Bukefalos 28 år!

Är hon dräktig o hur långt gången?

Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Är den här tråden ett skämt eller? dräktig/inte dräktig, död/levande.
Uppsvälld buk är väl fö. ett tecken på våt FIP

Jag vet inte om tråden är ett skämt, men är oavsett visar den att TS inte alls är villig att lära och har ju redan bestämt sig att !si och så är så" innan tråden startades....
Mycket tråkigt när man inte vill lyssna på flera som gett tips..
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Har inte läst den här tråden förut.
Jag måste bara få fråga, varför tog det flera dgr innan du ringde för att fråga hur det hade gått på din EGEN katts avlivning?
Varför ringde inte din svärmor och berättade att hon omplacerat katten istället (vilket var bra gjort av henne, omplaceringen alltså)?
Jag blev rent ut sagt gråtfärdig när jag läste det här.
Du skriver att du tar hand om dina djur på bästa sätt, men du hade ingen aning om huruvida DIN katt var avlivad eller ej:confused:
Jag hade åtminstonde velat veta om katten somnat in lugnt och stilla om jag mot förmodan inte skulle kunna vara med själv.:(
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jo men hon har ju faktiskt fler katter och vad jag har förstått är nu en dräktig med persern som pappa. Alltså samma visa som med Barbie.....Som sagt så är det katterna jag ser till inte dess ägare.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

*kl*

Det som förvånar mig mest är hur f*n folk är funtade som svarar i tråden, som inte kommer med tips och råd som TS efterfrågar utan bara är ute efter att klanka ner och smutskasta, helt obegripligt hur man kan bete sig så emot en annan människa. Tycker man att tråden är helt oförstålig och bara irriterar sig på den och TS så behöver man väl inte svara?? TS kanske inte kan så mycket, eller är dålig på att uttrycka sig, men vad hjälper det med elaka påhopp? Visst kan man poängtera att det borde skötts på ett annat sätt, men man kan då göra det sakligt utan personliga påhopp och elaka kommentarer! Kan man inte det så tycker jag man ska strunta i att skriva! Mobbing kallas det, inget som vuxna människor borde ägna sig åt om man frågar mig.
Hur kan du få det till mobbing:confused: Värnar man om sina djur så tar man väl reda på allt man kan INNAN man börjar tex avla på dom, för sina egna djurs bästa.
Det är väl självklart att folk reagerar! Jag hade blivit rädd annars:crazy:. Att avla på en katt man tänkt avliva dessutom för att katten inte mår bra:confused: Hade hon tänkt på den kattens bästa hade hon omplacerat den och gjort allt för att katten ska må bättre.:mad:
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag vet, fast det finns ju inget att göra åt det nu. Hoppas hon gör det bästa av situationen och läser på om kattfödslar och tar väl hand om katterna.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag har inte påstått att TS gjort rätt, bara att man kan lägga fram sina åsikter på olika sätt.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag suger åt mig alla tips som ges det lovar jag!!:)

Var nere hos svärmor i helgen som var och Barbie mår prima hos min mans lillebror.
Känns skönt att veta att hon lever och har det bra.

Suck är det någon som läser vad jag faktiskt skriver!?

Kan bara säga att ni inte vet något om mig eller mina djur, ni vet bara om det lilla jag skriver om här inne.
Ni känner inte min svärmor, som är speciell minst sagt.
Litade på det hon sa, nämligen att hon skulle åka raka vägen ned till Malmö och avliva henne.
När jag ringde på kvällen sa hon att katten var avlivad-hon ljög alltså.

Orkar inte prata om det, jag grät över att hon var borta och sen visade det sig att dom behållt henne men var rädda för att säga som det var till mig.

Orkar inte skriva här i denna tråden mer, är ledsen över alla påhopp.
Jag uttrycker mig kanske klumpigt, jag vet inte men katterna har det jättebra iaf.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ja då kan man ju fråga vad det är för svarmor du har som ljuger om kattens öde. Och hon är föreståndare för djursjukhuset i Malmö? Beklämmande......jag som anlitar dem för mina katter.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag är inte ute efter att vara elak mot dig eftersom jag inte känner dig. Antingen gjorde din svärmor rätt eller så ljög hon, vilket vi aldrig kommer att få svar på varför. Tycker inte du ska anförtro dina djur åt henne mer isåfall. Jag hoppas däremot att hon är en ärlig person eftersom hon arbetar med djur.
Har ni svårt att kommunicera? (en tanke bara).
Har hon synpunkter på dina djur?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ja vi har aldrig haft ett bra förhållande.

Hennes djurhållning är inte alltid den bästa(hästar).
Men katter kan hon mkt om iaf.

Ja hon tycker att jag är tokig som avlar på katterna, men jag vill ta en kull iaf.:)
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Här skriver du att du ringde redan på söndagen för att höra hur det hade gått med Barbie. Varför ringde du då nästan en vecka senare för att du skulle höra hur det hade gått. Din svärmor hade ju ljugit och sagt att katten var avlivad så vad hade du för anledning att fråga en gång till? Jag tror inte att det är som du inte kan uttrycka dig utan snarare att du glömmer vad du har skrivit. Så blir det ju om man inte håller sig till sanningen.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Snälla det är sanningen!

Anledningen till att jag frågade igen(faktiskt flera ggr under den veckan)var att jag tyckte hon svarade med en konstig ton och att hon ljugit/undanhållit innan.
Jag kan inte hjälpa hur hon är men jag borde kanske inte lämnat katten till henne, även om utgången nu faktiskt ser ut att bli riktigt bra.
Min mans bror är en sann djurvän.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ja det är ju tur det att katten har fått det bra nu. Men att lämna ett djur till en sådan svärmor skulle jag aldrig ens komma på tanken att göra. Nu är det så att föreståndaren för djursjukhuset i Malmö är inte en kvinna drar jag mig till minnes. Men det har du förmodligen någon förklaring på?
Ganska märkligt är det också att katten var livrädd för dina barn. En katt som inte blivit illa behandlad av barn hyser inte den rädslan för dem heller.
En sak som jag tror att många kattvänner/djurvänner med mig undrar är om den andra katten är dräktig nu och hur långt gången hon är?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Snälla det är sanningen!

Anledningen till att jag frågade igen(faktiskt flera ggr under den veckan)var att jag tyckte hon svarade med en konstig ton och att hon ljugit/undanhållit innan.
Jag kan inte hjälpa hur hon är men jag borde kanske inte lämnat katten till henne, även om utgången nu faktiskt ser ut att bli riktigt bra.
Min mans bror är en sann djurvän.
Pratar du sanning så tycker jag att det är tragiskt att din svärmor har arbetat med djur i 30 år. Lite mer empati borde man ha om man arbetar med djur.
Glömde att skriva att jag tror inte att det är hon som tänker fel, hon valde att omplacera vilket är det första man gör.
Jag vill inte att du ska känna dig dum alla har varit nybörjare, men tänk på dina katter du har först och främst! Dom ska må bra!!
 
Senast ändrad:
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ganska märkligt är det också att katten var livrädd för dina barn. En katt som inte blivit illa behandlad av barn hyser inte den rädslan för dem heller.



Vad grundar du det på? min ena katt är livrädd för barn, trotts att han aldrig blivit illa behandlad av dem heller.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ja, du har rätt. Illa behandlad är kanske att ta i. Skrämd är kanske ett mer relevant ord. Det kan ju vara så enkelt som att barnen varit högljudda och livliga som barn är. Speciellt då som katten kom till familjen när den var endast tio veckor gammal.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Min katt kom till mej när han var ca 5 veckor gammal, hade aldrig haft kontakt med något barn då...
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Hur kan det vara att katten bara var fem veckor?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ja det är ju tur det att katten har fått det bra nu. Men att lämna ett djur till en sådan svärmor skulle jag aldrig ens komma på tanken att göra. Nu är det så att föreståndaren för djursjukhuset i Malmö är inte en kvinna drar jag mig till minnes. Men det har du förmodligen någon förklaring på?
Ganska märkligt är det också att katten var livrädd för dina barn. En katt som inte blivit illa behandlad av barn hyser inte den rädslan för dem heller.
En sak som jag tror att många kattvänner/djurvänner med mig undrar är om den andra katten är dräktig nu och hur långt gången hon är?

Svärmor tror att hon är dräktig och vill att hon isåfall ska få kattungarna.
Men jag är säker på att hon inte är det, Marly vägrade att para sig med henne, fast att hon åmade sig.

Svärmor är personalchef på djursjukhuset i Malmö.
Tidigare var hon djursjukvårdare under många år.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Det ska du inte vara säker på att hon inte är dräktig;) de har en förmåga att para sig vid de mest otänkbara tillfällen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 305
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 248
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 954
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Tänkte kolla mig för lite vad ni har för erfarenheter av pyo som inte opereras? Fick hem en tjänstehund för en vecka sedan, en tik på...
2
Svar
20
· Visningar
3 622

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp