Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Jag tänkte sälja lite brädspel, två monopol (game of thrones och the walking dead) plus ett Risk med Game of thrones tema. Men Risk spelet väger strax över två kg 😭 hade ni vågat chansa och sälja på Vinted eller ska jag testa tradera? Där ligger en avslutad utan bud bara tyvärr.
 
Jag tycker det är jättestiltje på Vinted just nu? Har lagt ut annonser i omgångar, senast i förrgår men ingenting händer alls. Lite trist när det rullade på so himla bra där ett tag.

Men eftersom jag inte har nog med mitt eget (?!) fick jag hem två Ikea kassar med hästgrejor som jag ska sälja åt en kompis. Och det är skillnad på hästfolk och hästfolk vill jag lova, har fått googla nypriserna på en del av de oanvända sakerna och jag bara gapar över nypriserna på ps of Sweden- träns och Charles Owen hjälmar... Hur tänker ni vid prissättning vid så dyra grejor?

Billigare saker brukar jag sätta ut för typ halva priset om de är i riktigt fint skick, men när nypriset är typ 3000 känns det väl billigt att läsa ut det för 1500?
 
Jag tycker det är jättestiltje på Vinted just nu? Har lagt ut annonser i omgångar, senast i förrgår men ingenting händer alls. Lite trist när det rullade på so himla bra där ett tag.

Men eftersom jag inte har nog med mitt eget (?!) fick jag hem två Ikea kassar med hästgrejor som jag ska sälja åt en kompis. Och det är skillnad på hästfolk och hästfolk vill jag lova, har fått googla nypriserna på en del av de oanvända sakerna och jag bara gapar över nypriserna på ps of Sweden- träns och Charles Owen hjälmar... Hur tänker ni vid prissättning vid så dyra grejor?

Billigare saker brukar jag sätta ut för typ halva priset om de är i riktigt fint skick, men när nypriset är typ 3000 känns det väl billigt att läsa ut det för 1500?
Tycker också det står stilla. Blir nog en kasse kläder till återbruket för att bli av med dem.

Du kan ju testa att sätta ut för 2000:- men dyrare brukar jag nog inte se. Eller jo jag ser det ibland men tveksamt om det blir sålt?
 
Håller med att det är stiltje. Men hänger kanske på vad man har för saker. Syrran säljer schleich hästar just nu åt en väninna, dom går som smör i solsken även om det är mindre pengar för de flesta (40-70 kr st), men en trio fjordingar fick hon 700 kr för 🤯 de är från början av 2000 talet.
 
Har rensat en byrålåda med akvariegrejer. En massa gammalt skrafs och mat åkte rakt ner i soptunnan.

Nu är det rent och fint och ordning igen.

Byrån har fyra lådor, och jag har tagit en låda i taget under en längre tid eftersom det varit sånt kaos och överfullt länge att motivationen/ork/tid för att ta itu med hela direkt helt enkelt inte funnits.
Men nu äntligen är hela byrån städad, det är fortfarande ordning i hela så nu ser man ju vad som finns i :D

Att ta små steg i taget fungerar verkligen. Det tar bara lite längre tid.
Men jag har fått en beteendeförändring på köpet och är galet stolt över mig själv ✌️
 
Jag skulle verkligen behöva någon sorts avdelare till lådorna i mina två Hemnes byråer, känns faktiskt rätt sjukt att det inte finns på IKEA med rätt mått? Har liksom inte energi till att mäta och skit och försöka hitta något som passar.

Blir ju lätt oreda när det bara är enorma lådor som är svåra att dela upp saker i. Har framförallt en byrå som är kaos, tänkte försöka ta tag i iaf en låda till helgen.
 
Jag skulle verkligen behöva någon sorts avdelare till lådorna i mina två Hemnes byråer, känns faktiskt rätt sjukt att det inte finns på IKEA med rätt mått? Har liksom inte energi till att mäta och skit och försöka hitta något som passar.

Blir ju lätt oreda när det bara är enorma lådor som är svåra att dela upp saker i. Har framförallt en byrå som är kaos, tänkte försöka ta tag i iaf en låda till helgen.
Jag gillar Ikeas Skubb, men de är kanske för små?
 
Jag gillar Ikeas Skubb, men de är kanske för små?
Ja de passar inget vidare tyvärr.

Nu är ju detta tråden för att bli av med prylar, inte inskaffa prylar men jag impulsbeställde en IKEA Expedit 12-fack igår :o

Ärligt talat stört mig på den där Hemnes-byrån så länge, att den är ranglig och att jag inte kan få ordning i den. Jag har redan förvaring på andra ställen både för större grejer och mindre, så dessa lådor bör funka perfekt för att sortera upp de grejerna jag har här. Dessutom tror jag det kommer se snyggt ut så som jag tänkt det.

Den gamla byrån får nog flytta ner i förrådet (väldigt fullt där nu). Planen är att flytta i framtiden så den kommer säkerligen komma till användning.

Det enda jag rensade igår var återvinningen och det räknas inte. Men förhoppningsvis orkar jag ta tag i antingen köket eller badrummet till helgen.
 
Ja de passar inget vidare tyvärr.

Nu är ju detta tråden för att bli av med prylar, inte inskaffa prylar men jag impulsbeställde en IKEA Expedit 12-fack igår :o

Ärligt talat stört mig på den där Hemnes-byrån så länge, att den är ranglig och att jag inte kan få ordning i den. Jag har redan förvaring på andra ställen både för större grejer och mindre, så dessa lådor bör funka perfekt för att sortera upp de grejerna jag har här. Dessutom tror jag det kommer se snyggt ut så som jag tänkt det.

Den gamla byrån får nog flytta ner i förrådet (väldigt fullt där nu). Planen är att flytta i framtiden så den kommer säkerligen komma till användning.

Det enda jag rensade igår var återvinningen och det räknas inte. Men förhoppningsvis orkar jag ta tag i antingen köket eller badrummet till helgen.
Expedite kan man aldrig få för många av 😂 men hellre en bra möbel än en man stör sig på!

Kl
Jag blev av med mitt Risk i en brädspelsgrupp på fb, blev sålt inom några timmar, 500 kr in👌 överväger att lägga ut monopol spelen där med och dölja dom på Vinted så länge.

Igår la jag ut en intressekoll på min cover stitch också (symaskin), kommer inte överens med den och behöver få in pengar. Nypriset var runt 17, hoppas kunna få ut ca 7 iaf.
 
Har hyrt en hylla på en lokal second hand butik och registrerade över 70 plagg och leksaker igår men har fortfarande ett par ikea påsar kvar med babysaker 😅 🙈 hoppas få mkt sålt men man vet ju aldrig riktigt hur det går, satte iaf lågt pris på det mesta och det som inte blir sålt ger jag bort ☺️
 
Expedite kan man aldrig få för många av 😂 men hellre en bra möbel än en man stör sig på!

Kl
Jag blev av med mitt Risk i en brädspelsgrupp på fb, blev sålt inom några timmar, 500 kr in👌 överväger att lägga ut monopol spelen där med och dölja dom på Vinted så länge.

Igår la jag ut en intressekoll på min cover stitch också (symaskin), kommer inte överens med den och behöver få in pengar. Nypriset var runt 17, hoppas kunna få ut ca 7 iaf.
Det finns en the walking dead grupp Serige eller vad den heter, spelet kanske går att sälja till bättre pris där?
 
Hur lågt ifrån ursprungspris brukar ni acceptera när ni får bud?

Jag har fått bud på 370 på ett par skor som just nu ligger ute för 600.
Tycker det känns liite lågt. Samtidigt kanske jag inte får så mycket mer för dom i slutändan.😅 Men tor jag avvaktar lite till. Börjar ju bli rätt säsong och får ändå några favoritmarkeringar i veckan...
 
Ja 😅😅
Men fyfan vad jag hatar det där letandet! En av de stora anledningarna till att jag hänger här faktiskt, jag vill ha ordning med var sak på sin plats liksom (blir tyvärr rätt ofta motarbetad av min man :cautious:) och ju färre prylar desto lättare med ordning.
Mm jag förstår alldeles precis.

Jag försöker organisera , göra mig av med överskott och ordna "hem" till alla vantar, aktivitetskläder, cyklar mm för att vi alla ska kunna lägga saker på rätt ställe och slippa panikleta.

Men det gäller ju att alla hjälps åt att lägga tillbaka saker också ... :arghh:
 
Hur lågt ifrån ursprungspris brukar ni acceptera när ni får bud?

Jag har fått bud på 370 på ett par skor som just nu ligger ute för 600.
Tycker det känns liite lågt. Samtidigt kanske jag inte får så mycket mer för dom i slutändan.😅 Men tor jag avvaktar lite till. Börjar ju bli rätt säsong och får ändå några favoritmarkeringar i veckan...
Om jag alldeles precis lagt ut brukar jag bara acceptera mindre prutningar.

Sen, ju längre saken varit ute på annons desto större prutning godkänner jag.

Fick precis bud på 240 kr en grej jag hade pris 400 på. Men det var två veckor sedan jag lade ut den och nu var jag precis på väg och posta annat så jag godkände budet :)
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 648
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 466
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 393
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp