2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått ner 26 kg totalt sen i februari.
Känner mig jättenöjd och väldigt mycket lättare. Värken i fötterna är nästan helt borta. :bow: Tjockmagen är nästan helt borta. :bow: Brösten är kvar på samma storlek (men smalare runt). ;) Helt otroligt! :D
Har köpt nya kläder och börjar känna mig riktigt fin. :)
Har 10-15 kg kvar till min målvikt sen är jag SMAL. :banana:
 
Har gått ner 26 kg totalt sen i februari.
Känner mig jättenöjd och väldigt mycket lättare. Värken i fötterna är nästan helt borta. :bow: Tjockmagen är nästan helt borta. :bow: Brösten är kvar på samma storlek (men smalare runt). ;) Helt otroligt! :D
Har köpt nya kläder och börjar känna mig riktigt fin. :)
Har 10-15 kg kvar till min målvikt sen är jag SMAL. :banana:

Hur gjorde du?
Någon viss diet eller träning eller upplägg?
 
Hoppar in i tråden igen, och hoppas att jag inte trampar på några tår då jag ännu inte läst ifatt…

De 10kg jag blev av med sist har lyckats smyga sig tillbaka, dock känns det som att jag har en "maxvikt" som kroppen inte överstiger. Är iaf på gång att gå ner igen. Vet om att jag kommer gå ner en del när jag åker till USA i augusti (2 veckor), men skulle gärna vilja tappa lite innan dess. I övrigt så får det gärna gå sakta men stadigt neråt.

Har kikat en hel del på olika "metoder" den senaste tiden. Skulle helst av allt vilja äta en 100% raw vegansk kost, lågt i fett och högt i kolhydrater (80/10/10 om någon känner till det) då det är under perioder när jag följt det som jag mått som allra bäst (både fysiskt och mentalt).

Har dessutom läst en del om IF (intermittent fasting) som gett bra resultat när det testats (hos män), men som kan vara lite riskabelt för kvinnor (men för vissa kvinnor fungerar det utmärkt). Att jag kollat på just detta är för att jag har svårt att äta direkt när jag vaknat (har dessutom bekanta som visat bra resultat, minskning av fettmassa och ökning av muskelmassa).

I längden vill jag gå ner ca 30 kg, men skulle känna mig väldigt nöjd med 20 till att börja med, även 10 är en bra start.

Har numera en stegräknare på mig var dag, och snittar väl en 7000 steg per dag, men skulle gärna komma upp i 10000 (utöver annan motion som ridning och cykling).
 
Jag går och går och går och kilona består.

Pratade med läkaren om min medicin och viktuppgången men vi kom fram till att i och med att medicinen funkar så bra i övrigt stannar vi kvar på samma dos ett tag till.

Jag lever inte längre på 900 kcal per dag. Det gjorde ingen skillnad så jag tänker "fuck it" och försöker öka motionen. Ligger på minst 10000 steg per dag ofta mer.
Kan inte träna särskilt mycket pga höften.. Fått tid till ortoped så får vi väl se vad som händer.
 
Hur gjorde du?
Någon viss diet eller träning eller upplägg?
Jag opererade en gastric sleeve i februari.

Hade gått upp sammanlagt 40 kg under tio år pga mediciner och graviditeter och såg ingen annan utväg då jag bara fortsatte gå upp trots att jag åt "normalt". Har haft en extremt jobbig period med svåra depressioner och annan problematik också. (därav medicinerna)

Är egentligen smal, liten och nätt, en stl 36-38 i kläder. Har 36-37 i skor och har smala fötter och smala vrister. Fötterna orkade inte och jag stod inte ut längre faktiskt. :down:

Ingen ordentlig träning än så länge, men mycket vardagsmotion. Sitter nästan aldrig still. ;)
Har haft ont i fötterna och gjort en operation av axeln för några veckor sedan, så det har fått vänta. Sen vill jag ta det lugnt med träning när jag minskar så pass mycket i vikt hela tiden.

Det har gått bra. :)
Fördelarna överväger nackdelarna, men man ska veta vilka konsekvenser en operation har och vara ok med dom.
Man är tvungen att ställa om sig helt och äta på ett helt annat sätt. Det är jobbigt för vem som helst och har man haft en ätstörning är det ännu värre (det har inte jag haft).

En bra grej är dock att man kan få barnportion på dom flesta resturanger. Var på semester nyss och det gick jättebra på samtliga ställen vi var på. Jättebra för plånboken också. Äter gott och väldigt billigt. :bow:
Har fått med mig ett medicinskt kort också som man kan visa upp på resturanger till exempel om man ska äta buffé. Har hittills alltid fått äta för barnpriset vilket är väldigt bra tycker jag. :)
 
Har varit duktig i fyra dagar. Tack och lov för jordgubbar! Och så har jag fått vinbär av min mamma och frusit in. Fyller min smart shaker med yoghurt och bär på morgonen så har bären tinat till lunch och hållit yoghurten kall på vägen. Ser lovande ut för första delmålet - att vandrarshortsen ska sitta bekvämt nästa vecka när jag åker på semester. Och att sockersuget är tillräckligt brutet då för att jag inte ska äta en massa skit. Bättre att köpa bär, det får kosta!
 
Sex dagar! Tack Coop för fantastiskt goda tomater, jag har verkligen frossat i skivade tomater med svartpeppar och flingsalt. Och goda vegoburgare, lite halloumi, hemodlad sallat och edamamebönor. Och hummus! Och så massor av frukt och bär och lite yoghurt. 2 kilo borta!
 
Vad duktig du är @svea !!! :bow:

Jävlar vad bra det är med köksvåg. Använder min alldeles för sällan men det är verkligen sjukt smidigt!

Gjorde fyllda champinjoner ikväll med ädelost och philadelfiaost. Vägde ingredienserna och kunde rätt snabbt och smidigt räkna ut att en fylld champinjon var ungefär 70 kcal. Heeelt ok med tanke på hur gott det var! Lyxade till med ett glas vin till!

Jag har gått upp 10 kilo senaste åren. Jag är inte intresserad av att gå ner 10 kilo men då min vikt för några år sedan inte var helt sund så är jag glad om jag skulle kunna tappa 5 kg. Det i sig är inte svårt egentligen, men jag tror att man lätt blir lite bekväm när det inte är så många kilon blir det lätt "inte av". Dock känner jag att kläderna sitter sämre och jag vill gärna rymmas i mina kläder utan att de sitter illa och stramar.
 
Hoppar in i tråden även om jag inte ställt mig på vågen sen i våras. Jag älskar ju att träna, och har alltid tränat ganska mycket, men nu har det plötsligt dragit iväg gällande hur mycket det syns :nailbiting: Upptäckte magrutor när jag var nere i Indonesien nyss, och nu när jag kom hem från semestern och såg mig själv i en helspegel för första gången på en månad så var rumpan plötsligt äppelformad. Stod och tittade på den jättelänge och fattade ingenting :p Mao - hejdå vågen! Jag skulle gissa att jag väger mer nu än vad jag gjort innan, men uppenbarligen har jag inte så mycket fett på kroppen längre så om det fortsätter såhär så känner jag att vikten kommer vara orelevant för mig.

Hälsningar,
En tydligen himla stark Singo
 
Har gått ner 26 kg totalt sen i februari.
Känner mig jättenöjd och väldigt mycket lättare. Värken i fötterna är nästan helt borta. :bow: Tjockmagen är nästan helt borta. :bow: Brösten är kvar på samma storlek (men smalare runt). ;) Helt otroligt! :D
Har köpt nya kläder och börjar känna mig riktigt fin. :)
Har 10-15 kg kvar till min målvikt sen är jag SMAL. :banana:

Grattis! Bra jobbat :) Och grattis på födelsedagen! :laugh:
 
Gör ett nytt försök att äta bättre, efter uppbrottet med sambon så blev det en hel del Foodora med inte så nyttig mat men jag mår inte dåligt över det, jag behövde det för jag mådde crap mentalt och då lät jag mig äta det jag ville och behövde.
Men nu när livet känns lite ljusare igen och nya möblerna till lägenheten början levereras så känner jag att jag vill ta hand om mig igen!
Jag håller med om att en köksvåg är så himla bra när man har problem med att äta för mycket, jag bara väger upp det jag ska äta och tillagar det, finns det inte mer så kan jag inte äta mer! Köpte mat online på Coop som kom idag, köpte det mesta fryst då det håller länge och det är inte lika lätt att tillaga lite till om jag känner mig hungrig efter min portion.
Jag försöker göra det lätt för mig själv att inte äta mer än vad jag behöver så jag kan ställa om till nyttigare mat i bättre portioner. Köpte hem mycket kyckling och fisk eftersom min mage hanterar det bra och jag försöker äta mindre rött kött, mycket fryst broccoli och blomkål som är så himla bra och goda utfyllnader, fryst avokado och sparris när man vill lyxa till det lite. Paprika, och ägg för frukosten och kvarggrädde som är mycket godare än vanlig mellangrädde och nyttigare! Och sen fullkornsris och potatis eftersom jag märker att inga kolhydrater inte funkar för mig, blir trött och grinig utan men undviker processad mat som pasta. Nu ska jag rensa ut skafferiet också så det bara är bra saker att äta där.
Nu blir det goda hemmalagade, nyttiga lunchlådor istället för att gå och köpa!
 
Hel vecka! Klarade gårdagens snåla kalorimål trots att jag var bjuden på födelsedagsmiddag med budapesttårta till efterrätt. Man missar liksom inte syrrans budapest. Å andra sidan tror jag att hon bakar den med extremt lite socker, och de övriga ingredienserna är ju helt OK även om de är näringstäta.

Nu har jag tre supersnåldagar kvar innan jag åker på en liten semesterresa, förhoppningsvis är gottsuget tillräckligt brutet för att jag ska kunna ge fasen i chips och godis och nöja mig med någon glass eller gofika.
 
Hel vecka! Klarade gårdagens snåla kalorimål trots att jag var bjuden på födelsedagsmiddag med budapesttårta till efterrätt. Man missar liksom inte syrrans budapest. Å andra sidan tror jag att hon bakar den med extremt lite socker, och de övriga ingredienserna är ju helt OK även om de är näringstäta.

Nu har jag tre supersnåldagar kvar innan jag åker på en liten semesterresa, förhoppningsvis är gottsuget tillräckligt brutet för att jag ska kunna ge fasen i chips och godis och nöja mig med någon glass eller gofika.
Du är skitduktig! Själv har jag svårt med motivationen just nu. Har gått upp något kilo och borde verkligen ta tag i det innan det bråkar iväg, men jag har liksom ingen lust just nu.
 
Ny vägning idag, -4,6 kg!!!
Nu har jag snart hållit på seriöst en månad, och jag antar att det går mycket fortare i början, men gud va motiverande det är att verkligen se resultat :bump:

Nu har jag inte skött mig i helgen med utekvällar och mat och grejer, men vågen visar ändå -3,7 kg. Jag tänker att då kan jag vara säker på att jag i alla fall tappat 3 kg som inte är vatten eller så :up:
 
Du är skitduktig! Själv har jag svårt med motivationen just nu. Har gått upp något kilo och borde verkligen ta tag i det innan det bråkar iväg, men jag har liksom ingen lust just nu.

Kom igen Klara, du har varit så grymt duktig! Tuttifrutti-diet i tre-fyra dagar så är kilot borta sen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 277
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 171
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 211
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 799
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp