag är så enkelt, man får äta sig mätt, behöver inte räkna och jag mår så bra utan kolhydrater :D

Kör ingen "diet" men räknar kalorier. Försöker ändra mina vanor helt enkelt :)
Räkna är enklast tycker jag så kan jag äta allt men inte alltid.
(Mesta övervikten beror dock på sista graviditeten så inte pga jag bosatt mig på hemmakväll :p)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 243
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 572
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp