Alla dessa kommentarer..

Ingen i tråden har klagat över att de fått komplimanger så där är du ju väldigt OT i såna fall.


Jag tror få människor förväntar sig komplimanger från varenda person de träffar så jo, det går att vinna.

Nu behöver du läsa tråden en gång till.
 
Fast jag tycker att det är skitbra att inte ge kommentarer. Det är ju inte en vandrande graviditet man möter, utan en människa. Därför tycker jag att det är bättre att låta den andra själv ta upp det där med magen, om det nu nödvändigt ska diskuteras alls.

Ja, nästa gång någon skickar en magbild till mig så ska jag bara svara "Ok" tillbaks.

Jag fattar inte ens varför folk skickar magbilder till mig, jag hatar ju barn.
 
Nu behöver du läsa tråden en gång till.
Citera gärna alla inlägg där folk klagar på att de fått komplimanger. Obs det gills inte med inläggen där nån fått höra att deras mage är jättestor - bara för att DU anser det vara positivt betyder det inte att dessa kvinnor måste uppskatta att höra det.

Jag fattar inte ens varför folk skickar magbilder till mig, jag hatar ju barn.
Nej, det låter ju jättemärkligt. Om du slutar kommentera dem kanske du slipper dem i framtiden? Det kan ju tolkas som att du uppskattar att få dem, menar jag.
 
Citera gärna alla inlägg där folk klagar på att de fått komplimanger. Obs det gills inte med inläggen där nån fått höra att deras mage är jättestor - bara för att DU anser det vara positivt betyder det inte att dessa kvinnor måste uppskatta att höra det.


Nej, det låter ju jättemärkligt. Om du slutar kommentera dem kanske du slipper dem i framtiden? Det kan ju tolkas som att du uppskattar att få dem, menar jag.

Jag kommenterar dem aldrig, det är väl typ 3:e gången jag skriver det nu, hur har du missat det??

Det är 2 sidor, du kan gott läsa själv tycker jag. Och nej, det var inget där de hade fått höra att magen var stor.
 
Det är 2 sidor, du kan gott läsa själv tycker jag. Och nej, det var inget där de hade fått höra att magen var stor.
Har läst igenom men inte hittat en enda komplimang ärligt talat. Om du insisterar på att de finns här så får du nog citera helt enkelt :).
 
Jag kommenterar dem aldrig, det är väl typ 3:e gången jag skriver det nu, hur har du missat det??
Men vad surt du svarar? :confused:

I och med att du skrev såhär:
Ja, nästa gång någon skickar en magbild till mig så ska jag bara svara "Ok" tillbaks.
"nästa gång [...] ska jag bara svara 'Ok' tillbaks" vilket för mig tydde på att du tidigare gjort annorlunda, dvs svarat något mer än "Ok". Det var allt.
 
Men vad surt du svarar? :confused:

I och med att du skrev såhär:

"nästa gång [...] ska jag bara svara 'Ok' tillbaks" vilket för mig tydde på att du tidigare gjort annorlunda, dvs svarat något mer än "Ok". Det var allt.

Jag är skitgrinig.

Jag hatar såna här trådar. Det är så otroligt mkt man inte får säga för att folk känner sig kränkta. Och det blir bara fler och fler saker. Det kommer sluta med ett samhälle där ingen pratar med någon alls, eller ens tittar på någon annan, för det kan oxå vara kränkande.

Givetvis ska man inte vara genuint taskig mot folk, eller tåla att folk är det mot en, det säger jag absolut inte.
Jag tänker givetvis inte bara på den här tråden, utan det är många trådar som det pågår liknande diskussioner i. Ibland är det folk som blir kränkta av att andra människor bryr sig, för att det är jobbigt, de uttrycker sin omtanke på fel sätt och allt vad det kan vara.

Merparten av befolkningen älskar bebisar. En gravidmage är ju "förstadiet" till en bebis och jag ser det bara naturligt att även det engagerar folk väldigt mkt.
Jag ser det lite som om en polare säger att h*n har köpt en ny häst. Då vill jag ju genast se bilder, veta stam, syskon, vad den har gjort innan, vad planen är med den osv osv. Detta trots att hästen inte är min, trots att jag mest troligt aldrig kommer sitta på den, eller ha något med den att göra överhuvudtaget.

(Jag kan ju bara jämföra med hästar, eftersom det är min passion).

Och jag ser det inte som ett dugg konstigt att barn engagerar människor som tycker om barn på samma sätt som jag tycker om hästar.
 
Det kommer sluta med ett samhälle där ingen pratar med någon alls, eller ens tittar på någon annan, för det kan oxå vara kränkande.
Jag håller inte med om att det är en trolig utveckling. Och du får vara hur grinig du vill - men kan du inte respektera att kvinnorna i den här tråden känner såhär och behöver få prata om det? Vad man vill höra är individuellt och att kvinnorna här är less på att bli kallade tjocka, ja, det kan vi inte säga så himla mycket om - tycker jag.
 
Jag håller inte med om att det är en trolig utveckling. Och du får vara hur grinig du vill - men kan du inte respektera att kvinnorna i den här tråden känner såhär och behöver få prata om det? Vad man vill höra är individuellt och att kvinnorna här är less på att bli kallade tjocka, ja, det kan vi inte säga så himla mycket om - tycker jag.

Som jag skrev, rena taskigheter ska man inte acceptera.
 
Jag tycker det är elände när gravida ska behöva känna att deras graviditet är nån sorts allmänt tillgänglig historia man för döma eller bedöma hur som helst.

Däremot så blir det lite paradoxalt med vissa som inte ens vill höra att de är fina (för de känner sig inte fina) medan andra blir sura över att ingen säger något all om deras mage. Det är inte alldeles lätt att göra rätt.
 
Jag tycker det är elände när gravida ska behöva känna att deras graviditet är nån sorts allmänt tillgänglig historia man för döma eller bedöma hur som helst.

Däremot så blir det lite paradoxalt med vissa som inte ens vill höra att de är fina (för de känner sig inte fina) medan andra blir sura över att ingen säger något all om deras mage. Det är inte alldeles lätt att göra rätt.
Att fråga saker är en bra grej- istället för att säga vad man tycker. ..
Då intresserar man sig för personen och det är lättare at ta komplimanger som ärliga.

Precis som med kompisens nya häst som nån hade dom exempel. Om man direkt dömer den som lite grov - även om man menar det positivt och själv gillar grövre hästar - är det lätt hänt att hästägaren tycker kommentaren var negativ och onödig. Om man frågar om hästen verkar man mer genuint intresserad!
 
Jag är skitgrinig.

Jag hatar såna här trådar. Det är så otroligt mkt man inte får säga för att folk känner sig kränkta. Och det blir bara fler och fler saker. Det kommer sluta med ett samhälle där ingen pratar med någon alls, eller ens tittar på någon annan, för det kan oxå vara kränkande.

Men det där är ju skitkonstigt. Är det viktigare att du får säga vad du vill än att folk känner sig kränkta av det du säger? Om du inte kan öppna munnen utan att kränka någon är det nog inte omgivningen det är fel på. Skulle man oavsiktligt kränka någon är det väl bara att be om ursäkt och sedan lära sig något av situationen?
 
Men det där är ju skitkonstigt. Är det viktigare att du får säga vad du vill än att folk känner sig kränkta av det du säger? Om du inte kan öppna munnen utan att kränka någon är det nog inte omgivningen det är fel på. Skulle man oavsiktligt kränka någon är det väl bara att be om ursäkt och sedan lära sig något av situationen?

Jag säger som sagt ingenting, för jag är trött på folk som vrider och vänder på allt i sina försöka att få det till att de har blivit kränkta.

Det har alltså inte med mig att göra, utan om trådar som startas här inne att göra.
 
Jag säger som sagt ingenting, för jag är trött på folk som vrider och vänder på allt i sina försöka att få det till att de har blivit kränkta.

Det har alltså inte med mig att göra, utan om trådar som startas här inne att göra.
Varför kan du inte tänka att de faktiskt känner sig kränkta?
 
Varför kan du inte tänka att de faktiskt känner sig kränkta?

Om någon känner sig kränkt över att någon annan uttrycker något som absolut inte är negativt, inte är menat att uppfattas som negativt, ja då tycker jag faktiskt att den som känner sig kränkt får analysera sig själv lite.

Vi kan ta som ex, Person A klipper håret. Person B säger, men gud vad fin du är i håret! Person A svarar: Jaha, så du tycker att jag var ful innan eller?!

Vem har problem här? Jag anser att det är A som har problem, inte person B.
 
Om någon känner sig kränkt över att någon annan uttrycker något som absolut inte är negativt, inte är menat att uppfattas som negativt, ja då tycker jag faktiskt att den som känner sig kränkt får analysera sig själv lite.

Vi kan ta som ex, Person A klipper håret. Person B säger, men gud vad fin du är i håret! Person A svarar: Jaha, så du tycker att jag var ful innan eller?!

Vem har problem här? Jag anser att det är A som har problem, inte person B.
Jaha. Jag har aldrig sett några sådana trådar. Det var ju trådar du skrev att du hatade.
 
Jaha. Jag har aldrig sett några sådana trådar. Det var ju trådar du skrev att du hatade.

Det har jag, väldigt många. Även om de inte är exakt som mitt exempel givetvis, men många ggr ganska så likt.

Jag förringar inte person As känslor, men ibland måste man se till sig själv med.

Ett till ex, som ung var jag ljust blond och hade enligt mig jättefint hår! Idag har jag mer mörkt råttfärgat. Skulle någon påpeka att jag nu har råttfärgat hår och inte blont längre så har jag ett val.
Jag kan välja att bli kränkt, eftersom jag själv saknar mitt fina blonda hår, och inte har kvalité att bleka det så är det väldigt enkelt att välja den vägen.

Men jag kan lika gärna välja att bara acceptera att ja, jag har en annan hårfärg nu, och min hårfärg ändrar sig inte för att andra människor inte är blinda.
 
Det har jag, väldigt många. Även om de inte är exakt som mitt exempel givetvis, men många ggr ganska så likt.

Jag förringar inte person As känslor, men ibland måste man se till sig själv med.

Ett till ex, som ung var jag ljust blond och hade enligt mig jättefint hår! Idag har jag mer mörkt råttfärgat. Skulle någon påpeka att jag nu har råttfärgat hår och inte blont längre så har jag ett val.
Jag kan välja att bli kränkt, eftersom jag själv saknar mitt fina blonda hår, och inte har kvalité att bleka det så är det väldigt enkelt att välja den vägen.

Men jag kan lika gärna välja att bara acceptera att ja, jag har en annan hårfärg nu, och min hårfärg ändrar sig inte för att andra människor inte är blinda.
Fast nu hittar du ju bara på. Om du säger "Oj vad tjock du är" till en som är gravid och hon tar illa upp, så får du väl acceptera hennes reaktion. Det är ju vad tråden handlar om.
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 331
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp