2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter ett par brutala månader med hetsätning landar en på 66.3 kg.

Börjar ny skola till hösten så hoppas att jag kan gå ner till åtminstone 60 kg innan dess :)
 
Idag är det ett år sedan jag drog igång projektet att gå ner i vikt och må bättre. 27 kilo har jag gått ner. Det är en viss skillnad!

20170624_203629.jpg
 
28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg

21/3 65 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg
6/4 65,2 kg
7/4 64.8 kg
10/4 65 kg
12/4 65,7 kg
14/4 65,2 kg
19/4 65,4 kg
21/4 65 kg
23/4 64,4 kg
27/4 64,3 kg
4/5 64,2 kg
11/5 64 kg
12/5 63,9 kg
13/5 63,7 kg
22/5 63,6 kg
23/5 63,2 kg
24/5 63,1 kg
1/6 62,9 kg
6/6 62,6 kg
8/6 62,0 kg
18/6 62,6 kg
19/6 62,2 kg
21/6 61,7 kg
22/6 61,6 kg
26/6 61,4 kg
 
65.7 idag vilket är +0.2 sedan sist men har typ ätit hämningsiöst i en månad så det var ju bra.

Nu är det godis/kak/chips/glassförbud och målet är fortfarande 53.4kg.

Bör ju inte vara omöjligt med lite bättre disciplin. Barnet börjar bli intresserad av mat också, vill gärna ge honom bättre vanor...
 
Idag har jag hållt mig inom kaloribudget - vattenmelon och nektariner till frukost, långkokt ragu med färsk pasta till lunch och så kyckling med ris till middag. Och så ett friskis&svettis-pass ute i Stadsparken på det. Bra dag! Nu är jag härligt trött, men också lite huvudvärk.
 
Senast ändrad:
Då kör vi, startvikt: 98 kg. Målvikt: 70 kg.

Har storhandlat och gjort matlådor med kyckling, wokgrönsaker och kvargbearnaise för hela veckan. Mellanmål på jobbet består av proteinpudding och hemma blir det makrill i tomatsås. Otroligt enformigt men måste man så måste man, tur att det är gott :d
 
Min stora last är ost...och tyvärr alkohol.
Tar en dag i taget och har åtminstone slutat ÖKA i vikt. Ett tag var jag så deprimerad så jag tröståt hela tiden. Mindre lyckat:o Pga av ryggsmärtor har jag svårt att promenera. Naturligtvis kommer det bli lättare att promenera när vikten minskar.

Hur ser det ut för er andra som kämpar?
Jag har vägt in på 116 kg så lite händer åtminstone.
Min metod är i första hand lägga till mer grönsaker. Och på så sätt minska utrymmet för skräpmat.
Och inte dricka så mycket alkohol...:o
 
Jag håller mig kvar strax under den nya första siffran,men har fuskat en del ,men ska nu ta tag i det igen,ibland kommer livet o skador emellan.
 
Jag började 1/6 i förra tråden. Hela juni har gått segt, har fortfarande varit röksugen till och från och då har det blivit att jag äter mer. Nu i juli verkar suget äntligen ha släppt, så nu visar vågen -2 kg.
Jag började redan i juni att äta lchf-inspirerat, men det är först i juli när jag blev mer strikt som jag märkt av fördelarna mycket mer.
 
Ska börja hålla koll på den här tråden - för min egen skull.

Har nu fått bekräftat att jag kommer att stå på kortison i minst ett år. har ätit det i et par veckor och redan ökat 3-4 kilo. En del
är vätska eftersom jag är som stoppad korv om en och fötter. Men nog är det rent fläsk också eftersom jag är konstant vrålhungrig.

Nu måste jag hålla igen benhårt. Vill INTE gå upp de där 20 kilona som jag tappat. De kom av mina sköldkörtelproblem, men är borta nu.

Jag har varit glad och köpt kläder och kunnat dra på mig kläder som hängt länge i skåpet. :cry: Nu blir det ett års späkning. Få se hur långt det räcker. Ser framför mig att jag kommer att bli en rund boll med hängfläsk.
 
Jag har försökt gå ner i vikt ett tag nu och har lyckats gå ner en del både i vikt och cm.
Igår skulle jag köpa lite nya kläder och hittade en del men jag tror fortfarande inte att det är rätt för det är en storlek jag inte har kunnat köpa på många år!
 
Ska börja hålla koll på den här tråden - för min egen skull.

Har nu fått bekräftat att jag kommer att stå på kortison i minst ett år. har ätit det i et par veckor och redan ökat 3-4 kilo. En del
är vätska eftersom jag är som stoppad korv om en och fötter. Men nog är det rent fläsk också eftersom jag är konstant vrålhungrig.

Nu måste jag hålla igen benhårt. Vill INTE gå upp de där 20 kilona som jag tappat. De kom av mina sköldkörtelproblem, men är borta nu.

Jag har varit glad och köpt kläder och kunnat dra på mig kläder som hängt länge i skåpet. :cry: Nu blir det ett års späkning. Få se hur långt det räcker. Ser framför mig att jag kommer att bli en rund boll med hängfläsk.

Kan de justera dosen? Pappa stod på låg dos och han var absolut inte väldigt fet (gubbrund skulle jag säga och hade dessutom ganska hemska matvanor med alldeles för mycket fika).
 
Kan de justera dosen? Pappa stod på låg dos och han var absolut inte väldigt fet (gubbrund skulle jag säga och hade dessutom ganska hemska matvanor med alldeles för mycket fika).
Har alldeles nyss pratat med läkaren som ringde upp.
Ska sänka en halv tablett på måndag, och efter två veckor ytterligare en halv tablett. Så dosen jag ska stå på under det här året blir antagligen 10 prednisolon. Står på 15 nu.

Men det är en väldig ovan och besvärlig känsla att vara hungrig :(. Jag behöver ju inte näring men vill ha mat. 'ologiskt. Och jobbigt för jag klarar inte att motstå känslan utan äter stora portioner och har dessutom småätit på kvällarna.

Det får bli slut på det!

Men tomaterna i växthuset växer så det får bli ren tomatdiet när suget sätter in framöver. Nån gång måste jag väl komma till att jag kan bemästra hjärnan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 261
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 159
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 111
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 782
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp