Bukefalos 28 år!

"Ålder på en katt."

Sophia_

Trådstartare
Hur gamla är era katter? Vad är det äldsta ni har hört att en katt blivit? Alltså inte "läste jag i Guiness rekordbok" utan katter ni faktiskt känt/haft.

Min katt är 18 år nu och relativt pigg och kry. Har förstås börjat märka av åldern dock, hon går inte utanför gården längre och är inne mycket mer.

Men det slog mig att jag inte vet hur gamla katter normalt blir egentligen. Kan någon upplysa mig? :)
 
Sv: "Ålder på en katt."

Mina pissar är tre nu, men veterinären har sagt att "dessa katter kan bli upp emot 20 år"...

Min mamma och pappa har en drös katter som har blivit allt mellan 15-19 år.

Läste på nätet att "Katter blir uppåt 15 år och däröver"
Har även hört att det kan variera beroende på bl.a ras.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min huskatt blev 7,5 innan njurarna gav upp.
Min Yoga blir sex år 23 juni och hennes dotter blir 3 år 4:e december.

Mina föräldrars katt Muffins fyller 14 i år. Hon har diabetes, så alla dagar hon är "frisk" är en bonus.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min katt är 12 år, hon blir 13 i December. Hon sover mycket men det beror väl mäst på lathet. Men hon ser ut att må bra, fin päls och så. Lite överviktig aknske men har blivit mycket smalare än hon var för 3-4 år sen.

Den äldsta katten jag har mött blev 18 år. Även när han var gammal gick han ute och mådde rba.
 
Sv: "Ålder på en katt."

våran gammel katt blev 17 år innan njurarna la av pang bom,han var frisk hela livet men en dag sa det bara pang så han avlivades samma dag .
 
Sv: "Ålder på en katt."

Usch, nu blir jag nervös för att gammelkatten ska gå och dö knall och fall.
Hellre så iofs än att hon ska bli sjuk. Men tänk om det kan hända när som helst. :o
 
Sv: "Ålder på en katt."

Några av våra katter har blivit 18-19 år gamla.

Men min senaste gamling somnade in i torsdags 16 år gammal. Han tacklade av kraftigt på kort tid, han hade anemi och veterinären trodde utan att göra någon djupare utredning att han hade cancer.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Mina fyra små raringar är nu.
Kompiis: 8 år.
Sol: 4 år.
Smilla: 3 år.
Smokie: 3 år.

Jag har träffat en kille som kom in för att avliva sin kisse, katten var 26 år fyllda.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min Trasan föddes på sommaren innan jag började sjuan och nu går jag i ettan... V.G räkna.
eeeh eeeeh eeeeeeeeeeh....*räknar på fingrarna* eeeeh vad blir det... eeeh....
Tre. Han blir fyra i år. Oj! Stor...;)
 
Sv: "Ålder på en katt."

Grannens katter blev:
Äldsta damen 19-20år:love:
Äldsta herren 17 år:love:
En väldigt fin liten katt dam blev 18,hade levt halvasittliv med förlamad svans( eller nått sånt,hon kunde inte lyfta den och sen var hon även ganska svag i bakkärran,kunde inte hoppa upp på saker!)
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min äldsta katt är 12 år och "still going strong". Han är kung i sina trakter.

De äldsta katterna jag känt blev 17 år resp. 23 år.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Mina katter Smilla och Athena är 8,5 månader gamla. Båda är helsyskon och föddes 22 maj 2005.:love: :love:

1153893.jpg

Athena

http://www.fotogalleriet.se/pic1166624[/URL
Smilla
 
Sv: "Ålder på en katt."

Mina katter Smilla och Athena är 8,5 månader gamla. Båda är helsyskon och föddes 22 maj 2005.:love: :love:

1153893.jpg

Athena

pic1166624

Smilla
 
Sv: "Ålder på en katt."

De tanterna jag har nu blir 12 resp. 13 år gamla i år. De är fortfarande pigga och håller igång, men sover mycket mer numera. De flesta katter jag har haft innan har inte blivit mer än 4-5 år, så dessa är riktiga gamlingar för mig.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Blenda och Salve är båda födda 2003.
Min förra katt blev 10 år.
Grannens katt är 14.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Mis blir två år den 6:e april.

Siri var enligt katthemmet jag köpte henne av ca 4 år för 4,5 år sedan. Hon skulle alltså vara 8-9 år, men kan lika gärna vara flera år äldre. Har ingen erfarenhet av äldre katter, men jag tycker att hon har föråldrats under det senaste året.
 
Sv: "Ålder på en katt."

MIn första katt blev 19 eller var det 20 ?

Jag hade tjatat i åratal när mina föräldrar tillslut gav med sig, mycket beroende på att alla katter i grannskapet hade sprungit bort inom 2 år, så de trodde väl att katten inte skulle bli så långlivad. Men tji fick dom, Kajsa blev kvar hemma hos dem långt efter att jag flyttat och fått egna barn !
 
Sv: "Ålder på en katt."

cirkus skrev:
MIn första katt blev 19 eller var det 20 ?

Jag hade tjatat i åratal när mina föräldrar tillslut gav med sig, mycket beroende på att alla katter i grannskapet hade sprungit bort inom 2 år, så de trodde väl att katten inte skulle bli så långlivad. Men tji fick dom, Kajsa blev kvar hemma hos dem långt efter att jag flyttat och fått egna barn !

:D :D :D :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 610
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 367
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 316
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp