Är jag för tung för min dotters B-ponny?

L

Ludwig XII

Jag undrar om jag kan rida min dotters b-ponny ganska kontinuerligt för att hon inte riktigt hinner rida henne så mycket som hon behöver.

Hon är 122cm i mkh och är grov i typen. Hon är en korsning mellan welsh/russ och fjording. Hon ser ur som en minifjording. Hon är i god kondition och riktigt fint musklad över ryggen och hon rids i rätt form för det mesta. Jag väger 58 kg, tror ni att jag är för tung för 1 timmes skogsridning med trav/galopp 1-2 dagar i veckan?

Anna. :confused: :confused: :confused: :confused:
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

Jag tror att du lugnt kan rida ponnyn ,speciellt om den är lite grövre, så länge det gäller skogsridning som inte är allt för krävande. Jag rider mitt russ i bland och jag väger som du. Annars kan du ju motionera den på andra sätt. Tömmkörning eller vanlig körning, longerning löshoppning mm.
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

Du kan säkert rida henne nångång ibland, men inte flera gånger i veckan tycker jag inte (beroende lite på din längd och självklart kunskap också)

Precis som föregående skrev så kan man göra så mkt mer än att rida :)
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

med tanke på rasen o att du väger under 60kg så ska det inte vara några problem om du rider ett lättare pass på banan el en runda i skogen...är du lång så e det kanske bättre du rider barbacka.
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

Nej det borde inte vara några problem för en så stor ponny.
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

tror inte du är för tung, själv rider jag en shettis då och då på 111 cm och väger 52, och det går alldeles utmärkt..
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

tror inte det är några problem. du får väl lyssna på hästen och se hur den reagerar. Själv rider jag min maxade shettis.
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

rider du också B-ponny?
vet inte vad du menar?

Du svarade på hennes inlägg, en del är lite känsliga för det... men det är lätt hänt. hade du skrivit "knapp lån" hade hon nog inte brytt sej. har gjort samma sak själv några gånger:angel:
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

Du svarade på hennes inlägg, en del är lite känsliga för det... men det är lätt hänt. hade du skrivit "knapp lån" hade hon nog inte brytt sej. har gjort samma sak själv några gånger:angel:

hade ingen aning om detta...
tyckte det var ett konstigt svar.
tack för du förklara i alla fall.
 
Sv: Är jag för tung för min dotters B-ponny?

Ja.. Men nån gång måste även du lära dig vad som är "rätt och fel" härinne ;)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 140
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 159
Senast: prallan
·
Ridning Först lite bakgrundsfakta: Har ridit på ridskola i drygt 5 år och ligger för närvarande på LC, kanske lite åt LB hållet i dressyr...
Svar
9
· Visningar
1 379
Senast: millan10
·
Foder & Strö Jag behöver lite input från andra känner jag. Min B-ponny, (4 år, shettis/russ/fjording ca 127 cm hög), är rundare än vanligt och jag...
2
Svar
38
· Visningar
3 987
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp