Bukefalos 28 år!

Salsahej

Trådstartare
hej! Om man blir placerad på tävling (hopp eller dressyr) och ska rida ärevarv, hur går de till..? Lite pinsamt om man skulle göra fel menar jag. Hur många varv? Höger eller vänster? Ska man göra en hälsning först? Berätta gärna om båda grenarna! :)
 
hej! Om man blir placerad på tävling (hopp eller dressyr) och ska rida ärevarv, hur går de till..? Lite pinsamt om man skulle göra fel menar jag. Hur många varv? Höger eller vänster? Ska man göra en hälsning först? Berätta gärna om båda grenarna! :)

Skriver för hoppning för det är det jag har koll på :) Hälsning brukar vinnaren göra så hänger det andra på, 2 varv för vinnaren övriga 1 varv! Höger varv är det som gäller men tror inte du behöver vara orolig om du skulle göra fel. Kommer du placerad följer du bara den som vinner, om du vunnit så följer dem andra dig förhoppningsvis ;)
 
hej! Om man blir placerad på tävling (hopp eller dressyr) och ska rida ärevarv, hur går de till..? Lite pinsamt om man skulle göra fel menar jag. Hur många varv? Höger eller vänster? Ska man göra en hälsning först? Berätta gärna om båda grenarna! :)

Haha jag gick och vann en dressyrtävling i söndags, och jag hade ingen aning om hur det skulle gå till och kände mig rätt dum när det var dags :o Domaren förklarade då att efter hon bett om ärevarv ska vinnaren säga hälsning och sen rida ut i höger varv :laugh:
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 466
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 163
Senast: mars
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp