Bukefalos 28 år!

"Ålder på en katt."

Sv: "Ålder på en katt."

Min gamla kissegubbe blev "bara" 16 år gammal. Vi fick avliva honom pga senilitet.

Min mors kissegubbe dog i den aktningsvärda åldern av 21år.

Så det säger kanske lite...bara dom får vara friska och mår bra så lever dom länge
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min Kisse Lillis är 7 år, Doris 3 år och memphis 2 år.

På gatan där ja bor finns de två katter, som nu är 18 & 19 år gammla, men den äldrsta katten ja kände blev 20 år, innan hon dog.....
 
Sv: "Ålder på en katt."

Bagheera är 4 år och Baloo är 7 månader.

Min mosters katt blev 24 år:love: . Och då avlivades han för att han bara magrade och det inte fanns något kvar att göra. Han kunde ha nått 25 års ålder men då hade han fått tyna bort och det ville de inte utsätta honom för:crazy:
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min älskade måsseponk fyller 12 år idag, hipp hipp hurra
IMG_0986.jpg
 
Sv: "Ålder på en katt."

Katten i stallet är minst 16 år gammal (ingen vet exakt). Hon får en - två kullar med fina ungar varje sommar och brukar klara det bra. En riktig superkatt som nog inte kommer att ge sig i första taget.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min älskade misse är 19 år, har känt henne hela livet. den äldsta katt jag träffat var 24 el 25 och var förvånadsvärt pigg och frisk :smirk:
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min "bebis" :love: blir 5 år den 13 maj så hon är fortfarande ung. Men vi bodde i samma område som ett äldre par och de hade 2 katter som blev runt 18 år gamla men de dog av förgiftning el. något liknande.

//Smulis
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min lilla Tindra är 9 månader och mitt nyförvärv *namnlös* är 7 månader.......
 
Sv: "Ålder på en katt."

min katt är bara 7 år:p men hon jag hyr stallet av har en katt som är 19
 
Sv: "Ålder på en katt."

På min ridskola lever det en katt som är över de 20. Han är pigg och frisk men ändå rätt lugn av sig, häromdagen lyckades han ta en duva.
Och så kelen, vill klättra upp i famnen på alla som erbjuder det. :love:
 
Sv: "Ålder på en katt."

Mina förra katter blev 22 resp 23år. Pigga och glada och jagade möss in i det sista. Reviret krympte det sista åren, så på slutat höll de sig till huset, trädgården och stallet.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min tant fyller 16 år i maj och mår än så länge bara bra :)

Hon är innekatt sen några år tillbaka, men förra våren flög det in en gråsparv på balkongen och den halshögg hon snabbt som blixten.

Iband verkar det som om hon håller på att bli lite senil, men jag undrar om hon inte bara driver med oss... :rofl:
 
Sv: "Ålder på en katt."

Mormors katt blev 17 år. Min egen fyller tre i sommar :heart
För skojs skull:
Kattår vs Människoår
1 år 16 år
2 år 24 år
3 år 28 år
4 år 32 år
8 år 48 år
12 år 64 år
15 år 76 år
20 år 96 år
 
Sv: "Ålder på en katt."

Min familj hade en burma som blev 24 år, togs bort efter komplikationer efter bukkirurgi.
Hade en halvburma som blev 18, togs bort i höstas.

Mina är än så länge bara 3, resp 2 år.
 
Sv: "Ålder på en katt."

Eh, no offence, men ung vid sju år??? Då är väl mina i det närmasta kattungar med Tequila på snart 3.5 år och Baby och Turbo på 2.5 år ;)

Mvh
Möller
 
Sv: "Ålder på en katt."

"Min familj hade en burma som blev 24 år, "

Wow, den blev ju över 100 människoår! Jag hoppas min också får leva länge :D
 
Sv: "Ålder på en katt."

Katterna vi har nu är den ena 2år, den andra är 4½år, men de ska leva minst 20 år till båda de har jag bestämt :angel:

För två år sedan tog vi bort våran "gammelkatt" som då var bara 11år :crazy: men hon hade "knölar" och grejer redan då.

Där jag bodde förut hade en granne en katt som blev 23 eller 24år, men det är det absolut högsta jag vet någon som blivit.
 
Sv: "Ålder på en katt."

När jag växte upp fanns en katt i familjen som var född 1961. Tuss, som han hette, framlevde den största delen av sitt liv som lagårdskatt med en något begränsad diet bestående av till största delen råttor och andra bytesdjur.
Trots denna, som man såhär i innekatternas tidevarv kan tycka smått kärva tillvaro, levde Tuss ända till mars 1987 då han efter att ha varit försvunnen en tid återfanns av min far, hoprullad och djupfryst, längst inne i en vrå på höskullen där han lagt sig för att sova och aldrig mer vaknat.
Ett fridfullt och värdigt slut på ett 26 år långt kattliv.

Tuss förvarades sedan i sitt djupfrysta tillstånd i ett uthus tills tjälen gått ur marken och då fick han en storslagen begravning då halva byn slöt upp för att hedra den gamle gårdvaren.
Än idag händer det att det ligger en färsk bukett blommor på hans grav som hälsning från någon som ännu tacksamt minns en gammal vän...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 312
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 616
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 369
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp