Bukefalos 28 år!

Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det troligaste är ju att du sitter i en fläckig t-shirt, otvättade kalsonger och försöker provocera andra på nätet med fabricerade åsikter.
Det skulle han aldrig ha på sig.
Hel och ren och prydlig, alltid.
Samt med ett gott uppförande vid första anblicken i alla fall.
 
Ja han är en man som anser att män och kvinnor är mycket olika.
Och han vill inte ha jämlikhet.
I hans värld så är alla kvinnor känslostyrda till skillnad från de högre stående männen som är logiska och rationella.
Ren lyteskomik när @Remmer då drar alla användare i tråden över samma kam och förutsätter att det bara är vi känslostyrka kvinnor som skriver. :grin:

Svårt att se alla som människor när man absolut vill ha det till kön. :idea:
 
Om det nu är så viktigt med tillhörighet och status så är jag lite kluven, jag ska ju bo ett tag i en fd. fryscontainer, räknas jag till trailer trash eftersom den rullat på vägarna eller till white trash eftersom den nu saknar hjul? :confused:
 
Fast varför skulle han inte ha högskoleutbildning? Det är väl inte konstigt? Utöver kön så är väl Remmer inte ovanlig på Buke?
Egna provokativa åsikter, provocerad av starka människor som i många fall befriat sig från normen. Nä jag tror det är oerhört nyttigt för Remmer att vara här hos oss.
 
Visserligen är det bra när bråkstakar har en egen tråd att hållas i. Men den här tråden sätter ändå en intressant ribba för vad som tillåts när det gäller personangrepp och samtalston på forumet.
 
Du förstår väl att du är white trailer trash. :)
Aaah, jag borde ju begripit att det gick att kombinera. :banghead:

Då blir det ju läge att bjuda in till white trailer trash-party sen när den är klar. :idea:
Alex-1.jpg
 
Fast varför skulle han inte ha högskoleutbildning? Det är väl inte konstigt? Utöver kön så är väl Remmer inte ovanlig på Buke?
Egna provokativa åsikter, provocerad av starka människor som i många fall befriat sig från normen. Nä jag tror det är oerhört nyttigt för Remmer att vara här hos oss.
@Remmer är varken ovanlig eller normbrytande hur gärna han än vill vara det. Sen är ju inte buke större än att det alltid finns någon som känner någon som har fakta.
 
Denna tråd är intressant ur många avseenden. Dels visar sig försvarsmekanismer i vartannat inlägg men det är även en uppvisning hur man bygger grupptillhörighet och normer med hjälp av avvikare. Graden av konformitet är sannerligen hög på detta forum.
Det behöver inte nödvändigtvis handla särskilt mycket om gruppmekanismer och konformitet, utan det är fullt möjligt att dina framställningar både till form och innehåll framstår som aparta för varje trådskribent alldeles individuellt - vilket ett och annat glatt tillrop sinsemellan inte alls behöver motsäga.
Jag skulle till och med hålla det för sannolikt att dina elitistiska värderingar skulle uppfattas som aparta och människofientliga av de allra flesta utanför den grupp du själv säger att du väljer att umgås med, inom vilken medlemmarna sannolikt bekräftar varandra i betydligt högre grad än vad några hästforummedlemmar gör. ;)
 
Det här forumet är ju verkligen en blandad kompott. Så många grupptillhörigheter med en gemensam nämnare. Buke har en speciell atmosfär. Vårt hundforum är tex känt för att vara ett av dom kunnigaste OCH trevligaste forumen. Och vårt föräldraforum ÄR tamigsjutton helt otroligt. De svåraste existentiella frågor bemöts på ett fantastiskt sätt.
Kommer man då och drygar som Remmer gjort så blir vi stolta bukare en gnutta protektiva.
 
Det behöver inte nödvändigtvis handla särskilt mycket om gruppmekanismer och konformitet, utan det är fullt möjligt att dina framställningar både till form och innehåll framstår som aparta för varje trådskribent alldeles individuellt - vilket ett och annat glatt tillrop sinsemellan inte alls behöver motsäga.
Jag skulle till och med hålla det för sannolikt att dina elitistiska värderingar skulle uppfattas som aparta och människofientliga av de allra flesta utanför den grupp du själv säger att du väljer att umgås med, inom vilken medlemmarna sannolikt bekräftar varandra i betydligt högre grad än vad några hästforummedlemmar gör. ;)

Nja, stämmer inte riktigt. Förvisso måste människan ha en viss grad av självcensur i sociala sammanhang så även jag men detta forum är väldigt likriktat åsiktsmässigt. Det är ovanligt att ett Internet forum har så lågt till tak men det hänger säkert delvis ihop med att vissa här umgås privat.

De kretsar jag umgås i har ett öppnare klimat. Jag är van att samtala sakligt och analysera, förvisso mer självcensurerat i verkligheten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 516
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 063
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp