Bukefalos 28 år!

AKUT! Avlivas fredag!!

T

tirre

2 små marsvin sitter just nu på en klinik i Sthlm inlämnade av fd oansvariga ägare. Kliniken har självklart ingen möjlighet att behålla dem och min sambo blir galen om jag tar hem fler djur till vårt "zoo" Den ena är långhårig och den andra virvel. Ca 1 år. Finns det NÅGON som kan hjälpa dessa små griar tillfälligt eller permanent? Eller vet någon annan som kan. Kliniken kommer att avliva dem på fredag! Maila mig!!
 
Du kan kontakta pet care som kan placera ut dom i ett jourhem om det inte finns någon som kan ta hand om dom just nu. Har själv ett jourhem men Sthlm ligger för långt ifrån där jag bor tyvärr. Hoppas det ordnar sig!

Pet cares hemsida: http://petcare.cjb.net
 
Jag håller med, blir så trött på alla oansvariga människor. Jobbar lite med hemlösa katter också och där är det ju tusen gånger värre. Har fått en del svar men tyvärr inget som kan lösa det. Närmaste är 10 mil från Sthlm. Har kontaktat alla jag kan komma på och annonserat överallt. Vi får väl se, förhoppningsvis har jag en lösning innan dan är slut.
 
Har tyvärr en allergisk lillasyster,
annars skulle jag gjort det.
Hade två marsvin förut,
långhåriga och hur keliga som helst,
men de dog av tarmproblem :cry:
 
Nej fy va hemsk!!
jag hade gärna tagit hand om dom, men det är aldelens för långt til sthlm..
jag hoppas verkligen att det finns någon som kan ta hand om dom..
Lägg ut lite anonnser här och var..

Hoppas att det ordnar sig för dom små liven...
 
Hur går det med marsvinen? Har dom fått något hem än?
 
Verkar som om det kommer att lösa sig. Hade fått 11 mail när jag kom till jobbet i morse. En del är verkligen underbara. Om ingen lösning hittas innan helgen får de komma och bo hos mig till söndag.
 
jag finns også,
har anmält mig hos en djurvänn förening som akut jour hem åt djur.
du kan ju Pm mig om du inte hittar hem åt dom.
 
Fan oxå.. bodde jag närmare Sthlm så skulle ajg kasta mig in i bilen och hämta dem på studs... Fan så vissa djur blir behandlade...*arg*
 
Nu har det löst sig! De två grisarna har fått flytta till sina jourhem. Under förra veckan fick jag vetskap om ett marsvin till och tre kaniner. Nu bor de alla i jourhem tills permanenta hem hittas. Hoppas nu att det blir en lugn vecka utan idiotiska fd. djurägare.
 
Va bra att det har ordnat sig! Jag såg att pet care hade satt ut annons på dom. Tur att dom hade dig som brydde sig om dom!
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 980
Övr. Katt Jag är förbryllad.. Driver en efterlysnings/söksida för hundar så kikar runt lite bland alla möjliga annonser och efterlysningar. Idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 867
Senast: Jeps
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 981
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp