Bukefalos 28 år!

2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har försökt gå ner i vikt ett tag nu och har lyckats gå ner en del både i vikt och cm.
Igår skulle jag köpa lite nya kläder och hittade en del men jag tror fortfarande inte att det är rätt för det är en storlek jag inte har kunnat köpa på många år!
Det där känner jag igen. Jag går fortfarande in i en butik och letar efter största möjliga kläder vara för att det ska passa. När jag nu istället faktiskt kan köpa något för att jag tycker det är snyggt. Jag köpte en sommarklänning på rea idag. Stl 40. Det har jag inte kunnat ha sedan jag gick på gymnasiet.
 
Planerar att snart ta en PW i solskenet :love: har verkligen försökt snåla på sockerintaget senaste veckan, till stor del för att ekonomin inte hänger med i mina matvanor :o:o har ingen våg där jag är nu veckan ut, så får väga mig när jag kommer hem igen :crazy::nailbiting:
 
Vägde mig nyss.

JAG HAR GÅTT UPP SJU KILO sedan jag började med kortisonet för 2 veckor sedan. Inte undra på att jag tycker att jag ser fet ut i spegeln.

Kommer jag att fortsätta iden här takten så blir jag en koloss snart.

ett år ska jag äta kortison - minst.
 
Hur går det för allihopa!?

Jag har nu passerat mitt mål, var imorse 0,1kg från mitt satta drömmål och har gått ner över fem kilo! :banana::banana::banana:

Start någon gång i vintras; 69.1
Idag; 64.0 :bump::bump::bump:

Och det har inte varit någon strikt diet på något sätt, jag tror jag har ätit choklad varje dag :p men jag har minskat på portioner och småätande. I princip tagit bort kvällsfikat. Och försökt gå minst 10000 steg om dagen.

Kämpa på! :D
 
Det är lite svårare i semestertider tycker jag att hålla vikten/gå ner. Man vill ju inte vara en tråkmåns när resten av familjen äter ute etc. Så jag har tillåtit mig själv att kanske gå upp något kg, vilket jag också gjort :angel:. Men försöker hitta tillbaka till bra vanor. Har alltid keso, knäckebröd och frukt hemma, även turkisk yoghurt. Men som sagt, lite för mycket gott om kvällarna har det blivit. Men det får det vara värt. En annan sak är att jag jobbar på förskola och äter alltid med barnen. Det är det här med fri tillgång, det fungerar inte på alla, eller hur :D Men halva tallriken är grönsaker i alla fall, alltid något.
 
Det är lite svårare i semestertider tycker jag att hålla vikten/gå ner. Man vill ju inte vara en tråkmåns när resten av familjen äter ute etc. Så jag har tillåtit mig själv att kanske gå upp något kg, vilket jag också gjort :angel:. Men försöker hitta tillbaka till bra vanor. Har alltid keso, knäckebröd och frukt hemma, även turkisk yoghurt. Men som sagt, lite för mycket gott om kvällarna har det blivit. Men det får det vara värt. En annan sak är att jag jobbar på förskola och äter alltid med barnen. Det är det här med fri tillgång, det fungerar inte på alla, eller hur :D Men halva tallriken är grönsaker i alla fall, alltid något.
Jag hade tänkt gå ner några kilo under semestern, men så blev det inte. Tack vare mycket motion har jag inte gått upp nämnvärt, har nästan stått still. Jag är nöjd med det, har ett helt år på mig att gå ner innan jag har semester nästa gång. :D
 
Jag vill ner 5 kg ungefär. Behöver bli lite lättare kännare jag för att trivas ordentligt i allt jag gör. Ska försöka göra ett seriöst försök med det och se vad som händer. Använder mig av lifesum och får justera lite beroende på om jag känner att jag orkar med styrketräningen och annat jag gör om veckorna :)
 
Har förfallit i mina vanor och är visserligen inte tillbaka på ruta ett, men på ruta två eller tre. Trist, men nu försöker jag i alla fall dra i bromsen. Nu har jag klarat två dagar på fräscha grejer som fruktsmoothies, naturell yoghurt och bär, i morgon ska jag lägga på lite grönsaksrätter. Sockersuget verkar redan vara borta, men så har det varit förut när jag inlett viktminskningsförsök med att gå loss på frukt i alla dess former (utom torkad).

Grattis Klara till att ha klarat ett helt år med bra upplägg!

Håller tummarna för att ni som står på jobbiga mediciner eller har uppfuckade sköldkörtlar och liknande får betalt för nedlagt arbete. :love:
 
Tre dagar på banan. Att det finns ett jordgubbsställe på vägen till stallet hjälper. Världens bästa snacks!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 563
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp