Bukefalos 28 år!

"Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

kl

Var ute och gick med min lånehund som är en Irländsk Varghund, och fick frågan om det var en greyhound :angel:

Jag klandrar inte folkt som inte vet vad en varghund är, men den tjejen hade nog missuppftattat vad en gryhound var, och gissade på det för han är grå... ;)
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*kl*
Har ingen bild, för pixbox strular.
Men min långhåriga dvärgtax har blivit kallad för Irländsk setter :D
Gissar att det har med den röda färgen att göra, men annars är det ju en jädra skillnad på en hund med rejäla spiror och en kortbent tax;)

Åh herregud vad roligt!!! :D:D
Svarade du något eller blev du helt paff? Tror iaf jag skulle ha svårt att komma på något att säga efter att ha fått hört det där. :rofl:
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*KL*


Det där är en tollare!
p1070628_150854812.jpg
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Dobermann kan ha hängande öron:bump:
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Var nyss ute och gick med mina hundar, en storpudel (vit) och en mellanpudel (aprikos) och blir stannad utav en kvinna som undrar om någon av dom är en bedlingtonterrier?

Var lite imponerad över att hon kunde hundrasen bedlingtonterrier som ju ändå inte är jättevanlig, men pudel var visst svår att känna igen :D
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*kl*
När njuffen var helsnaggad gick jag förbi en man en gång som sa "Åååh en Napoletansk mastiff!"
Fast det är inte lätt att gissa ras på en helsnaggad njuffe:D

Min man misstog en gång en Portugisisk vattenhund för New Foundland.:laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*kl*
Lite OT kanske men i somras fick jag se min första Skäckfärgade tax (ingen aning vad färgen kallas) den var långhårig, vit med svarta fläckar, vi såg ut som :eek: :rofl:

Bedårande söt var hon iallafall och ägarna blev jätteglada när de hörde oss säga "tax" för det vanligaste var att folk trodde det var en korsning med jack russel.
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*kl*
Åh vad roligt det kan bli när folk gissar så heltokigt:rofl:

Själv hör jag oftast att jag har en blandning, ofta med collie ibland tillochmed spetsblandning. Annars har de gissats på liten långhårig schäfer, bordercollie och östeuropeisk lajka :D Närmast kommer de som säger Finsk spets men det stämmer bara nästan eftersom det ju är ett namn på en egen ras. Vad svarar man förresten på: "är det en såndär vallhund?" det stämmer ju lite men jag tror inte de flesta tänker på rätt ändå xD

Ren Finsk lapphund ska det vara även om jag förstår att hon kan se lite lustig ut under sommaren när hon slänger av sig "vinterkappan" :rofl:

picture.php

DSC02579.JPG
 
Senast ändrad:
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

..och jag råkade fråga om en schäfertik var en tervhane häromdagen :o
Ägaren blev..öh..inte så glad :angel:

Men jag försvarar mig med att den vid en hastig anblick faktiskt liknade en terv..

tik.jpg
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

kl

Häromdagen träffade jag en kvinna med en labbekorsning, med mina två (pointer och schäfer). Hon pekar på schäfern och säger "Jag ser att det är labbe i, men vad är det mer?" "-Nä, det är en schäfer..." :grin:. Är det bara labbar som kan vara svarta? :p

Ah! Min brukar få pekande finger+gråhund. Ja, hon är ju en grå hund..men inte en gråhund brukar jag skämta :p

DSC_1915.jpg
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*KL*

Mamma berättade något för mig igår som fick mig att vika mig dubbel av skratt. Morfar hade en schipperkie som var något rund (:angel:) och när han var ute med denna en dag så kommer en dam fram och frågar om det är en minigris han är ute med :rofl:

Nästan detsamma hände när min man var ute och gick med våran förra hund, en Lancashire Heeler.

Kingen gick runt och nosade i snåren och när han kommer ut står ett barn där och säger:
"Jaså var det en hund, jag trodde att det var ett svin"

"Va? Sa maken lite förvirrad

"ETT SVIN" upprepar barnet högt och tydligt

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Nästan detsamma hände när min man var ute och gick med våran förra hund, en Lancashire Heeler.

Kingen gick runt och nosade i snåren och när han kommer ut står ett barn där och säger:
"Jaså var det en hund, jag trodde att det var ett svin"

"Va? Sa maken lite förvirrad

"ETT SVIN" upprepar barnet högt och tydligt

:rofl::rofl::rofl:

Typiskt barn att oskyldigt och aningslost upprepa forolampningen:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Haha underbar tråd!

Jag fick en gång i tiden höra att det var en schäfervalp jag hade. Visst, om han hade vart svart eller black and tan, men nu var det en chokladbrun kelpie...
mexx9v_norm_se.jpg
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

En kille, kanske 10 år, frågade när jag gick förbi han och hans kompisar tidigare i sommar om det inte var en labrador. Nej, det är en flatcoated retriever sa jag. "Är inte det en labrador?". "Nej" sa jag. Jag borde väl veta vad jag har för ras... :) Labbe och flat är ju i och för sig svarta båda två, och det var ju ett barn..
Men en gång var det ju en kvinna som undrade om det var en flat eller golden....... En golden har väl då aldrig varit i närheten av att vara svart.... och det hörs ju på namnet att den inte har mörk färg...
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Haha underbar tråd!

Jag fick en gång i tiden höra att det var en schäfervalp jag hade. Visst, om han hade vart svart eller black and tan, men nu var det en chokladbrun kelpie...
mexx9v_norm_se.jpg

Lustigt eftersom vi ofta fick höra när vår svarta schäfer var mindre, att det var en keplie! :p
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Lustigt eftersom vi ofta fick höra när vår svarta schäfer var mindre, att det var en keplie! :p

Haha ja de verkar vara lätta att förväxla de där. :p Men när det handlar om svart är det ju ändå mer förståeligt tycker jag, oavsett vilket håll det är åt. Men jag skulle vilja se en chokladbrun schäfer... :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 648
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 403
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 237
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp