Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Om jag alldeles precis lagt ut brukar jag bara acceptera mindre prutningar.

Sen, ju längre saken varit ute på annons desto större prutning godkänner jag.

Fick precis bud på 240 kr en grej jag hade pris 400 på. Men det var två veckor sedan jag lade ut den och nu var jag precis på väg och posta annat så jag godkände budet :)
Brukar tänka lika som dig. Har det legat länge vill jag bara bli av med det.

Hade det varit ett par vinterskor hade jag accepterat då dom legat ute rätt länge. Men är sommarskor så ska nog ha liite is i magen isf och så hoppas jag får ut mer än 370 i slutändan.. :angel:
 
Hur lågt ifrån ursprungspris brukar ni acceptera när ni får bud?

Jag har fått bud på 370 på ett par skor som just nu ligger ute för 600.
Tycker det känns liite lågt. Samtidigt kanske jag inte får så mycket mer för dom i slutändan.😅 Men tor jag avvaktar lite till. Börjar ju bli rätt säsong och får ändå några favoritmarkeringar i veckan...
Beror på ursprungspris och hur länge det legat ute. Lägre prisklasser kan jag acceptera 5-20 kr billigare, men jag nekade tex ett bud på 70 kr för ett par nya träningsbyxor jag la ut nyligen för 100 kr (Nypris är väl runt 4-500 kr).
I ditt fall hade jag nekat, kanske godkänt ett bud på 500 kr om jag verkligen ville bli av med dom.
 
Det finns en the walking dead grupp Serige eller vad den heter, spelet kanske går att sälja till bättre pris där?
Kanske, det spelet har fått många favoritmarkeringar, men tänker att jag ger det till helgen, sen lägger jag det i brädspelsgruppen, verkar vara rätt bra köp-vilja där 😅
 
Hur lågt ifrån ursprungspris brukar ni acceptera när ni får bud?

Jag har fått bud på 370 på ett par skor som just nu ligger ute för 600.
Tycker det känns liite lågt. Samtidigt kanske jag inte får så mycket mer för dom i slutändan.😅 Men tor jag avvaktar lite till. Börjar ju bli rätt säsong och får ändå några favoritmarkeringar i veckan...
Där hade jag lagt ett högre motbud, och/eller erbjudit lite lägre pris till de som favoritmarkerar om det inte blivit sålt inom en viss tid
 
Beror på ursprungspris och hur länge det legat ute. Lägre prisklasser kan jag acceptera 5-20 kr billigare, men jag nekade tex ett bud på 70 kr för ett par nya träningsbyxor jag la ut nyligen för 100 kr (Nypris är väl runt 4-500 kr).
I ditt fall hade jag nekat, kanske godkänt ett bud på 500 kr om jag verkligen ville bli av med dom.

Dom har legat ute några månader men är sommarskor så ska avvakta. Jag tror jag köpte dom för 900 när det var extra pris. Men kan ha varit mer. Hade budet varit 500 hade jag accepterat utan i tvekan.😅
 
Ja 😅😅
Men fyfan vad jag hatar det där letandet! En av de stora anledningarna till att jag hänger här faktiskt, jag vill ha ordning med var sak på sin plats liksom (blir tyvärr rätt ofta motarbetad av min man :cautious:) och ju färre prylar desto lättare med ordning.
Hjälper kanske inte dig men jag har dedikerat een garderob (förut ett hörn med en låda) där allt jag har uppe på annons bor. Bara gå dit och hämta sålda prylar och så skönt för jag slipper letandet. Hälsningar hon som är mycket bra på att lägga saker på ett "bra ställe jag kommer absolut kommer koma ihåg"....
 
Hur lågt ifrån ursprungspris brukar ni acceptera när ni får bud?

Jag har fått bud på 370 på ett par skor som just nu ligger ute för 600.
Tycker det känns liite lågt. Samtidigt kanske jag inte får så mycket mer för dom i slutändan.😅 Men tor jag avvaktar lite till. Börjar ju bli rätt säsong och får ändå några favoritmarkeringar i veckan...
Ska helt klart lära mig o skicka tillbaka om saker inte passar till 100% . Då hade jag fått alla pengar tillbaka direkt. Men lätt o vara efterklok eller så ändrades mina fötter snabbt. För tyckte dom passa helt okej så därför dom blev kvar.😅
 
Hjälper kanske inte dig men jag har dedikerat een garderob (förut ett hörn med en låda) där allt jag har uppe på annons bor. Bara gå dit och hämta sålda prylar och så skönt för jag slipper letandet. Hälsningar hon som är mycket bra på att lägga saker på ett "bra ställe jag kommer absolut kommer koma ihåg"....
Jag har en Ikeakasse för alla kläder och en låda för prylar.

Tänk om man hade en hel garderob att förvara allt som var till salu, snyggt vikt och lättöverskådligt, drömmen ju!
 
Mm jag förstår alldeles precis.

Jag försöker organisera , göra mig av med överskott och ordna "hem" till alla vantar, aktivitetskläder, cyklar mm för att vi alla ska kunna lägga saker på rätt ställe och slippa panikleta.

Men det gäller ju att alla hjälps åt att lägga tillbaka saker också ... :arghh:
Exakt så!
Hjälper kanske inte dig men jag har dedikerat een garderob (förut ett hörn med en låda) där allt jag har uppe på annons bor. Bara gå dit och hämta sålda prylar och så skönt för jag slipper letandet. Hälsningar hon som är mycket bra på att lägga saker på ett "bra ställe jag kommer absolut kommer koma ihåg"....
Jag brukar ha det men loppisen stökade till det lite 🙈
 
Dolde mina annonser på dockkläder jag hade på Vinted, då en bekant till min moster ville köpa. Skickade en hel kasse dit och idag fick jag en Swish för 28 plagg 🤯 935 kr rikare 💵💵 (syr dockkläder av spillbitar jag får från min övriga sömnad)
 
Hur tänker ni vid prissättning vid så dyra grejor?

Billigare saker brukar jag sätta ut för typ halva priset om de är i riktigt fint skick, men när nypriset är typ 3000 känns det väl billigt att läsa ut det för 1500?
Jag tycker inte att 1500:- är jättebilligt även om nypriset är 3000:-. För vad är alternativet - att höja till 2000:-? Men då är ju varan redan så dyr att jag lika gärna kan köpa ett nytt träns där jag får kvitto och garanti från affären, någonting jag inte får om jag köper begagnat privat.
 
Fått sålt två långliggare och en till sak (bikinin :D) till samma person, smidigt. Också pantat alla (!) burkar min man gömt lite varstans och skänkt tre påsar kläder. Heja mig! Slängt lite småskräp som bara varit liggandes, inte rensat en hel låda liksom men varje grej osv.
 
Städade ur en jävla massa skräp ur bilen imorse om det räknas :D

Planerad ikea-resa imorgon så det ser sådär ut för tid att rensa i helgen. Men efter nya byrån är på plats kommer jag bli tvingad att gå igenom den gamla så då ryker nog lite grejer där skulle jag tro.

Jag skulle också behöva gå igenom garderoben. Jag är bekväm av mig och använder mest typ leggings, när dessa blivit slitna och det är något hål någonstans så blir de demotade till "hemma-kläder" och jag har alldeles för många sådana nu. Det skulle verkligen behöva rensas ut och kastas men det tar emot att slänga något som ända håller ett tag till. Men jag har liksom mer än jag behöver och de är ju heller inte i ett sådant skick att de t.ex går att sälja.
 
Städade ur en jävla massa skräp ur bilen imorse om det räknas :D

Planerad ikea-resa imorgon så det ser sådär ut för tid att rensa i helgen. Men efter nya byrån är på plats kommer jag bli tvingad att gå igenom den gamla så då ryker nog lite grejer där skulle jag tro.

Jag skulle också behöva gå igenom garderoben. Jag är bekväm av mig och använder mest typ leggings, när dessa blivit slitna och det är något hål någonstans så blir de demotade till "hemma-kläder" och jag har alldeles för många sådana nu. Det skulle verkligen behöva rensas ut och kastas men det tar emot att slänga något som ända håller ett tag till. Men jag har liksom mer än jag behöver och de är ju heller inte i ett sådant skick att de t.ex går att sälja.
Lämna till tygåtervinning? Har inte en del affärer så att man kan få något slags tillgodo hos dem om man lämnar tyger?
 
Lämna till tygåtervinning? Har inte en del affärer så att man kan få något slags tillgodo hos dem om man lämnar tyger?
Jo tygåtervinning har vi. Jag vet inte vad det är som tar emot egentligen, framförallt när grejerna liksom är trasiga, måste vara något psykiskt.
 
Städade ur en jävla massa skräp ur bilen imorse om det räknas :D

Planerad ikea-resa imorgon så det ser sådär ut för tid att rensa i helgen. Men efter nya byrån är på plats kommer jag bli tvingad att gå igenom den gamla så då ryker nog lite grejer där skulle jag tro.

Jag skulle också behöva gå igenom garderoben. Jag är bekväm av mig och använder mest typ leggings, när dessa blivit slitna och det är något hål någonstans så blir de demotade till "hemma-kläder" och jag har alldeles för många sådana nu. Det skulle verkligen behöva rensas ut och kastas men det tar emot att slänga något som ända håller ett tag till. Men jag har liksom mer än jag behöver och de är ju heller inte i ett sådant skick att de t.ex går att sälja.
Just det här med leggings har jag också svårt för. Jag älskar leggings, gärna fodrade med fuskpäls på insidan. Mina har dock en tendens att gå sönder högst upp i grenen, där låren skaver emot varandra. Hade det varit vanliga byxor, mjukisbyxor och liknande hade jag kanske testat laga, men tror inte det funkar för det superelastiska tyget som är på mina leggings. Finns det något man kan göra med dem, eller är det bara att slänga när hålen är tillräckligt stora att det inte är bekvämt att ha dem hemma ens? Var slänger man? De enda slängalternativen som jag vet finns i kommunen är Emmaus klädcontainer och brännbara containern på återvinningscentralen. Emmaus klädcontainer, slänger man kläder där som man vet inte går att återanvända?
 
Just det här med leggings har jag också svårt för. Jag älskar leggings, gärna fodrade med fuskpäls på insidan. Mina har dock en tendens att gå sönder högst upp i grenen, där låren skaver emot varandra. Hade det varit vanliga byxor, mjukisbyxor och liknande hade jag kanske testat laga, men tror inte det funkar för det superelastiska tyget som är på mina leggings. Finns det något man kan göra med dem, eller är det bara att slänga när hålen är tillräckligt stora att det inte är bekvämt att ha dem hemma ens? Var slänger man? De enda slängalternativen som jag vet finns i kommunen är Emmaus klädcontainer och brännbara containern på återvinningscentralen. Emmaus klädcontainer, slänger man kläder där som man vet inte går att återanvända?
Alltså är de så trasiga att de är obekväma har jag inget problem att kasta, men just att de är fungerande då tar det emot, även om jag har mer än jag behöver.

De flesta återvinningscentraler brukar ha två "fack" ett för textilier som kan återbrukas och ett för sådant som går till "destruktion", dvs textilåtervinning. Det är svindåligt uppmärkt där jag bor så läser man inte den lilla texten på de identiska skyltarna så ser det ut som att allt är återbruk.
 
Alltså är de så trasiga att de är obekväma har jag inget problem att kasta, men just att de är fungerande då tar det emot, även om jag har mer än jag behöver.

De flesta återvinningscentraler brukar ha två "fack" ett för textilier som kan återbrukas och ett för sådant som går till "destruktion", dvs textilåtervinning. Det är svindåligt uppmärkt där jag bor så läser man inte den lilla texten på de identiska skyltarna så ser det ut som att allt är återbruk.
Nej, nu när de börjar bli obekväma så kommer jag att göra mig av med dem (även om jag inte vet var än ;) ) - men jag har svårt att kasta dem innan det faktiskt är så att de inte är bekväma längre, trots att det då redan är hål som bara blir större :pOch även nu tar det emot lite att slänga för förbränning, när det är 90% bra tyg i dem :bag: (kanske framförallt eftersom jag inte kunnat få tag på nya innan :p) Jag har hittills inte sett något fack på ÅVC för textilåtervinning, annat än Emmaus container (minns inte om den faktiskt finns vid ÅVC också, eller om den bara finns vid andra återvinningsplatser).
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 624
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 466
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 391
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp