Bukefalos 28 år!

Alla dessa kommentarer..

Tycker det verkar vara lite så att man ska tolka allt supernegativt när man är gravid och vara superkänslig för allt.

Märkligt hur olika upplevelser man kan ha. Min upplevelse var snarare att som gravid ska man vara superlycklig och salig över det fantastiska mirakel som växer i den gudabenådade, otroliga kvinnokroppen, att hur ont man än har eller pissigt man än mår så "Det är ju så väääääärt det, det är ju bara så fantastiskt att vara gravid". Folk såg ut som rådjur i strålkastarljus när jag ärligt sa att jag avskydde att vara gravid, för så kan man ju inte tycka om livets mirakel. :p
 
Tycker för övrigt det är rätt omoget att svara på en "stor mage" kommentar med "ja men durå fetto, ditt är ju permanent vavavavavavavava!!". Ha lite värdighet och stå över det.
Men jisses. Du menar alltså på fullaste allvar att trots att det här är nåt du ALDRIG råkat ut för så är du expert på hur man ska bete sig om det händer? Det var ju lustigt. Det kan ju faktiskt vara så att man de första gången har "lite värdighet" men sen till slut bara blir så jävla less att man fräser nåt tillbaka?
 
Jaha men nä så är det inte. Glömde att man måste skriva super pedagogiskt här för att inte någon ska tolka fel, my bad.

Jag tror för övrigt att de flesta tror att de är så mycket mer intressanta för andra än vad de är. De flesta människor skiter faktiskt i Kajsa-Stina och hennes graviditet. Det är typ närmaste kretsen som bryr sig. Resten lägger inte någon direkt vikt vid det. Tror många skulle må mycket bätte om de slutade bry sig så mycket om vad andra ev tycker om de och deras graviditet. Tycker för övrigt det är rätt omoget att svara på en "stor mage" kommentar med "ja men durå fetto, ditt är ju permanent vavavavavavavava!!". Ha lite värdighet och stå över det.

Fast nu hade ju personen som sagt så inte fått höra att hon hade stor mage utan att hon var tjock!
Det var aldrig någon som sa till mig att jag hade stor mage, för det hade jag inte. Det var inte förrän efter vecka 25 som man kunde se att jag var gravid, om jag inte hade bylsiga kläder.
Så istället så granskade verkligen folk min mage, för att försöka se om det verkligen var en bebismage. Det gjorde mig inget, folk fick gärna klappa också, iaf dom jag känner.
Men, återigen, när man kallar någon tjock, fet, padda, elefant, gigantisk eller liknande då tycker jag man går över gränsen.
Tjock är.väl det vanligaste ordet men i mina öron klingar det illa. Tycker det är nedvärderande på alla sätt.
Säg att min mage är stor, om den nu är det. Men kalla inte MIG tjock, för då är risken att man hugger tillbaka förr eller senare.
 
Men jisses. Du menar alltså på fullaste allvar att trots att det här är nåt du ALDRIG råkat ut för så är du expert på hur man ska bete sig om det händer? Det var ju lustigt. Det kan ju faktiskt vara så att man de första gången har "lite värdighet" men sen till slut bara blir så jävla less att man fräser nåt tillbaka?

Det är faktiskt bara här på buke jag hört om folk som blivit kallade "elefanter" "tjockis" osv. Jag har aldrig blivit det, ingen jag känner som varit gravid har heller fått höra det. Utan det är verkligen bara här. Det är också bara här folk även tar illa upp av snälla kommentarer. Men jag känner inte någon som är "större" oavsett som gravid eller inte gravid. Det kanske spelar in.

Hade någon kallat mig tjockis/elefant/heffaklump hade jag inte brytt mig. Jag vet att jag inte är det och att magen blir större som gravid är ju inget konstigt och det försvinner ju mer eller mindre direkt efteråt.
 
Märkligt hur olika upplevelser man kan ha. Min upplevelse var snarare att som gravid ska man vara superlycklig och salig över det fantastiska mirakel som växer i den gudabenådade, otroliga kvinnokroppen, att hur ont man än har eller pissigt man än mår så "Det är ju så väääääärt det, det är ju bara så fantastiskt att vara gravid". Folk såg ut som rådjur i strålkastarljus när jag ärligt sa att jag avskydde att vara gravid, för så kan man ju inte tycka om livets mirakel. :p

Håller med! Jag kände mig aldrig sådär sprudlande och fantastisk. Kände mig bara klumpig, trött och fruktansvärt varm :p
Och för att inte få några "åh va du klagar"-kommentarer, SJÄLVKLART var jag oerhört tacksam att vara gravid. Har alltid trott att jag inte kunnat få barn så jag var verkligen lycklig över det, men det hindrar ju mig inte från att må skit ;)
 
Jag har aldrig blivit det, ingen jag känner som varit gravid har heller fått höra det. Utan det är verkligen bara här.
Ja, alla ljuger säkert här inne. Garanterat. Lögnhalsar är de allihopa!

Alltså när du har startat trådar med dina problem har du blivit bemött så himla bra härinne. Synd att du inte kan bemöta andra på samma sätt i deras trådar.
 
Det är faktiskt bara här på buke jag hört om folk som blivit kallade "elefanter" "tjockis" osv. Jag har aldrig blivit det, ingen jag känner som varit gravid har heller fått höra det. Utan det är verkligen bara här. Det är också bara här folk även tar illa upp av snälla kommentarer. Men jag känner inte någon som är "större" oavsett som gravid eller inte gravid. Det kanske spelar in.

Hade någon kallat mig tjockis/elefant/heffaklump hade jag inte brytt mig. Jag vet att jag inte är det och att magen blir större som gravid är ju inget konstigt och det försvinner ju mer eller mindre direkt efteråt.

Måste bara fråga, jag kanske ser illa. Men nu har både du och @kimmis87 sagt att folk i tråden tagit illa upp av en komplimang. Men jag kan verkligen inte läsa att någon skrivit något om det?
 
Det är faktiskt bara här på buke jag hört om folk som blivit kallade "elefanter" "tjockis" osv. Jag har aldrig blivit det, ingen jag känner som varit gravid har heller fått höra det. Utan det är verkligen bara här. Det är också bara här folk även tar illa upp av snälla kommentarer. Men jag känner inte någon som är "större" oavsett som gravid eller inte gravid. Det kanske spelar in.

Hade någon kallat mig tjockis/elefant/heffaklump hade jag inte brytt mig. Jag vet att jag inte är det och att magen blir större som gravid är ju inget konstigt och det försvinner ju mer eller mindre direkt efteråt.


Att kalla någon för tjockis är inte acceptabelt oavsett anledning. Tråkigt nog verkar det vara "allmänt godkänt" på min ort att kalla gravida för tjockis, gigant mm. Om du inte blivit kallad det är bara att gratulera. Skönt att slippa!

Men det är inte kul att bli kallad saker/diskuterad bara för att man råkar vara gravid. Det är faktiskt riktigt otrevligt till och med. Säger man sen ifrån så har dessutom flertalet mage nog att bli stötta för att man inte tyckte dom va roligast i världen.

Nä, fy säger jag.
 
Tycker det verkar vara lite så att man ska tolka allt supernegativt när man är gravid och vara superkänslig för allt. Ungefär som alla krämpor som det också verkar vara så att man ska ha som gravid. Jag upplevde att många blev provocerade att jag gick en hel graviditet utan foglossning, kunde jobba hela tiden, kunde rida, kunde träna lika tungt och mkt osv. För man skulle tydligen må piss och ligga i soffan som en säl. Min bm sa att har man tagit hand om sin kropp innan graviditet så klarar man sig oftast från foglossning/ont i ryggen. Kanske en del skulle tänka på. Och nej jag syftar inte på någon här så ingen här behöver känna sig kränkt.

Jag har aldrig träffat någon som tyckt att det varit okej att vara superkänslig eller negativ vid graviditeter. Snarare tvärtom. Folk i gemen säger något spydigt som "det är ingen sjukdom att vara gravid, du kan nog göra det" trots att vederbörande ligger dubbel och spyr dygnet runt eller går på kryckor pga foglossning. Som gravid ska man vara sprudlande lycklig hela tiden och enda skillnaden mot i vanliga fall ska vara att man har en gravidmage. Man ska vänligt le åt alla och en var som tafsar på en och kommenterar hur tjock man är.

Det där att man inte får foglossning/ont i ryggen om man är vältränad är helt enkelt inte sant. Din barnmorska ljuger om hen verkligen sa det. Det är hormoner som åstadkommer det och det spelar ingen roll om du är en soffliggare eller fitnesstävlande i vanliga fall, du kan få lika stora problem ändå. Sådant sägs enbart för att ytterligare skuldbelägga kvinnor som redan mår dåligt.
 
Det har jag aldrig skrivit. Jag konstaterade att det bara är här jag har hört om det öht.
Okej. Du har aldrig tänkt på att det kanske är så att med din attityd så kanske folk i din närhet inte tar upp såna saker med dig? För att de känner på sig att du inte kommer vara särskilt förstående? Jag menar, du har säkert den här attityden IRL med, att du inte riktigt sätter dig in i andra människors känslor eller kan förstå att andra kan bli ledsna av andra saker än du. Så då är det ju inte så konstigt om folk helt enkelt inte pratar med dig om saker de får höra som gör dem ledsna.
 
Okej. Du har aldrig tänkt på att det kanske är så att med din attityd så kanske folk i din närhet inte tar upp såna saker med dig? För att de känner på sig att du inte kommer vara särskilt förstående? Jag menar, du har säkert den här attityden IRL med, att du inte riktigt sätter dig in i andra människors känslor eller kan förstå att andra kan bli ledsna av andra saker än du. Så då är det ju inte så konstigt om folk helt enkelt inte pratar med dig om saker de får höra som gör dem ledsna.

Bara för att jag inte håller med behöver det inte betyda att jag inte kan förstå att andra blir ledsna över andra saker än jag.
 
Bara för att jag inte håller med behöver det inte betyda att jag inte kan förstå att andra blir ledsna över andra saker än jag.
Ah, för i den här tråden har det verkligen inte verkat så.
 
Ah, för i den här tråden har det verkligen inte verkat så.

Nä kanske det, men jag måste ju inte hålla med. Det finns saker jag ogillar/kan säkert bli ledsen över som andra inte förstår på samma sätt som jag tycker att en del är överdrivet känsliga. Nej jag menar ingen här.
 
Just det ja, en till kommentar som jag nästan lyckats förtränga.
"Det händer ju att barn dör i magen, så ni kanske inte borde köpa saker innan. Det kan ge otur, vet du."

(sagt till mig i åttonde månaden.)

(Var jag överdrivet känslig som tog illa upp?)
 
Just det ja, en till kommentar som jag nästan lyckats förtränga.
"Det händer ju att barn dör i magen, så ni kanske inte borde köpa saker innan. Det kan ge otur, vet du."

(sagt till mig i åttonde månaden.)

(Var jag överdrivet känslig som tog illa upp?)

:eek::confused::banghead::turd:

Typ så kände jag när jag läste detta...
 
Märkligt hur olika upplevelser man kan ha. Min upplevelse var snarare att som gravid ska man vara superlycklig och salig över det fantastiska mirakel som växer i den gudabenådade, otroliga kvinnokroppen, att hur ont man än har eller pissigt man än mår så "Det är ju så väääääärt det, det är ju bara så fantastiskt att vara gravid". Folk såg ut som rådjur i strålkastarljus när jag ärligt sa att jag avskydde att vara gravid, för så kan man ju inte tycka om livets mirakel. :p

Det är för att det är omöjligt att göra alla nöjda! Du gillade inte att vara gravid - och provocerar hälften av befolkningen. Jag gillar (än så länge) att vara gravid - jag provocerar andra hälften. Jag skulle dock aldrig döma eller raljera över en kvinna som inte gillar att vara gravid - det kan vara jag imorgon, om en månad eller vid en ev nästa graviditet. Tråkigt att något ska behöva vara mer rätt än något annat!
 
Just det ja, en till kommentar som jag nästan lyckats förtränga.
"Det händer ju att barn dör i magen, så ni kanske inte borde köpa saker innan. Det kan ge otur, vet du."

(sagt till mig i åttonde månaden.)

(Var jag överdrivet känslig som tog illa upp?)

Herregud! :eek:
Var faktiskt med om liknande. Vi hade gjort ordning ett rum till vår lilla pojk innan han föddes. Tapetserades väl när jag var i åttonde månaden och vi hade köpt nödvändiga saker, typ säng , skötbord och gjort lite fint där inne.
Hade besök av en bekant som såg rummet och sen senare när vi pratar "vi gjorde inte ordning rummet till X (hennes barn)innan han föddes för en bekants bebis dog i nionde månaden i magen"
Alltså vem säger så?!?
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 451
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp