Bukefalos 28 år!

Är förändringen i samhället nödvändigtvis något konstruktivt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka destruktiva vanor är det som försvaras då? Ge några exempel
* Pengaspel
* Köttkultur
* "Naturliga matvaror = bra" -kultur
* Avsaknad av livslång kärleksrelation alternativt naivitet inför de hot som kan förstöra den.
* Sexmissbruk
* Icke traditionell klädstil
* Konsumtionshets
 
Senast ändrad:
* Pengaspel
* Köttkultur
* "Naturliga matvaror = bra" -kultur
* Avsaknad av livslång kärleksrelation alternativt naivitet inför de hot som kan förstöra den.
* Sexmissbruk
* Icke traditionell klädstil
* Konsumtionshets
På viket sött är icke traditionell klädstil destruktivt?
Varför bryr du dig om hur folk klär sig?

Du gillar inte att folk vill äta naturliga matvanor? Du Gillar halvfabrikat alltså?
 
På viket sött är icke traditionell klädstil destruktivt?

Dels den ekonomiska biten. Den moderne måste byta ut garderoben vartannat år. Den traditionelle kan sätta på sig en 20 år gammal skjorta och vara snygg.

Med traditionell klädstil drar du till dig rätt människor. Du kommer även att dras till rätt människor. Vilket i sin tur leder till konstruktiv karriär, givande giftermål och gynnsamma vänskapsrelationer.

Med traditionell klädstil får du även privilegier i vardagen. Om du exempelvis ska åka tåg och glömt att köpa biljett får du åka med ändå. Dessutom är folk trevligare mot dig i vardagen.
 
Dels den ekonomiska biten. Den moderne måste byta ut garderoben vartannat år. Den traditionelle kan sätta på sig en 20 år gammal skjorta och vara snygg.

Med traditionell klädstil drar du till dig rätt människor. Du kommer även att dras till rätt människor. Vilket i sin tur leder till konstruktiv karriär, givande giftermål och gynnsamma vänskapsrelationer.

Med traditionell klädstil får du även privilegier i vardagen. Om du exempelvis ska åka tåg och glömt att köpa biljett får du åka med ändå. Dessutom är folk trevligare mot dig i vardagen.
Åh herregud vad du är rolig.
Jag har skrattat högt i soffan
:D:rofl::rofl::rofl:

Men vilka är rätt människor som man drar tilll sig?
Historien om tåg var ju jätterolig. Nej du får inte åka med tåget gratis pga klädseln
 
Varför gillar du halvfabrikat? Naturlig matkultur var fel.
Varför skulle jag gilla halvfabrikat?
Jag skrev att det inte är lyckat att utgå ifrån att något är bra bara för att det är naturligt. Finns oändligt mycket som naturen har att erbjuda i förtäringsväg. Mycket är förvisso bra mat men det finns också gott om direkt hälsovådlig sådan.
 
Varför skulle jag gilla halvfabrikat?
Jag skrev att det inte är lyckat att utgå ifrån att något är bra bara för att det är naturligt. Finns oändligt mycket som naturen har att erbjuda i förtäringsväg. Mycket är förvisso bra mat men det finns också gott om direkt hälsovådlig sådan.
Samma fråga- varför oroar du dig för det?
 
Alltså jag måste bara få ditt godkännande Remmer.
Jag har haft samma karl i ca 20 år. Är det ok?
Jag var ju ihop med andra innan det. Och om nu maken dör (hemska tanke) FÅR jag skaffa ny då?
Eller MÅSTE jag skaffa en ny stadig partner? Uppväger dom säg 25-30 åren i en lång relation lite singelliv på slutet?
 
Åh herregud vad du är rolig.
Jag har skrattat högt i soffan
:D:rofl::rofl::rofl:

Men vilka är rätt människor som man drar tilll sig?
Historien om tåg var ju jätterolig. Nej du får inte åka med tåget gratis pga klädseln

Jag åkte gratis tåg så sent som i somras när jag missat att köpa biljett.

Du är otroligt naiv om du inte inser att människors bemötande av dig i hög utsträckning kommer att påverkas av hur du är klädd.

Ett socialt experiment som visar det:
 
Jag åkte gratis tåg så sent som i somras när jag missat att köpa biljett.

Du är otroligt naiv om du inte inser att människors bemötande av dig i hög utsträckning kommer att påverkas av hur du är klädd.

Ett socialt experiment som visar det:
Stackare om du tror att du måste vara välklädd för att folk ska respektra och gilla dig.
Du bör nog jobba på ditt självförtroende

Sen betaLars jag gärna min biljett på tåget. Hur ska annars kollektivtrafik fungera?
 
Senast ändrad:
Tråden handlar inte om tatueringar specifikt utan om hur mode kan få folk att försvara destruktiva handlingar och vanor.
Jasså? I början av tråden så handlade den ju om överkonsumtion enligt dig, men det var visst inte så roligt så nu handlar den istället om mode? Kan den inte handla om vindflöjlar istället, de som vänder kappan efter vinden när trådar och åsikter ger korsdrag under galoscherna? :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 514
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 059
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp