Alla hjärtans dag

Jag har köpt choklad till mig själv.
27752612_1761002950618846_4730672516897807643_n.jpg


Och i eftermiddag ska jag åka hem till min katt. :love:

Fick en av mamma också.
27867417_1761335200585621_6627724815912925410_n.jpg
 
Står i frysdisken och plockar någon färdigrätt :D Jag ser ofta skämt och memes om hur sorgligt det är att vara ensam med en frysrätt typ på lördag kväll eller.. framför allt idag. Men ärligt talat, att slippa laga mat och få en hel kväll med egentid? :love: Det är ibland de allra bästa kvällarna jag har.
Jag ansluter mig till @tornblomma här. Alltsammans låter toppen, utom just frysrätten! Kan du inte - för min och tornblommas skull - köpa något som är lite godare än så?

Det finns ju mycket som är gott och som kan ätas direkt, utan tröttsam matlagning. Ost och nötter, tex.
 
Well, jag hyllar mig själv denna dag genom att fixa pannkakor med nutella, förtjänar det efter en dag i mensvärkens tecken. Att vara singel stör mig inte ett skit måste jag säga. Är nog inne på sjunde året nu och det blir bara svårare och svårare att ens få mig att tänka tanken att ge upp singellivet :D Men visst, ringer Tom Hiddleston så...
 
Min pojkvän lyckas vara borta hela dygnet men han hör av sig när han är på väg hemåt, så runt ett-tiden i natt går jag upp och lagar/tar fram middag (salma-lax och avokado), tänder lite ljus och dricker lite vin i väntan på att han dyker upp en halvtimme senare.. sedan är det mat, redbull-vodka och mys i ett par timmar.. Det är iofs inte för att det är allahjärtan.. det är det vi gör varje vecka när han kommer hem.
 
Jobbar 08.00-21.30 idag. Hoppas verkligen maken inte tänkt ut någon överraskning för jag kommer somna. Jag har inte ens tänkt tanken att jag skulle fixa något till honom heller.
 
Jag ansluter mig till @tornblomma här. Alltsammans låter toppen, utom just frysrätten! Kan du inte - för min och tornblommas skull - köpa något som är lite godare än så?

Det finns ju mycket som är gott och som kan ätas direkt, utan tröttsam matlagning. Ost och nötter, tex.

Alltså man ska värma dessa rätter i mikrovågsugnen, inte äta kallt som ost och nötter. :idea:

(Inte en höjdare, men fullt dugligt näringsriktigt intag av mat)
 
Nu har jag insett vad som är det bästa med alla hjärtans dag. Det har aldrig varit så lugnt på gymmet :banana::banana::banana:
 
Ok, det är precis sådana här inlägg vi alla (?) vill slippa på Alla hjärtans dag (och alla andra dagar också, för den delen):

Screenshot_20180214-183846.png

Och så var det ju det där med konsumtionshetsen och överdrivna presenter...

Det här paret är dessutom experter på att skriva dylika statusar i tid och otid. Om det inte vore för att mannen i förhållandet är min PT och delar en massa intressanta träningsinlägg utöver detta så hade jag blockat honom omedelbums...

Så, då fick jag spy lite galla idag också! Så skönt! Nu ska jag dränka min frustration i prosecco :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 880
Senast: Maddix24
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 553
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp