Aktivitet för barn på bröllop

Jag skulle försökt ordna med en vuxen eller äldre ungdom som sitter med barnen vid deras bord, och hjälper dem, aktiverar dem, håller lite koll. För utöver aktiviteterna så kommer de att behöva gå på toaletten, vilja ha mer vatten, det kommer bli lite gnabb vid något tillfälle som måste avstyras osv. För mig hade det varit helt klart värt att hyra in en barnvakt som får denna uppgift, för att allt ska flyta smidigt, särskilt eftersom det inte finns några ytor för barnen att röra sig på.

Klistermärken är för övrigt ett bra alternativ också, man kan köpa "böcker" med klistermärken som ska sättas in i "scener", sticker books kallas det här där jag bor. Höll mina tjejer aktiverade rätt länge i femårsåldern. Fast inte i flera timmar förstås
 
Jag skulle försökt ordna med en vuxen eller äldre ungdom som sitter med barnen vid deras bord, och hjälper dem, aktiverar dem, håller lite koll. För utöver aktiviteterna så kommer de att behöva gå på toaletten, vilja ha mer vatten, det kommer bli lite gnabb vid något tillfälle som måste avstyras osv. För mig hade det varit helt klart värt att hyra in en barnvakt som får denna uppgift, för att allt ska flyta smidigt, särskilt eftersom det inte finns några ytor för barnen att röra sig på.
Fast barnen sitter med alla andra som "vanliga" människor. Däremot finns det ett bord med pyssel där de kan sitta om de vill, eller hämta grejer och sitta på sina vanliga platser, bredvid föräldrarna
 
Fast barnen sitter med alla andra som "vanliga" människor. Däremot finns det ett bord med pyssel där de kan sitta om de vill, eller hämta grejer och sitta på sina vanliga platser, bredvid föräldrarna

Men allteftersom middagen framskrider, tror du inte att barnen (för de äter ju för det mesta fortare/inte lika mycket jämfört med vuxna) skulle ha roligare om de när de ätit färdigt kunde sitta tillsammans vid ett bord med en massa pysselaktiviteter och någon som hjälpte till? Det vet jag att mina barn skulle föredra iallafall. Särskilt om middagen kommer att vara i flera timmar.
 
Jag tror det blir bra som du tänkt men haller med Sunshine om att en person som far underhalla barnen säkert skulle vara uppskattat. Finns det ngn ungdom eller sa bland gästerna som skulle vilja ha det uppdraget?
 
Jag vet ju inte hur andra föräldrar resonerar men tar jag med barnen på bröllop så räknar jag ju såklart med att jag och sambon får roa dom och hålla koll på dom. Jag skulle inte tycka att det behövs någon barnvakt.
 
Oj. Blir förvånad över hur många som föreslår aktiviteter som inkluderar skärm. Eller är det jag som inte hänger med. Hade inte planerat för sådan aktivitet då jag tittat hur föräldrar i min närhet aktivt undviker just tv spel och ipads. (Dessa är inte bröllopsgäster dock)

Men Biblioteket sålde bort en massa barnböcker så fyndade en del där. Och beställt pärlor och pärlplattor. Samt tänkte kolla efter nått pussel på loppis. Papper och pennor finns

Pärlor och pärlplattor hade jag inte uppskattat till en 1,5-åring. Jag tror klart på skärmalternativet om det inte är meningen att föräldrarna aktivt ska underhålla de ynge barnen under middagen.
 
Hade jag haft med min 6 åring på bröllop hade jag själv haft med Ipad med lurar samt lördagsgodis. Jag hade förutsatt att det var min uppgift att hålla honom road.

Pyssel låter jätteomtänksamt! Dock är det inte alla barn som tycker sånt är kul. Hade det funnits lego hade sonen hängt vid legot. Hade det funnits tv-spel hade han gärna kollat på om några större barn spelat. Hade det funnits en filmhörna hade han hängt där.

De flesta barn nu för tiden har kommit i kontakt med skärmar och de är sjukt bra barnvakter!

Mvh Miks
 
Vi hade 15 barn i åldrarna 1-8 på vårt bröllop! Vi var hemma så det fanns ju yta och röra sig, MEN det spöregnade hela kvällen!
Festen var i partytält och barnen hamna inne i vårt boningshus. De läste, byggde lego, körde bilbana, ritade och spelade tv spel och såg på film.
Jag tycker du ska vända dig till föräldrarna, barn är så olika. Vissa sitter med sin ipad varje sekund, andra har mer myror i brallan och vissa barn är vana vid att leka med leksaker och ser knappt på tv.
 
Jag tycker inte du behöver kolla med föräldrara, ordna det som är smidigt för er. Om jag var bjuden till en fest där värdparet själva inte hade barn hade jag sett till att ta med till mina barn men hade blivit glad om värdparet ordat ngt ocksa.

Varnar ocksa för pärlor och 1,5 aring. Mina "stora" gör just nu pärlplattor, min 1,5 aringen tycker det är jätteroligt= vi har just nu pärlor överallt, tur det finns dammsugare :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 735
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 029
Senast: jemeni
·
Övr. Barn Min dotter har till min stora glädje hittat glädjen i att rida. Vi bor på gård, och har en ponny till henne och en ridhäst till mig. Hon...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
11 904
Senast: Kiwifrukt
·
Tjatter Jag måste fråga er vad ni tycker om en fråga som skapat konflikt i min bekantskapskrets. Ett par ska gifta sig i vår. Vi har nu fått...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
18 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp