Barnfritt bröllop

Alltså att hon ser någon annans fest som ett tillfälle att få visa upp sina "skapelser" bleknar ändå bredvid att hon behöver gömma sig i en familjeidentitet så pass att hon inte klarar att fungera utanför den...
Ja hon går ju till jobbet. Så då funkar det ju.?

Kan det inte handla om att man förstorar upp känslan och tar det personligt? Typ att de gillar inte mina barn etc
 
Alltså att hon ser någon annans fest som ett tillfälle att få visa upp sina "skapelser" bleknar ändå bredvid att hon behöver gömma sig i en familjeidentitet så pass att hon inte klarar att fungera utanför den...
Känner mig inte bara enfaldig, utan även tvåa på pucken.
 
Alltså att hon ser någon annans fest som ett tillfälle att få visa upp sina "skapelser" bleknar ändå bredvid att hon behöver gömma sig i en familjeidentitet så pass att hon inte klarar att fungera utanför den...
Jag tycker det låter helt sjukt. Om man är så beroende av sin familj för att då en identitet, hur ska man så klara sig utan den om den försvann? Tänk om man skiljer sig? Och vilka beslut fattar man som är sina egna och inte familjens?
Jag tog avstånd från min egen ursprungsfamilj i mycket tidiga år eftersom mina föräldrar var synnerlig olämpliga som föräldrar. Det har kostat mig mkt terapi genom åren men å andra sidan vet jag att jag klarar mig själv alldeles utmärkt och det är en väldig trygghet har jag märkt.
För att svara TS : när min bror hade ett storstilat bröllop blev inte mina barn bjudna. Först blev jag ledsen, men det behöll jag såklart för mig själv, sedan var det underbart att gå på bröllopet själv och slippa passa mina barn. Deras beslut var helt självklart att respektera för mig.
 
Detta var något jag inte tänkt på förut. Så efter att du skrivit det så frågade jag en av personerna om det. Och det var en anledning även om hon formulerade det annorlunda. Dvs hon känner att hon är trygg när hennes familj är med. Hon har sin plats och sitt sammanhang.
Och så sa hon att hon är så stolt över sina barn. Och att hon tycker om att andra ser hennes barn och hon vill att hennes barn ska få träffa vänner etc.

Vet dock inte varför man ska använda bröllopet till att folk ska få träffa ens barn. Det finns väl andra sammanhang
Och varför ska man vilja glänsa med sin lycka på en dag när två andra ska stå i centrum:confused:
 
Ja hon går ju till jobbet. Så då funkar det ju.?

Kan det inte handla om att man förstorar upp känslan och tar det personligt? Typ att de gillar inte mina barn etc

Det beror nog på hur hon går till jobbet, går hon även dit i sin roll som mor/hustru eller klarar hon att separera ut sig själv där åtminstone? Att inte klara att gå på fest utan barnen för att man inte känner sig socialt trygg utan sin mammaroll borde vara en enorm varningslampa för att man behöver ta en titt på sig själv.

Att hon (och även andra tydligen) tar icke-inbjudna barn personligt kan vi nog konstatera, jag förstår dock inte varför. Har man ingen känsla för att barns närvaro/frånvaro vid en fest påverkar vilken typ av fest det blir, har man ingen insikt i att alla andra inte känner inför "mina rara ungar som jag aldrig kan få nog av" som en själv gör? Tanken att man ska ta med sig sina barn för att de ska bli beundrade - hur hade de tänkt om bordsgrannen tagit med sig sina akvareller för beundran, eller envisades med att servera sin hemlagade mat för den är minsann överlägsen vad som bjuds!? Jag fattar det inte...
 
Men vad är det för föräldrar som låter andra skära barnets kött och hjälpa det till toa? Var fanns föräldrarna? Där går verkligen min gräns :rage:

I den öppna baren antar jag... :meh: med tanke på vad @Malin_L berättade om sitt bröllop O_o :crazy:

De satt placerade vid ett annat bord... :meh: Så inte ens baren kunde man skylla på, där blev vi nog värst tillslut. :o Även intressant att sätta barnbordet längst in i lokalen så för att komma till toaletten var man tvungen att gå igenom hela rummet, det fanns nog en del som trodde att jag gick mitt i ett tal med mitt eget barn och slängde lite sura blickar men när ungen gråter över att den är kissnödig och inte törs gå själv så får man bita ihop. :meh:
 
Jag har redan uppfostrat mina barn, de är vuxna nu.

Men jag tror att vi menar olika också. Om jag såg ett barn på stan stå och sparka på en soptunna skulle jag nog säga till föräldern. Om barnet sparkade på mig skulle jag säga till barnet att sluta genast och sedan säga till föräldern.
Jag har också redan uppfostrat min, och där var det leka tyst och lugnt inne och det visste även hans kompisar. Nu ser jag resultatet på mitt barnbarn, hon får inte leva rövare heller där det inte passar.
 
Löjligt, känner flera som haft barnfria bröllop! Hade kunnat tänka mig det själv också. Tycker det är oerhört tråkigt när någon unge börjar skrika som en gris mitt under vigseln.
 
Jag tycker ni är en bunt missunnsamma oresonliga barnhatare.
BARN är en gåva! Och får man äran att sitta brevid någon annans lilla trissvinst i livet kan man ju försöka vara lite tacksam istället.






Jag delar hellre bord med BARN 6 år och nykter än någons fulla tafsande morbror alla dagar i veckan:D
:arghh: Jag är för ful att ens någon full morbror skulle vilja tafsa på mig! Jag får bara låna alla andras små trissvinster... :cautious: Mina egna små änglar låter jag alla andra få uppleva :love:
 
Jag tycker ni är en bunt missunnsamma oresonliga barnhatare.
BARN är en gåva! Och får man äran att sitta brevid någon annans lilla trissvinst i livet kan man ju försöka vara lite tacksam istället.






Jag delar hellre bord med BARN 6 år och nykter än någons fulla tafsande morbror alla dagar i veckan:D

Folk är ett otacksamt släkte! :mad:

Själv tycker jag att feminismen gått för långt när du inte verkar uppskatta någons tafsande morbror! Tänk på den stackars MANNEN!
 

Liknande trådar

  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 774
Senast: Mineur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 474
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 046
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 753
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp