Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Nej, nu när de börjar bli obekväma så kommer jag att göra mig av med dem (även om jag inte vet var än ;) ) - men jag har svårt att kasta dem innan det faktiskt är så att de inte är bekväma längre, trots att det då redan är hål som bara blir större :pOch även nu tar det emot lite att slänga för förbränning, när det är 90% bra tyg i dem :bag: (kanske framförallt eftersom jag inte kunnat få tag på nya innan :p) Jag har hittills inte sett något fack på ÅVC för textilåtervinning, annat än Emmaus container (minns inte om den faktiskt finns vid ÅVC också, eller om den bara finns vid andra återvinningsplatser).
En del av det återvinns ju faktiskt, fibrerna alltså. Men ja mycket bränns, men så är det med all återvinning, den mesta plasten som samlas in bränns också. Jag brukar alltid slänga textil i återvinning istället för återbruk. Återbruket har ju också en del problem, framförallt när det kommer till att skicka till andra länder som visat sig ha en hel del baksidor. Då är det bättre att det bränns, vilket ju ger energi åtminstone.

Har man bättre kvalitet textil man vill bli av med tycker jag det bästa är att gå till en lokal second hand med det.
 
Jag rensade ut en massa smink och grejer ur badrumsskåpet och slängde, ställde det som jag hoppas använda högst upp och det jag faktiskt använder ställde jag i rätt ordning längst ned så jag förhoppningsvis inte glömmer hälften som jag har gjort innan.

En jacka såld som ska packas.

Håller fortfarande på och organiserar garderober och byråer och nu är inte problemet att jag inte får plats med prylarna längre utan vad jag ska ställa och lägga på alla tomma platser 😁 Hela lägenheten är dock kaos pga det och jag får upprepa ”trust the process!!” i huvudet hela tiden för att inte bli helt galen 😅
 
Rensar bland utskrivna PDF-mönster i syrummet. Fyllt en papperskasse med papper som ska till återvinningen. Har alla mönster som projektorfil istället. Har kommit halvvägs i rensandet, nu orkar jag inte mer idag tror jag.
Hittat några mönster som kan säljas också.
 
Fick hem pappas tv i onsdags, vilket passade fint eftersom min varit på upphällningen de senaste månaderna. Så idag for jag till sopstationen och kastade den gamla, skönt att bli av med den direkt!

Är det bara jag som känner extrem tillfredsställelse av att kasta på sopstationen? 😆
 
Fick hem pappas tv i onsdags, vilket passade fint eftersom min varit på upphällningen de senaste månaderna. Så idag for jag till sopstationen och kastade den gamla, skönt att bli av med den direkt!

Är det bara jag som känner extrem tillfredsställelse av att kasta på sopstationen? 😆
Gud nej du är inte ensam! Jag älskar att slänga saker. Känner mig alltid lite lättare i själen när jag får bli av med grejer.
 
Fick hem pappas tv i onsdags, vilket passade fint eftersom min varit på upphällningen de senaste månaderna. Så idag for jag till sopstationen och kastade den gamla, skönt att bli av med den direkt!

Är det bara jag som känner extrem tillfredsställelse av att kasta på sopstationen? 😆
Just nu är varenda grej som lämnar huset en tillfredsställelse!

Oavsett om det handlar om möbler, plastförpackningar, eller sålda saker.
Tippen är ju höjden av tillfredsställelse 😄 haha
 
Fick hem pappas tv i onsdags, vilket passade fint eftersom min varit på upphällningen de senaste månaderna. Så idag for jag till sopstationen och kastade den gamla, skönt att bli av med den direkt!

Är det bara jag som känner extrem tillfredsställelse av att kasta på sopstationen? 😆
Jag tycker att det känns som att man röjer mer "på riktigt" när det behöver slängas på återvinningen än när man kastar nått i soptunnan 😅
 
Har fått sålt för 400:- på två dgr, om det fortsätter i samma stil så kan det bli bra med två veckor med hyrd hylla på lokala loppisen 🤞 har också rensat ut i hyllor och skåp + organiserat i boden här hemma. Nästa på listan är tur till återvinningen så vi får in bilen i garaget 😅
 
Inte egentligen något med tråden men hittar inte Vinted tråden som jag för mig fanns förut..😅

Någon som fått fel vara skickad till sig på Vinted o gått igenom processen att reklamera? Handlar om småpengar denna gång så lugnt för min del. Men tänker om någon annan fått fel sak också. Är det värt att krångla? Såg att jag själv som köpare måste betala frakten själv tillbaka i värsta fall till säljaren. :angel:
 
Inte egentligen något med tråden men hittar inte Vinted tråden som jag för mig fanns förut..😅

Någon som fått fel vara skickad till sig på Vinted o gått igenom processen att reklamera? Handlar om småpengar denna gång så lugnt för min del. Men tänker om någon annan fått fel sak också. Är det värt att krångla? Såg att jag själv som köpare måste betala frakten själv tillbaka i värsta fall till säljaren. :angel:
Jag har precis reklamerat en grej men vet inte om det är värt besväret med returfrakt...
 
Jag har precis reklamerat en grej men vet inte om det är värt besväret med returfrakt...
Ska nog göra en endå. Vet ju inte aldrig om säljaren satt något system. Men betala för retur tänker jag inte.😅 Tyckte det var trasigt också det jag fick istället också så inget direkt intressant o behålla o sälja vidare. :angel:
 
Ska nog göra en endå. Vet ju inte aldrig om säljaren satt något system. Men betala för retur tänker jag inte.😅 Tyckte det var trasigt också det jag fick istället också så inget direkt intressant o behålla o sälja vidare. :angel:
Uppdaterar med att jag gjorde en reklamation. Får behålla det jag fick och tillbaka alla pengar. Trevlig säljare iaf. 😃

Hade visst råkat skicka fel paket åt fel håll så mitt är förrymt till någon annan. 😅
 
Jag har massor med tidningar med symönster (Burda och Allt om handarbete) från 1990 och framåt. Jag har mest bläddrat i de flesta, gjort något enstaka mönster här och där. En del gillar jag, andra inte. Orkar inte bläddra igenom alla för att hitta mina favoritmönster, det är verkligen massor med tidningar.
Är lite villrådig hur jag ska göra, ska jag spara eller skänka? Sälja tror jag blir svårt, frakten blir så skabbigt dyr.
 
Jag har massor med tidningar med symönster (Burda och Allt om handarbete) från 1990 och framåt. Jag har mest bläddrat i de flesta, gjort något enstaka mönster här och där. En del gillar jag, andra inte. Orkar inte bläddra igenom alla för att hitta mina favoritmönster, det är verkligen massor med tidningar.
Är lite villrådig hur jag ska göra, ska jag spara eller skänka? Sälja tror jag blir svårt, frakten blir så skabbigt dyr.
Du kan ju testa marketplace/lokal köp och säljgrupp först, och sätt ett billigt pris. En i byn jag bor la ut en sån här annons igår och fick väldigt stort gensvar, jag var dit igår och 3 till skulle komma idag berättade hon då 😅 (att jag handlade för typ 700 kr låtsas vi inte om)
Screenshot_2024-04-13-13-02-38-393_com.facebook.katana-edit.jpg
 
Du kan ju testa marketplace/lokal köp och säljgrupp först, och sätt ett billigt pris. En i byn jag bor la ut en sån här annons igår och fick väldigt stort gensvar, jag var dit igår och 3 till skulle komma idag berättade hon då 😅 (att jag handlade för typ 700 kr låtsas vi inte om)Visa bifogad fil 143234
Jo, jag försökte i en lokal grupp för några månader sen. Ingen nappade och då begärde jag typ en meter tyg i utbyte mot en full kasse tidningar. Men jag kan ju testa igen.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 126
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 078
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp