Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ditt dravel är ganska roligt för att det är så fullständigt absurt. Jag bryr mig inte om att klassa dravlet i en speciell inkomstklass - känns väldans irrelevant.
Ja jag skulle få stora problem med Remmers logik.
Nu har jag visserligen avslutat mina egna akademiska studier, men hur ska jag göra med alla de akademiker jag känner som antingen själva lyssnar på hårdrock och/eller har tatueringar eller som umgås med sådana personer?
Behöver jag säga upp bekantskapen med alla eller kan jag gå efter någon slags rangordning i universitetstitlarna? Är det okey är gå konstert med en forskare? Är familjemedlemar undantagna?
Borde jag ha låtsas som de regnade när min handledare garvade åt en Iron Maiden referens?
Det här blir en svår nöt att knäcka...
 
Kommer aldrig glömma för några veckors sen när min högutbildade och högavlönade morbror sjöng på 'die my darling' med Metallica och tyckte att mitt favorit band (melodisk power metal) var bra.
Den första föreläsningen i storsal när jag och några hundra andra studenter började universitetet inleddes med Pink Floyds "another brick in the wall"....
 
Jag har ju mängder av akademiker på mitt arbete. Men dom tenderar att se ut såhär;
images
 
Snälla du. Kan du skriva ett inlägg utan att blanda in ett personangrepp. Det visar bara att du inte har något vettigt att komma med.

Jag umgås så gott som enbart med akademiker från medel och överklass och är även det själv. Det är så jag vill ha det.
Ditt dingeldangel mellan benen verkar inte ense med dig i frågan.
Vilka privata internatskolor är du uppvuxen/utbildad på?

Om man ideligen känner sig manad/tvingad att framställa sig som tillhörande en viss klass (oftast högre en den som fötts in i socioekonomiskt) så har man förmodligen problem med sin socioekonomiska o kulturella bakgrund.

Klartext. du är inte trovärdig, dvs jag o fler med mig utgår från att du ljuger.
 
Ditt dingeldangel mellan benen verkar inte ense med dig i frågan.
Vilka privata internatskolor är du uppvuxen/utbildad på?

Om man ideligen känner sig manad/tvingad att framställa sig som tillhörande en viss klass (oftast högre en den som fötts in i socioekonomiskt) så har man förmodligen problem med sin socioekonomiska o kulturella bakgrund.

Klartext. du är inte trovärdig, dvs jag o fler med mig utgår från att du ljuger.

Eftersom jag är en normbrytare på detta forum så ska du tro illa om mig och bestraffa mig. Ditt beteende är fullt normalt.

Nu är det ju inte jag som drar upp klassbakgrund i var och varannan tråd, utan min avatar är tydligen provocerande för vissa varför de ska envisas med att etikettera normbrytaren dvs jag som något hon tror att normbrytaren tar åt sig av. Det gör jag dock inte. Däremot svarar jag och berättar som det är.

Denna tråd är intressant ur många avseenden. Dels visar sig försvarsmekanismer i vartannat inlägg men det är även en uppvisning hur man bygger grupptillhörighet och normer med hjälp av avvikare. Graden av konformitet är sannerligen hög på detta forum.
 
Om man ideligen känner sig manad/tvingad att framställa sig som tillhörande en viss klass
Det där med klass är adresserat till mig.
Han tror att han skall lyckas med att framkalla någon typ av reaktion med det.
Och det gör han ju också, jag skrattar hysteriskt.
Det är faktiskt vansinnigt roligt då han verkligen inte har den blekaste aning om hur det fungerar.
 
Eftersom jag är en normbrytare på detta forum så ska du tro illa om mig och bestraffa mig. Ditt beteende är fullt normalt.

Nu är det ju inte jag som drar upp klassbakgrund i var och varannan tråd, utan min avatar är tydligen provocerande för vissa varför de ska envisas med att etikettera normbrytaren dvs jag som något hon tror att normbrytaren tar åt sig av. Det gör jag dock inte. Däremot svarar jag och berättar som det är.

Denna tråd är intressant ur många avseenden. Dels visar sig försvarsmekanismer i vartannat inlägg men det är även en uppvisning hur man bygger grupptillhörighet och normer med hjälp av avvikare. Graden av konformitet är sannerligen hög på detta forum.
Nu är det så att du drar upp klasstillhörighet i var o varannan tråd, inte jag. Ja kastade åt dig ett ben för att hjälpa dig att rädda ditt arsle, att du inte tog betet beror förmodligen på att du inte tillhör den där kategorin som avses som överklass.

Vilka skolor har du avgångsbetyg från, Gränna, Lundsberg eller annat?
 
Nu är det ju inte jag som drar upp klassbakgrund i var och varannan tråd, utan min avatar är tydligen provocerande för vissa varför de ska envisas med att etikettera normbrytaren dvs jag som något hon tror att normbrytaren tar åt sig av.
Tror du verkligen att någon tror att det är du som är på din avatar? Jag undrar om du ens äger en kostym av något märke som inte säljs av H&M, Dressman eller liknande kedjor. Det troligaste är ju att du sitter i en fläckig t-shirt, otvättade kalsonger och försöker provocera andra på nätet med fabricerade åsikter. :laugh: Inte ett dugg normbrytande öht. :grin:
 
Nu är det så att du drar upp klasstillhörighet i var o varannan tråd, inte jag. Ja kastade åt dig ett ben för att hjälpa dig att rädda ditt arsle, att du inte tog betet beror förmodligen på att du inte tillhör den där kategorin som avses som överklass.

Vilka skolor har du avgångsbetyg från, Gränna, Lundsberg eller annat?

Det är ju bara massa fördomar du kommer med. Du fortsätter din bestraffning av normbrytaren. Är det inte tröttsamt?

Jag har aldrig påstått att jag gått på internat. Jag har påstått att jag liksom föräldrar och far/morföräldrar är högutbildade och har gott med tillgångar samt god ekonomi. Jag kategoriserar mig inte ens som överklass. Är snarare övre medelklass.

Det är du som inbillar dig att du måste ha gått på internat för att ha det så men så ovanligt är det inte.
 
Det är ju bara massa fördomar du kommer med. Du fortsätter din bestraffning av normbrytaren. Är det inte tröttsamt?

Jag har aldrig påstått att jag gått på internat. Jag har påstått att jag liksom föräldrar och far/morföräldrar är högutbildade och har gott med tillgångar samt god ekonomi. Jag kategoriserar mig inte ens som överklass. Är snarare övre medelklass.

Det är du som inbillar dig att du måste ha gått på internat för att ha det så men så ovanligt är det inte.
Nu är det så att ganska många här har en högskoleutbildning. Du är mycket långt ifrån ensam på forumet. Det är därför dina inlägg blir ren komedi.

Gunnar som äger forumet tog fram en massa statistik för några år sen. Det var intressant.
 
Nu är det så att ganska många här har en högskoleutbildning. Du är mycket långt ifrån ensam på forumet. Det är därför dina inlägg blir ren komedi.

Gunnar som äger forumet tog fram en massa statistik för några år sen. Det var intressant.

Så vitt jag vet har ingen påstått något annat.

Denna fråga handlar ju inte om utbildning utan normer. Hur människor bygger en gemenskap. Hur avvikare bestraffas. Byggandet av vi och dom. Personangreppen är bara ett sätt att bestraffa normbrytaren. Det är intressant att uppleva detta som ett socialt experiment.
 
Så vitt jag vet har ingen påstått något annat.

Denna fråga handlar ju inte om utbildning utan normer. Hur människor bygger en gemenskap. Hur avvikare bestraffas. Byggandet av vi och dom. Personangreppen är bara ett sätt att bestraffa normbrytaren. Det är intressant att uppleva detta som ett socialt experiment.

Du har genom hela tråden skrävlat om att properhet är att föredra i alla lägen, allt annat klassar du som "destruktivt". Mig veterligen är offerkofta allt annat än propert :cool: Så min fråga till dig är: varför fortsätter du med dessa motsägelser?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 410
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 020
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp