Bukefalos 28 år!

"Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Irriterande ju...(jag vill alltid ha rätt när jag VET att jag har rätt) och jag skulle nog hämtat reg-beviset eller något. FÖrövrigt så har jag inga roliga rasfelsägningar. Folk brukar se att han är en Papillon, men de tycker han är FINARE än andra pappisar. Han är förövrigt väldigt otypisk för sin ras, och FUL tycker utställningsdomarna.

29999462.jpg
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Den mannen borde få en hundbok i present. Samt att du vid överlämnandet viftar med ögonfransarna och säger " så du lär dig något om olika hundraser"......:angel:

Nämen han vet allt vettu! Han har ALLA avsnitt av Cesar Milan!

Samt att samma kväll berätta han för mig (vilket är helt OT här) att hanhundar måste para 2 gånger för att bli lugna. Samt att anledningen till att mina hanar var så lugna var ren tur! Därför kastrera han sin dogo argentino/rottweilerkorsning.
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Går en sådan människa att umgås med ö h t utan att man får allergiska utslag?
Jag skulle undvika det.

Börja att fråga efter källan för varje påstående han gör. Och säg att du inte tror ett dugg på det förrän han kan påvisa en pålitlig källa.
Pålitlig källa var det....alltså ratar du det han ev kan komma med.
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Min sambo fick höra detta av en man när han var ute med vår Isländska fårhund:

"Men det där är ju ingen Collie!"

"Nä, det är det inte" svarade min sambo... precis som att han skulle ha påstått det.

De allra flesta man möter är trevliga och ger sig inte på att gissa utan frågar istället, men det är sällan som de vet vad det är för hund när man förklarar eftersom de är ovanliga..
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Vi har också isländsk fårhund, och vi har fått frågan om det är en sheltiekorsning, och en gång om det var en buhund. I båda fallen svarade jag att nej, men de har en del gemensamma förfäder..för tusen år sen eller så.;) Men vi har faktiskt fått frågan om det är en eurasier ett par gånger, och då blev jag förvånad. Eurasier är ju inte så vanlig.

Våra två aprikosfärgade dvärgpudlar förvirrar en del människor, vi får frågan om de är renrasiga ibland. Och så den ständiga frågan: "Blir de inte större". :D

April-11007.jpg


Här är hela gänget - inklusíve matte- på promenad
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Jag har vid flera tillfällen fått frågan om det "bara är dalmatiner, eller om det är något mer inkorsat också?"

Dalmatiner? :crazy:

IMG_4133.jpg

IMG_4078.jpg

IMG_3894.jpg


*mutter*

/Migo
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

kl
jag hörde en gång en kille säga till sin flickvän att min hund va en chihuahua.. njaaaa, om inget annat så borde ju hårlösheten avslöja honom? :p

 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Det roligaste var nog när jag fick frågan om hanen var en Labrador.



Han är Amstaff/Rottweiler. :rofl:

Annars är klassikern en bekant som fick frågan om hennes vita boxervalp var en JRT. :angel:
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Själv har jag en ooootroligt fint tecknad Labrador! ja.. eller Amstaff.. eller Aussie :grin:

32239894.jpg


32239914.jpg


han är Labbe/rottis/bc blandning :love:
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

I'm sorry, just can't drop it.
MEn jag verkligen maste ha en san hund som nasta. Varje gang jag ser den dreglar jag och sen inser jag att det ar samma hund varje gang. Finaste pa lange!!
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Min sambo fick höra detta av en man när han var ute med vår Isländska fårhund:

"Men det där är ju ingen Collie!"

"Nä, det är det inte" svarade min sambo... precis som att han skulle ha påstått det.

De allra flesta man möter är trevliga och ger sig inte på att gissa utan frågar istället, men det är sällan som de vet vad det är för hund när man förklarar eftersom de är ovanliga..

Det där har jag oxå råkat ut för, "den är inte renrasig va? För så där långhårig ska inte en labrador vara" Eh nej eller jo han är renrasig men han är en wachtel... Och då kommer följd svaret från den "mycket kunniga" "åh en fågelhund, jagar man bara vaktel med den eller går det bra med andra fåglar?"
Och sedan följer en lång förklaring från mig vad en wachtel är... :angel:
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Jag får många kommentarer om min kille och vad han kan tänkas vara för ras och de tror nästan alltid att han är mycket yngre än vad han är.

Fattade inte hur man lägger upp bild så ni får nöja er med profilbilden :)

Härom veckan blev han kallad för en Leonberger valp...
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Jag brukar få höra jämt och ständigt om vilken fin valp jag har! När jag säger att hon är 10 ÅR ser folk ut som :eek:

Det är också smått underhållande när folk ska försöka klara av Cavalier King Charles Spaniel. Alltid glömmer de något eller så slutar det såhär: "En vad? - Jaha, en King charles!" :mad:
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Frågan om vår fårhund är en valp har vi fått flera gånger och sen när man säger att han är 4år så får man just den frågan "blir de inte större?"

Sheltiekorsning har man ju också fått höra eller lapphund...
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Fick för ett tag sen frågan om våran yngsta hund var en blandning mellan rottis och pincher?

Njaa...



Vanligast är dock att ingen har en aning om vad det är för konstig hundras.
Väldigt renrasig basenji :D
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

Jappen får ofta höra "Nejmen vilken söt samojedvalp!"

dsc_0321.jpg


En utbytesstudent här frågade om det var en eskie (american eskimo dog), vilket inte var så långt ifrån iof :)

Och, i förrgår mötte vi en man som frågade om det var en Finsk spets, men det var nog mer förvirring av begrepp än att han tyckte han såg ut som en sådan :)

Kelpien är det inte så många som tar fel på, vet dom vad det är så vet dom, annars frågar dom. Däremot är det MÅNGA som tror att han och syrrans holländare är samma ras, och ja, lite lika är dom ju, men nää;)

dsc_0473.jpg


dsc_0477.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

kl

Men varför är ni så nervärderande mot folk som inte är lika duktiga som ni är på hundar ?
 
Sv: "Åh vilken söt Berner Sennen valp!!"

*KL*

Här är min tjocka Tax... Labrador valp... Boxer valp...

o9lt8z.jpg


När vovven var valp:
Främmande man "Det är en Pitbull va?"
Jag "Nej det är en Staffordshire Bullterrier"
Främmande man "Okej men det kommer bli en Pitbull sen!"

Amstaff får man självfallet höra men det är inte så konstigt då jag själv ibland har svårt att skilja på dessa raser. :)

Sorry jättedålig bild men har lite tomt på bilder i denna datorn.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 818
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 810
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Viva
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 466
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp