Bukefalos 28 år!

timme

Trådstartare
åå jag är så stressad över allt!
jag vet inte hur jag ska få tag på en bra tränare i närheten och min gammelpålle är inte pigg och allt är bara skit:cry:
känns inte som jag kommer komma dit jag vill inom ridningen och det eller med nåt:cry:vad ska jag göra jag känner mig helt tom:(:confused:
 
Sv: ååå!

Känner igen mig i dig.
Har haft min travare i 8 år och nu den senaste tiden så har jag funderat på att köpa mig en ny då vi har kämpat med samma sak i snart 4 år. Ena stunden så är allt bra och sen är det bara motgång.
Jag ska börja rida för en jätte bra dressyr tränare det kommer nog hjälpa oss mkt att gå vidare.

Vad är det som känner sig tom hos dig? förstår din frustration att man inte kommer dit man vill. Vart i landet bor du föresten?
Av vilken anledning är han inte pigg?
 
Sv: ååå!

samma här:( pollan blev halt 3dagar efter första hopptävlingen och nu så försöker jag träna upp henne igen. travar och jobbar på formen i grannens ridhus men kan inte komma ut och träna kondition då det är för halt på åkern av lera. vill träna för en instruktör eller tränare i närheten som kan komma till ridhuset men det är det snålt med:( känns som att allt står stilla nu och hästen blir mer och mer lik en gräsklippare för varje dag som går då jag inte kan rida henne varje dag pga skola och mörkt när jag kommer hem. Jag Vill Träna På Riktigt!!!!! blir galen om jag ska fortsätta lulla runder i ridhuset på måfå och inte veta vad för fel jag gör eller hur jag ska jobba hästen så hon får musklerna tillbaka. Ush.....
 
Sv: ååå!

samma här:( pollan blev halt 3dagar efter första hopptävlingen och nu så försöker jag träna upp henne igen. travar och jobbar på formen i grannens ridhus men kan inte komma ut och träna kondition då det är för halt på åkern av lera. vill träna för en instruktör eller tränare i närheten som kan komma till ridhuset men det är det snålt med:( känns som att allt står stilla nu och hästen blir mer och mer lik en gräsklippare för varje dag som går då jag inte kan rida henne varje dag pga skola och mörkt när jag kommer hem. Jag Vill Träna På Riktigt!!!!! blir galen om jag ska fortsätta lulla runder i ridhuset på måfå och inte veta vad för fel jag gör eller hur jag ska jobba hästen så hon får musklerna tillbaka. Ush.....

Men du, om du bor i Hörby så ska du inte gnälla. Du bor i Ridsportens mecka!! Tänk på alla de stackare i Norrlandsskogaran...
Du rider i ridhus och har hundratals tränare kring dig!
 
Sv: ååå!

det förstås^^ jag får leta lite bättre:) och nu när grannen har byggt ridhus så kan jag ju träna mer där, de byggde det i sommras så allt luktar nytt trä och allt är ljust:P dock så är det så stressigt med skolan så att jag inte orkar med träningen:(
 
Sv: ååå!

varför jag känner mig tom är nog för att jag känner att jag inte klarar nåt:cry:
har ingen inspration blir bara tråkigt med ridningen både för hästen och mig..
jag mår dåligt just för jag inte hittar en bra tränare osv..har en tränare men är lite sådär med henne(hon är även min vän )hon är duktig men blev lite skeptisk då hon satte på snodd p¨å min förra häst,väldigt löst iofs men endå.
min gammling har helt plötsligt blivit blind på ena ögat och tunnat av rejält den senaste veckan:cry:
men dte jobbigaste är att jag inte får någon hjälp utav nån duktig:crazy:
plus att jag sitter och kämpar med dressyren i enbart skritt några dagar i veckan själv.försöker få skritten att sitta helt innan jag ger mig på o jobba i traven.men har fruktansvärt svårt att känna om han höjer ryggen osv hur vet jag det?har inte haft svårt för dte innan med andra hästar?:confused:
har alltid drömt om att komma en bit i dressyren men känns helt omöjligt och dte har kännts så i typ 2år snart:(
 
Sv: ååå!

Är du säker på att hon verkligen höjer ryggen då? Många hästar fuskar lite med detta och knäpper bara av i nacken och kräver mycket arbete för att gå i en riktig form.

Som du sa så har du ju inte haft svårt att känna när hästar höjt ryggen innan, och det bör inte vara svårt att känna. Jag har aldrig ridit en häst där man inte känt väldigt tydligt när den börjar trampa under sig och lyfta ryggen.

Fortsätt leta tränare för det kan nog hjälpa dig en hel del, jag har känt precis likadant som du.
 
Sv: ååå!

varför jag känner mig tom är nog för att jag känner att jag inte klarar nåt:cry:
har ingen inspration blir bara tråkigt med ridningen både för hästen och mig..
jag mår dåligt just för jag inte hittar en bra tränare osv..har en tränare men är lite sådär med henne(hon är även min vän )hon är duktig men blev lite skeptisk då hon satte på snodd p¨å min förra häst,väldigt löst iofs men endå.
min gammling har helt plötsligt blivit blind på ena ögat och tunnat av rejält den senaste veckan:cry:
men dte jobbigaste är att jag inte får någon hjälp utav nån duktig:crazy:
plus att jag sitter och kämpar med dressyren i enbart skritt några dagar i veckan själv.försöker få skritten att sitta helt innan jag ger mig på o jobba i traven.men har fruktansvärt svårt att känna om han höjer ryggen osv hur vet jag det?har inte haft svårt för dte innan med andra hästar?:confused:
har alltid drömt om att komma en bit i dressyren men känns helt omöjligt och dte har kännts så i typ 2år snart:(

Har du tagit ut en vetrinär som har kollat på hästen att den börjar tunna ut låter ju inge vidare:(
Hur gammal är hästen om jag får fråga?
För tre år sen tröttnade jag på att ha häst och att rida men det mesta berode på allt i min omgivning och jag fick bara mottgångar hella tiden så jag lämnade ut honom på foder i två år och jag har nu helt nya krafter och motivation till honom och ridningen. =)
Jag känner till en del bra tränare men jag bor i Uppland och det kanske inte du gör???
 
Sv: ååå!

varför jag känner mig tom är nog för att jag känner att jag inte klarar nåt:cry:
har ingen inspration blir bara tråkigt med ridningen både för hästen och mig..
jag mår dåligt just för jag inte hittar en bra tränare osv..har en tränare men är lite sådär med henne(hon är även min vän )hon är duktig men blev lite skeptisk då hon satte på snodd p¨å min förra häst,väldigt löst iofs men endå.
min gammling har helt plötsligt blivit blind på ena ögat och tunnat av rejält den senaste veckan:cry:
men dte jobbigaste är att jag inte får någon hjälp utav nån duktig:crazy:
plus att jag sitter och kämpar med dressyren i enbart skritt några dagar i veckan själv.försöker få skritten att sitta helt innan jag ger mig på o jobba i traven.men har fruktansvärt svårt att känna om han höjer ryggen osv hur vet jag det?har inte haft svårt för dte innan med andra hästar?:confused:
har alltid drömt om att komma en bit i dressyren men känns helt omöjligt och dte har kännts så i typ 2år snart:(

Nu menar jag INTE att vara elak eller nedlåtande! Men om du räknar med att komma en bit upp i dressyren så är det troligtvis inte rätt häst du har. En Ridtravare kan bli hur fin som helt men det är så otroligt mycket jobb! Räkna med några år till! Om du någonsin lyckas få den dit. Och kontakta ridskolan i närheten och hör om de har tränare. Eller kolla på svenska ridsportsförbundets hemsida efter tränare när dig!

Jag skulle även kontakta veterinären ang din gamla häst. Det kan gå otroligt fort åt fel håll!

Och snodd är INGEN livsfara, den kan i vissa fall fungera utmärkt! Men föreslå för henne att du istället vill rida med graman. Om du kan rida med den! Annars så be henne rida din häst utan snodd och graman så kanske hon kan hjälpa dig?? Att skaffa en duktig medryttare är ju oxå ett alternativ!

Som sagt, det finns hur många tränare som helst och hur många möjligheter som helst!

Så nu tycker jag att ni ska rycka upp er. Lyft luren och ring upp en tränare och sluta klaga. Vill man komma någon vart så gör man det. Räcker inte hästen till, så får man byta... Kan vara svårt men ibland är de det bästa!
 
Sv: ååå!

Har du tagit ut en vetrinär som har kollat på hästen att den börjar tunna ut låter ju inge vidare:(
Hur gammal är hästen om jag får fråga?
För tre år sen tröttnade jag på att ha häst och att rida men det mesta berode på allt i min omgivning och jag fick bara mottgångar hella tiden så jag lämnade ut honom på foder i två år och jag har nu helt nya krafter och motivation till honom och ridningen. =)
Jag känner till en del bra tränare men jag bor i Uppland och det kanske inte du gör???



Lycka till och skönt att du har fått tillbaka lusten!
 
Sv: ååå!

Jag känner till en del bra tränare men jag bor i Uppland och det kanske inte du gör???

Det jag menade här var att du kanske inte bor i uppland blev lite fel :angel:
 
Sv: ååå!

Lycka till och skönt att du har fått tillbaka lusten!

Tack :) Jag har även hjälp av en jätte bra medryttare desutom så det går verkligen åt rätt håll man har nån man kan diskutera sina problem med när det gäller hästen och ridning och hon förstår vad det är man menar och uppmuntar en desutom...
 
Sv: ååå!

okej:)
ja jag har ju såklart haft veterinären ute och hon skrev ut avmsakningsmedel samt tarmflorepellets så ska vi se om det funkar och sen att jag har delat av hagen på mitten så dom går i bvarsin då dne andre tar hennes mat.så hon nu får äta ifred i lugn o ro.
ja jag funderar ju mycket på dethär med en annan häst och men problemet där är att jag tycker om honom otroligt mkt men jag vet inte jag letar tränare,lägger ut annonser osv men ingen vill träna mig med min ridtravare:cry:
ne jag bor i kalmar förresten:)
 
Sv: ååå!

alltså jag har inte möjlighet att ta mig någonstans med hästen så därför måste jag ha en tränare som kommer ut till mig och dom gör inte det på våra ridklubbar här vad jag hört:crazy:
 
Sv: ååå!

alltså jag har inte möjlighet att ta mig någonstans med hästen så därför måste jag ha en tränare som kommer ut till mig och dom gör inte det på våra ridklubbar här vad jag hört:crazy:

Jag menar inte att du ska rida för de tränarna som är knutna till ridskolan. Utan att du tex kan lägga in en annons i gästboken och höra efter tränare som kommer ut till dig!

Finns säkert massor av duktiga ryttare på medelsvår/svår nivå som inte har licens men som vill tjäna lite extra=)


Bara att testa!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
594
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 623
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp