Akvarietråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

rock_89

Trådstartare
Visst borde det finnas fler akvarienördar här. Så jag tycker att vi startar en ny akvarietråd där vi lägger in bilder på våra små och stora tankar, men även bilder på fiskarna som bor där i. :)
 
Sv: Akvarietråden

Tar och slänger upp lite bilder här också :p


Picture9-1.png

Picture5-2.png

Picture7-2.png

1 kampfiskhane
2 kampfiskhonor
6 pirangatetror
1 ancistrushane
1 otocinclus vittatus
(ska köpa några fler)
Diverse äppelsnäckor (blå+jade)
 
Sv: Akvarietråden

Och eftersom jag startade denna tråd så passar det ju även bra om jag börjar.
Just nu har jag 3 kar. Ni får stå ut med vissa kassa bilder.

Det störst är ett SA kar på 310l. I det går Scalarer, kakaduaciklider, rödmunstetror och några ancistrus. Leter även efter några fina bilbukar att ha där i :)
bild23n_orig_SE.jpg

bild30f_orig_SE.jpg


bild32e_orig_SE.jpg


bild254_orig_SE.jpg

bild254_orig_SE.jpg
 
Sv: Akvarietråden

Sen är det ett 100l kar, i det har jag kört asiatisk biotop men det kommer jag att ändra till något annat så jag gör inte så mycket åt det karet just nu.
Det som går där i nu är några siameser, drottningrasbora och två kampfiskar. Även nån äppelsnäcka hittar man i burken.

bild20d_orig_SE.jpg


bild4e_orig_SE.jpg


bild20e_orig_SE.jpg


bild7f_orig_SE.jpg


bild7e_orig_SE.jpg


bild5k_orig_SE.jpg
 
Sv: Akvarietråden

Och sen är det det lilla tanganyika karet på 50l som ska bytas ut till ett större så snart jag hittat ett nytt. Och där i har jag bara multisar.. och några äppelsnäckor.

bild11r_orig_SE.jpg


bild4s_orig_SE.jpg


bild374_orig_SE.jpg


bild8d_orig_SE.jpg


bild7d_orig_SE.jpg
 
Sv: Akvarietråden

Nej tyvärr. har folk som vill ha bebbar från mina rosa (bor i ett annat kar). Även på jakt efter par helenor till mitt guppykar så jag blir v med lite posthorns :p

Från kampfiskkaret
Picture10.png

Picture11-1.png

Jina3.jpg
 
Sv: Akvarietråden

Jäklar vad snygga dina akvarier är! Är så sugen på ett stort: mitt största är dryga 60 liter bara
 
Sv: Akvarietråden

Vilka fina akvarium ni har!

Jag har inte kört igång mitt än, ska göra det efter jul hade jag tänkt. Det är ett 150 liters, med aluminiumram.
 
Sv: Akvarietråden

Här är några av mina:

karet2.jpg


karet1.jpg


Vad jag hade just när bilden togs minns jag inte, men just nu håller vi i den ställningen:

Puntius huelstarti
Oreichthys sp. High Fin
Xiphophorus nezahualcoyotl

Xiphophorus mayae "Lago Izabel"
Xiphophorus hellerii, vildstam från Belize
Xiphophorus maculatus, VF Belize

Tilapia bakossiorum (Lake Bermin, Kamerun)
Thysochromis ansorgii (Lake Bermin, Kamerun)

Sen har sambon lite tanganyika också, Neolamprologus gracilis, Lamprologus ocellatis "gold", Julidochromis transcriptis mm.
 
Sv: Akvarietråden

Jag har tyvärr inget kar just nu då jag fick slänga mitt förra. Men jag är fortfarande sugen på nytt så jag följer gärna med i tråden! :)
 
Sv: Akvarietråden

Nystartat 375 liter, i nuläget går där 3 ancistrus och 10 lykttetror.
Ska bli sydamerikanskt för hela slanten, så småningom ska jag ha fler lykttetror, ett gäng pansarmalar (leopard eller panda), skalarer, kakadua- och fjärilsciklider. Ev. någon mer mal.

IMG_2588.jpg

(innan tetrorna var i)

Ena ancistrusen (ja, roten är slemmig, är på väg att försvinna nu):
IMG_2556.jpg


Med tetror:
IMG_2589.jpg


IMG_2593.jpg


Har ett 75 liters också. Bilden som det såg ut innan jag satte igång det nya, detta ska avvecklas så delar av inredningen är uppriven till det nya, inte lika snyggt längre :p 8 neontetror och 3 endlersguppy bor där nu i väntan på flytt.

IMG_2423.jpg
 
Sv: Akvarietråden

Såhär såg mitt mitt 275 liters kar ut för ett par månader sedan:
P1000293mindre.jpg


Nu har jag lite mer bottenvetegation plus att Anubian har växt en himla massa! I det huserar ett gäng guppyhanar (har gett upp att ha honor också - så jobbigt att hålla efter antalet... Behöll de snyggaste hanarna.), 14 kardinaltetror, tre fläckiga pansarmalar, två albinopansarmalar, två ancistrusmalar (pleco, ca 12 resp. 15 cm). Ett relativt enkelt sällskapsakvarium helt enkelt :)
 
Sv: Akvarietråden

Jag har tre bilder från mitt 240l Juwel akvarium. Det här är dock bilder från dess storhetstid. Idag ser det inte lika vackert ut.
Har inte lyckats få någon fart eller lyster i växterna längre. Vet inte vad felet är :confused:

l_26ab1579543f438e18ce3a041e18616b.jpg


l_874ca2be14134fb4be75fb67bb4fae7a.jpg


l_c4481801dc9147a691f8f41f12625500.jpg
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Lillefrun
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
543
Senast: Amha
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Unafraid
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 493
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp