Bukefalos 28 år!

3 årstest- hinner jag?

SiZo

Trådstartare
Jag har en häst jag hade tänkte visa på 3-årstestet nästa år. Men han fick en skada nu i sommar och har stått mkt på boxvila och är rätt ful i kroppen för tillfället (han faller alltid ur på boxvila). Min fråga är enkel, tror ni det är för sent att börja förbereda honom för 3 årstestet nu?

Han är tömkörd sen innan, kan grunderna förutom galopp. Tanken var att köra in honom innan, får se om jag hinner med det nu.

Han är löshoppad 1 gång.

Kort sagt, tror ni det går?? Eller är tiden för knapp?
Det är första gången jag visar på 3 årstest i så fall, så jag är ju en glad amatör på den biten.
 
Sv: 3 årstest- hinner jag?

Klart du hinner. 3-årstesterna är ju inte förrän till våren och så mycket behöver hästarna inte kunna. Jag hade sagt att det inte var någon panik alls.

Nu fick ju jag ta bort min 2-åring i somras, men jag hade inte tänkt att börja med honom innan jul. Då är det ändå 4 månader innan de ska visas. På den tiden hinner man gott rida in och löshoppa hästen tillräckligt för att göra ett bra 3-årstest.
 
Sv: 3 årstest- hinner jag?

Klart du hinner jag har inte ens tömkört eller något med min 2009 dock åker hon på inridning nästa månad och kommer då sittas in och löshoppas under en månad sen hem för vila ett par månader innan hon åker igen en månad innan 3 års testet för repetetion .

Mia
 
Sv: 3 årstest- hinner jag?

Jag tänker mer muskelmässigt, han är som sagt väldigt tunn. Men jag tänkte börja gå promenad 3 ggr/vecka i backar. Hoppas att jag har självdiciplinen för det bara :D
 
Sv: 3 årstest- hinner jag?

Vi var precis som du en "glad amatör" med vår första. Vi började för sent och hann inte riktigt med och då började vi i december. Vi skippade ridprovet eftersom det inte är något obligatoriskt moment (om man inte är ute efter diplom d v s)