Alla hjärtans dag

Ok, det är precis sådana här inlägg vi alla (?) vill slippa på Alla hjärtans dag (och alla andra dagar också, för den delen):

Visa bifogad fil 11281
Och så var det ju det där med konsumtionshetsen och överdrivna presenter...

Det här paret är dessutom experter på att skriva dylika statusar i tid och otid. Om det inte vore för att mannen i förhållandet är min PT och delar en massa intressanta träningsinlägg utöver detta så hade jag blockat honom omedelbums...

Så, då fick jag spy lite galla idag också! Så skönt! Nu ska jag dränka min frustration i prosecco :D

Haha herregud, en bild från varje dag under hela året :confused::rofl:
 
Ok, det är precis sådana här inlägg vi alla (?) vill slippa på Alla hjärtans dag (och alla andra dagar också, för den delen):

Visa bifogad fil 11281
Och så var det ju det där med konsumtionshetsen och överdrivna presenter...

Det här paret är dessutom experter på att skriva dylika statusar i tid och otid. Om det inte vore för att mannen i förhållandet är min PT och delar en massa intressanta träningsinlägg utöver detta så hade jag blockat honom omedelbums...

Så, då fick jag spy lite galla idag också! Så skönt! Nu ska jag dränka min frustration i prosecco :D

Blä, hysterisk överkonsumtion var förnamnet! :yuck:
 
Vad gör ni alla love birds, ensammingar, hurdjursälskare, bittringar osv. idag på självaste Valentine´s? Jag har redan sett cheesy instagraminlägg som har fått mig att vilja skjuta ifrån mig frukosttallriken, och några bittringar som påminner om att man faktiskt kan säga att man älskar varandra alla andra dagar på året också. News flash - det gör vi ;) En del kallar det kommersiellt jippo. Själv tycker jag inte att man behöver köpa något, men tycker faktiskt att det är lite mysigt med en kärleksdag.

Själv har jag morgontränat och efter jobbet ska jag krypa ner i soffan med han jag älskar så fruktansvärt mycket - min hund. Idag blir det också extra kärlek till familjen som behöver det just nu :heart

Hade mysfrukost med mamma och syrran, skickade in en tenta, fick ett ENORMT blombud av min sambo som jobbade idag, när han kom hem fick han en kärleksbok av mig (en faktisk bok som jag sen fyllde i) och efter det god middag och nu kvällsfika. Just det, vi fick hem en kärlekstavla ifrån en av mina sponsorer också! :love:;)

Cheesy, irriterande och alldeles alldeles underbart! :love::D
 
Jag tycker liksom att det är lite ironiskt att alla hjärtans dag i år faller på första fastedagen. Det är väl inget som direkt stör er i Sverige, men här, där faktiskt ganska många fastar (ffa i form av att avstå från sötsaker) kan det ju bli knivigt med chokladhjärtana. Undrar om det har märkts i handeln (sannolikt inte...).

Vi firar f.ö. inte i vår familj, men mamma skickade ett par hjärtan via Messenger och då skickade jag förstås ett par tillbaka.
 
Började dagen med 1 1/2 timmas promenad i skogen. På eftermiddagen blev det 30 min till så vovven fick sig en fin alla hjärtans dag :D

Umgåtts med maken innan han åkte till jobbet i eftermiddags. Ungarna fick hamburgare till middag och blev superglada (ja, en åt korv istället :p) och kladdkaka till efterrätt :)

Den enda vi uppvaktat lite mer idag är min mamma som i evigheter klagat på sin telefon min syrra prackade på henne (mamma är för snäll för att säga nej) och jag hade tänkt ge en fin inflyttningspresent till nya huset dom köpt men bestämde mig för att ge en telefon nu som faktiskt fungerar så la pengar på den istället. Mamma blev jätteglad :love: :heart
(Min syrra blev sur :confused: Men har fattat varför nu och det är av helt ego avsikter :banghead: )
Min present var känslan att få ge bort något man vet någon behöver, och glädjen man får ta emot när presenten uppskattades :heart
 
Jag har haft en jättebra alla :heart-dag!
Började med att jag skrev salstenta i en kurs, vilket kändes rätt okej. Därefter bar det av till stallet och gos med H.H. Tänkte att han för engångsskull skulle få busa av sig ordentligt på ridbanan, men han skötte sig exemplariskt istället :rofl: Därefter bar det av tillbaka till skolan för lite härligt häng med studentföreningen, vilket bl.a. inkluderade speed-dating :love:
 
Jag ligger hemma med influensa, men annars hade det varit en helt randomiserad onsdag. Katten tycker att jag är lite tråkigt, trots att jag är hemma får han mindre uppmärksamhet än vanligt.
Att jag missade semmeldagen igår grämer mig mer. :p
 
Tja, här blev det veterinärbesök följt av kinabuffé vilket var ett dåligt val för det var trehundrafemtioelva familjer där så jag fick nästan panik. Slängde i oss maten och drog hem. Nu sover alla utom jag och jag glömde handla choklad :rage:
 
Min sambo skulle jobba ikväll men kände sig kraslig och blev hemma. Vi har moffat hämtpizza och jag har kalasat på en stor ask med chokladhjärtan som jag köpt till mig själv (men sambon får också ta, nu när han ändå var hemma). Nu tänkte jag ta ett bad, raka benen och försöka uppvigla lite tumlande i sänghalmen. Håll tummarna! :D
 
Min dejt var bedrövlig och snabbt avklarad.
Ringde min förare när jag var tillbaka till på rummet och drog med honom till donken för att äta glass :D
Mycket bättre, älskar förmånen att jobba med kompisar :love:
 
När jag vaknade i morse stod en stor bukett rosor och ett vackert brev på frukostbordet. Som småbarnsmamma är det rätt slitigt nu, så det var verkligen uppskattat!

I kväll har jag lagat middag ur ”Bamsekassen”. Sonen på två år ville inte sitta i sin matstol utan på min stol. Han åt typ två tuggor och dekorerade köksgolv och bord med resten. Och avslutade med att vända upp och ner på tallriken. Allt detta nästan innan jag hade börjat. Sedan fick vi turas om att leka med honom på golvet medans den andre åt.

Han ville bli lagd av oss båda, och vi somnade alla tre. Maken vaknade och gick upp för att köra en tvättmaskin. Lillen vaknade och fick sövas om. Jag somnade om igen. Vaknade 21:30 och gick ner för efterrätt m maken. Vi försöker se ett serieavsnitt, men lillen vaknar stup i kvarten. Vi hinner nog inte mer än 1/3 avsnitt (44 min/avsnitt) ikväll innan vi dör i säng.

Livet som gravid småbarnsförälder!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 880
Senast: Maddix24
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 555
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp