Bukefalos 28 år!

"Ålder på en katt."

Sv: "Ålder på en katt."

Det varierar nog mycket på olika ras och om katten har turen att vara frisk, vi har en katt nu som är 18 men hon börjar bli gammal och rör sig inte mycket längre och vår andra katt fick vi lov att ta bort, han fick vingelsjuka när han va 14 . Annars har vi två olika grannar som haft katter som blivit 20 år vilket r ganska gammalt frammförallt som jag tror att hankatter normalt inte blir lika gamla.
 
Sv: "Ålder på en katt."

*kl*
"Min" katt är 13 nu, om jag inte minns fel. :)
 
Sv: "Ålder på en katt."

min katt hona blir nu 3 år i sommar. hon är den äldsta faktiskt...som jag har haft.. alla andra har förvunnit...*snyft* men det äldsta jag har hört var en "granne" som hade en katt på 20 år gammal... den dog av att en gren ramla ner på katten så att den dog kort därefter... annars hade katten levt lite längre..
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min älskade kattgubbe blir 11 år i år. :love:
 
Sv: "Ålder på en katt."

Våran katt är 9 år. Och min mormors katt fyller 17 i maj. Han är den äldsta katten jag känt hittills och han är någorlunda pigg och frisk för sin ålder, men han sitter hellre framför elementet och sover än att vara ute i snön och frysa. :P Men gud vad jag älskar den katten, han är bara för härlig! ^^
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min mammas katt blev 23, sista året hade hon dåligt med tänder så hon levde på välling, hon fick sin sista kull kattungar när hon var 22
(ja jag vet att det är oansvarigt att låta en så gammal katt få ungar men så tänker inte min mamma)
Mina kissar är 13,7 och 7 de är fortfarande som kattungar hela bunten.
Ute istallet har jag också tre som jag är lite osäker på hur gamla de är, det skulle varit en som de gamla ägarna skulle hämta, sen hittade vi hennes kattunge en liten fräsande boll på ca tre månader:love: , sen dök herrn istallet upp, oj sa den gamla ägaren han har ju varit borta jättelänge. Jag anser att de gamla ägarna har förverkat sin rätt till katterna eftersom de lämnades utan mat:mad: , så kan man väl saga att de följde liksom med på köpet :)
 
Sv: "Ålder på en katt."

En av katterna i min första kull Birmor blir 20år i år.Den som blev näst äldst blev 18 år.Det känns roligt att katterna har blivit så gamla,:bump: :bow: :love:
 
Sv: "Ålder på en katt."

Äldsta katten jag känner till i bekanskapskretsen blev 22 år. Hyfsat pigg och kry, även om det märktes på henne att hon inte var kattunge längre.
Min fasters katt är 18 nu, och henne märker man också att hon börjar bli gammal. Drar sig undan, och är inte heller så pigg på att dra iväg så långt när hon går ut.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min första katt blev 14 år.
Katterna jag har nu är hankatten 8 år och honan 1½ år.

Äldsta katten jag känner till blev 18 år.
 
Sv: "Ålder på en katt."

jackrussellterrier skrev:
En av katterna i min första kull Birmor blir 20år i år.Den som blev näst äldst blev 18 år.Det känns roligt att katterna har blivit så gamla,:bump: :bow: :love:

Åh vad roligt att de har blivit så gamla! Grattis till såna livskraftiga uppfödningar!

Tycker att det är så förbannat deprimerande ofta man nuförtiden hör talas om raskatter som inte blir mer än något år innan de dukar under för sjukdomar och diverse svagheter.

Själv ser jag det som ett viktigt mål att föda upp katter som håller för livet.

Men hörni, är det verkligen ingen här som känner till någon kisse som slår "min" Tuss här ovan??

Han blev ju 26, och visst är det en hög ålder, men jag trodde nog att det fanns andra mjukpälsar som hållit ut ännu längre...?
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min faster har en katt som är 26 år. :) Vår äldsta katt blev 16 år.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min gamla katt Silver(en honkatt.) blev 17år gammal medan hennes mamma Isis blev 20 år.
Mina nuvarande katter Smilla och Athena är 11 månader och fyller år den 23 maj(samma dag som Helena Paparizou vann ESC 2005 i Kiev.)
:)
 
Sv: "Ålder på en katt."

Misso är 6år och kissen är 11månader..
Min granne hade en katt som blev 22 men hon dog inte av ålder utan för det föl ett träd på henne.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 316
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 629
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 369
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 321
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp