Bukefalos 28 år!

Akut hjälp med våra hundar!!!!

Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Irländsk varghund (som du skrivit att unghunden har i sig) är en vinthund.

Läs på om raserna du har, så blir det lättare att förstå och uppfostra hundarna.
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Näää, då röstar jag mer på naiv 18-åring.
Troll brukar låta en smula mer korkade.
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

På häst är ju lädrets fina egenskap just att det GÅR av. Man lastar ju sällan i en terylenergrimma, eftersom den inte går av.

Japp. Därav mitt svar till personen som skrev att läder inte går av.
Nylonmaterial är bättre.
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

KL

Man ska aldrig lita på vad folk påstår sig veta.
Det är ändå ert! ansvar att kontakta vet
när er tik blir betäckt.

Hoppas ni åtminstone var väldigt noga när vi valde hem åt den andra valpen:crazy:
Av dina inlägg att döma verkar det brista ganska ordentligt i kunskap om hundar. Kontakta en bra tränare innan det händer en olycka.
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Det är precis som du sa olagligt att ha hunden bunden. Det får ske vid enstaka tillfällen tex utanför affären(idiotiskt det med i min mening, men men...), däremot får det inte tillhöra hundens vardag att sitta bunden.

Pratade med djursskyddsinspektören om det häromdagen då våra grannar tycker det är lämpligt att ha sin stackars hund bunden utanför uterummet dygnet runt...

/Camilla


Svaret på det jag undrade över fanns redan i ett inlägg!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

varför håller ni på såhär?? det är helt idiotiskt... jag ville har några råd eller tips av någon mer kunnig, men det enda jag får är en massa skitsnack som "H*n är 18 år" "" H*n är heelt okunnig och av tidigare inlägg att bedömma inte mogen nog att ha hund" det är helt sjukt, för de första, jag är inte 18 år, under min gymnasietid fick jag inte godkänt i engelska, nu, många, många år senare, pluggar jag upp detta på komvux!! och ni påstår även att jag inte är ute och går med hundarna??? lägg av med erat skitsnack när ni inte vet nånting vad som händer här hemma, de får TRE promenader om dagen, särskilda rundor som är anpassade efter hundarnas ålder mm. och att jag är HELT okunnig? tycker ni det är skitkul att trakassera människor och kasta skit på dom hur som helst? som nästa alla gjort mot mig här? väx upp!! :mad: läs vad jag ville ha hjälp med och har ni inga svar på det, SKRIV INGET DÅÅ!! ni provoserar ju fram att jag skall bli arg, så ni kan få ännu mer skitsnack att bubbla runt med!! linan de har, båda två, sitter de i efter att de har varit på prommenad, för att torka lite innan de släpar ni hela grustag!! sen påstår ni att skyller ifrån mig?? skärpning...
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Hmm,trist,dom älskar att sitta i sina linor och spana ut över byn,tugga på en leksak,eller ligga och rulla sig i gräset,bara för att jag inte vågar ha dom lösa så ska dom alltså inte få var ute med mig längre nu då enligt reglerna...

Det stod ju att dom får sitta på lina 2 timmar men att det är ditt ansvar att dom inte skadas. Jag skulle lugnt ha med hunden ute i lina när jag var ute och påtade i trädgården om jag inte vågade ha hunden lös.

emmper2:

http://www.svivk.se/1_index.htm . Varghunden hör till grupp 10 = vinthundar.

Du har fått en massa råd/tips, kika i tråden så ser du. Du kan inte ha dom på lina om dom sticker, det är sjukt oansvarigt att låta dina hundar löpa efter rådjur m.m. Det är svårt att få hundar som en gång börjat rymma och dra efter vilt helt rena. Du får helt enkelt ha hundarna kopplade, vill du ha hundarna "lösa" under promenaden är mitt tips löplina, en bra nylonlina.
 
Senast ändrad:
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

KL

Man ska aldrig lita på vad folk påstår sig veta.
Det är ändå ert! ansvar att kontakta vet
när er tik blir betäckt.

Hoppas ni åtminstone var väldigt noga när vi valde hem åt den andra valpen:crazy:
Av dina inlägg att döma verkar det brista ganska ordentligt i kunskap om hundar. Kontakta en bra tränare innan det händer en olycka.

ja, vi valde hem noga, och om du är så nyfiken och vill veta var den hamnade, så hamnade den på stället vi löpte 7 åriga tiken hos, som valp!! så nu är den cirkeln sluten!! sen skall du sluta upp med att kasta en massa skit och bete dig som folk, hade du inget svar på de jag sökte, så hör du inte hemma på just den här tråden, du kan gå och argumentera hos andra som söker hjälp istället för här!!
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

H*n är helt okunnig, du skall inte äga hundar när du inte sköter de! skandal!!
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Tagga ner och fokusera på de råd som du har fått istället! Jag gav dig flera råd och det enda du fokuserade på när du svarade mig var att unghunden inte har vinthund i sig - vilket den så klart har eftersom det är irländsk varghund i den.

Jag håller med om att det inte finns någon anledning till att tjafsa om hur unghunden kom till. Han finns ju och du har problem med hundarna som rymmer.

Fokusera på de svar som ger råd. Du har t.ex. fått rådet att:

- Inte under några omständigheter ha hundarna lösa eller i lina (dels för att bryta rymningsbeteendet och dels för att det kan vara farligt för såväl hund som andra om hundarna rymmer och jagar bilar etc.). Hundarna får under inga omständigheter jaga rådjur (eller andra djur). Det kan gå riktigt illa.

- Skaffa en ordentlig hundgård så att hundarna kan vara "lösa" utan risk att de rymmer

- Ta hjälp av hundtränare

- Gå kurser

- Skvallerträning

- Som en utväg om inget fungerar: Placera om unghunden om det är så att de triggar varandra. Du skrev ju att tiken inte hade de här problemen tidigare.
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

varför håller ni på såhär?? det är helt idiotiskt... jag ville har några råd eller tips av någon mer kunnig, men det enda jag får är en massa skitsnack som "H*n är 18 år" ""

Snabb sammanfattning av de tips du fått i tråden:
  • Koppla
  • Hundgård-rymningssäker
  • privatinstrukör
  • träna en och en
  • långlina
  • kedja fast
  • sluta kasta boll
  • bygg staket
  • skvallerträning
  • satsa på nosarbete
  • aktivera mentalt

Jag tycker du har fått många tips. Vad anser du själv om ditt eget handlande, är du helt utan ansvar?
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Snabb sammanfattning av de tips du fått i tråden:
  • Koppla
  • Hundgård-rymningssäker
  • privatinstrukör
  • träna en och en
  • långlina
  • kedja fast
  • sluta kasta boll
  • bygg staket
  • skvallerträning
  • satsa på nosarbete
  • aktivera mentalt

Jag tycker du har fått många tips. Vad anser du själv om ditt eget handlande, är du helt utan ansvar?

nej, jag är inte helt utan ansvar! men jag har även fått minst lika många anklagelser och skit, som antal tips! tipsen ser bra ut, och jag skall satsa på privatinstruktör till att börja med! I värsta fall får det bli omplacering! tack för tipsen alla! :)
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Men jag kan faktiskt säga att jag tycker att du ska stå med hundhuvudet för att du låter dina hundar dra efter vilt..

Det är inte skit och anklagelse utan en allvarlig brist från din sida som dessutom är olaglig.

Sedan snöar du in dig och går upp i varv för att tråden svävar ut, istället för att fokusera på de råd du fått :)
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Men ge dig nu, är du verkligen seriös?
Vad du har för betyg i engelska är väl ändå fullständigt oväsentligt i sammanhanget. Det är inte konstigt att folk reagerar på att du inte verkar speciellt mogen, med tanke på hur du skriver och beter dig.

Du som ägare har brustit i ditt ansvar angående dina hundar.
Då är det din sak att ta på dig det och göra något åt det.
Som det är nu är dina hundar (speciellt unghunden) en fara för både sig själv och andra.

Vad hade du väntat dig för svar?
"Gud vilka duktiga hundar du har som sticker och jagar allt dem ser"?
Det finns många riktigt duktiga hundmänniskor på den här sidan och flera av dem har gett bra konstruktiva råd.
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Nej, KOPPEL är för fucks sake det första du ska göra innan du ringer en privatinstruktör.
Du får väl låta hundarna torka i hallen om de "bara sitter i lina för att inte dra in ett gruslass".

Hur kan omplacering ens vara ett alternativ? Problemet är ju jättelätt att förhindra?
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Nej, KOPPEL är för fucks sake det första du ska göra innan du ringer en privatinstruktör.
Du får väl låta hundarna torka i hallen om de "bara sitter i lina för att inte dra in ett gruslass".

Hur kan omplacering ens vara ett alternativ? Problemet är ju jättelätt att förhindra?

får inte jag har mina egna hundar i en lina för att torka ett tag? innan de går in? de kan de väl inte dö av? omplacering nämnde jag för det fick jag som ett tips om en hundcoach inte kan göra nåt åt hundarna, därför skrev jag det, läs igenom innan du argumenterar, och du tycker att problemet är jättelätt? okej, har du några tips då eller? eller är du också här för grupptrycket? alla ska hacka på mig för att jag ville ha lite hjälp... normala människor på den här sajten, alla är ju helt värdelösa!!
 
Sv: Akut hjälp med våra hundar!!!!

Nej uppenbarligen inte när hundarna sticker då.
Hundarna kanske inte dör (om de inte springer efter bilar och blir påkörda)
men det som dem jagar kanske gör det och då har du ett lagbrott på halsen.

Har du inte hellre lite grus i hallen då än att polisen är efter dina hundar?
De flesta här är väldigt kunniga med stor hundvana, så nej ingen är värdelös.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 379
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Ny användare här på bukefalos men trogen läsare sen flera år tillbaka :) Tänkte kolla om det finns några kloka råd att komma med...
Svar
15
· Visningar
2 032
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
35 403
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 276
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp