Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 3

Har en fundering....
Jag har ett ICAkort som aldrig används då jag har kopplat mitt ICAkonto till mitt betalkort- har inget sådant kort man har pengar på utan bara för rabatter. Behöver jag spara på kortet som inte är använt fysiskt på flera år?

Hur gör ni med gamla id-kort? Det är inte heller något man behöver ha för säkerhets skull, men hur gör man av med det bäst?
Andra kort man kan ha, sparar ni det nu när så mycket är digitaliserat?
 
Kan du inte kontakta köparen och undra vad som hände, eftersom den betalade? Kanske inte hann hämta ut, var sjuk, sjukhusinlagd eller vad som?
Jag påminde utan att få någon direkt respons förutom ett "Yes" och hen var online flera gånger och säljsystemet påminde också. Så hen hade tid på att säga till om det var några problem. Jag tror tyvärr helt enkelt personen bara ignorera och inte var intresserad av att hämta ut. Så ska avvakta lite o se vad som händer.
 
Jag påminde utan att få någon direkt respons förutom ett "Yes" och hen var online flera gånger och säljsystemet påminde också. Så hen hade tid på att säga till om det var några problem. Jag tror tyvärr helt enkelt personen bara ignorera och inte var intresserad av att hämta ut. Så ska avvakta lite o se vad som händer.
Men vad konstigt! Varför betala och sedan låta det gå åter, verkar ju knäppt! Men tja, det finns konstiga människor.
 
Jag råkade hitta ett par jättefina shorts på vinted så saldot som sakta jobbat sig uppåt dök rätt mycket... :angel1:

Men har sålt 5 saker igår och i förrgår medan jag legat med dunderförkylning så det är fler saker ut än in även om det är billiga saker jag sålt.
 
Men vad konstigt! Varför betala och sedan låta det gå åter, verkar ju knäppt! Men tja, det finns konstiga människor.
Visst gör det. Detta verkar vara en sådan. Helmysko. Det är även konstigt för det ser ut som att det skulle vara ett företag som köpt då det inte står ett riktigt namn på adresslappen.
Nu pratar vi om ett par byxor för 30 kr, så vill personen ha återbetalt inga problem för mig. "Problemet" är ju att jag vill ju bli av med dem och inte ha kvar hemma på "lager". 😅
 
Visst gör det. Detta verkar vara en sådan. Helmysko. Det är även konstigt för det ser ut som att det skulle vara ett företag som köpt då det inte står ett riktigt namn på adresslappen.
Nu pratar vi om ett par byxor för 30 kr, så vill personen ha återbetalt inga problem för mig. "Problemet" är ju att jag vill ju bli av med dem och inte ha kvar hemma på "lager". 😅
Det verkar ju ännu konstigare om det är ett företag! Men jag förstår att du vill bli av med dem, det är ju meningen med att sälja! Hoppas du kan lägga ut dem igen inom kort i alla fall!

Själv går jag igenom sladdar. HUR många sladdar har man inte, laddare till alla ens tretusen olika grejer, som ju är ännu fler när man har syn- och hörselhjälpmedel! :rofl: Jag ska sätta en lapp på vissa av dem så jag vet vilka de går till och så får jag sortera ut och stoppa i förrådet, många används ju ändå inte. Kan vara bra att ha, herregud, man behöver en sladd en gång var 5 år men gud nåde om man inte har den då, då går världen under :D
 
Det verkar ju ännu konstigare om det är ett företag! Men jag förstår att du vill bli av med dem, det är ju meningen med att sälja! Hoppas du kan lägga ut dem igen inom kort i alla fall!

Själv går jag igenom sladdar. HUR många sladdar har man inte, laddare till alla ens tretusen olika grejer, som ju är ännu fler när man har syn- och hörselhjälpmedel! :rofl: Jag ska sätta en lapp på vissa av dem så jag vet vilka de går till och så får jag sortera ut och stoppa i förrådet, många används ju ändå inte. Kan vara bra att ha, herregud, man behöver en sladd en gång var 5 år men gud nåde om man inte har den då, då går världen under :D
Eller hur. Ser ut som ett företag, men samtidigt får jag inte direkt upp något träff när jag googlar av nyfikenhet. :angel:



Alla dessa sladdar. 😅 Tyvärr så jobbar jag med teknik och sladdar så har ju sett behov av vissa ibland. Så jag kan ju inte rensa hemma heller, utifall att de kan behövas. :rofl:
Tex att man måste ha en tex scart-kabel eller annan äldre kabel. Och behöver jag ha det i jobbet vad är det som säger att det inte behövs hemma också? Så jag har en samling kvar i förrådet för oförutsedda tillfällen. :angel:

Smart att märka upp vad som går till vad. Då kan man rensa med den också ifall man gör sig av med något. I teorin då. Kan ju vara bra att ha till något annat som det passar till. :D
 
Eller hur. Ser ut som ett företag, men samtidigt får jag inte direkt upp något träff när jag googlar av nyfikenhet. :angel:



Alla dessa sladdar. 😅 Tyvärr så jobbar jag med teknik och sladdar så har ju sett behov av vissa ibland. Så jag kan ju inte rensa hemma heller, utifall att de kan behövas. :rofl:
Tex att man måste ha en tex scart-kabel eller annan äldre kabel. Och behöver jag ha det i jobbet vad är det som säger att det inte behövs hemma också? Så jag har en samling kvar i förrådet för oförutsedda tillfällen. :angel:

Smart att märka upp vad som går till vad. Då kan man rensa med den också ifall man gör sig av med något. I teorin då. Kan ju vara bra att ha till något annat som det passar till. :D
JA! alltså, jag hittade scartkablar, två stycken och tänkte- förrådet eller låda i lägenheten? "Jag behöver ju dem till bluerayn och DVDn. ALLTSÅ, jag har INTE använt något av det på 4-5 år minst! :O Så småningom tänkte jag ju sortera lite så jag kommer in i förrådet, och skaffa en hylla där så jag kan ställa bra att ha saker lite mer tydligt. Där hade lådan med sladdar kunnat stå tex... med andra ord inte så skitlångt från mina spelare.... Till slut åkte de ner i lådan faktiskt. Eller så kanske jag borde samla alla sladdar till TVprylarna i en låda i min TV-bänk... hm... Ja du ser. Det är faktiskt inte lätt! Och telefonladdare, sladdar till någon dosa till banken osv, jag vet inte ens vad hälften går till. Tre par hörlurar jag inte använder för stunden. Ett par 10 år gamla med sladd, OTROLIGT slitna estetiskt men fungerande och lika otroligt bra ljud (hörlurar med sladd har ännu ett bättre ljud än bluetooth), ett par billigare hörlurar med sladd jag inte är förtjust i då de spänner och ljudet inte är lika bra, bra reserv och så ett par hörlurar med bluetooth, slitna estetiskt, 8 år gamla, mycket bra ljud. Vid datorn använder jag ett par nya JBL bluetooth där den kopplingen har gått sönder så jag får använda sladd istället (borde kanske kasseras men funderar på om de går att laga...) ich annars på jobbet och i övrigt använder jag ett par nya Sony WH lurar.

Varför sparar man på allt? :D Och då har jag inte kommit till kartongerna till mina hjälpmedel....
 
JA! alltså, jag hittade scartkablar, två stycken och tänkte- förrådet eller låda i lägenheten? "Jag behöver ju dem till bluerayn och DVDn. ALLTSÅ, jag har INTE använt något av det på 4-5 år minst! :O Så småningom tänkte jag ju sortera lite så jag kommer in i förrådet, och skaffa en hylla där så jag kan ställa bra att ha saker lite mer tydligt. Där hade lådan med sladdar kunnat stå tex... med andra ord inte så skitlångt från mina spelare.... Till slut åkte de ner i lådan faktiskt. Eller så kanske jag borde samla alla sladdar till TVprylarna i en låda i min TV-bänk... hm... Ja du ser. Det är faktiskt inte lätt! Och telefonladdare, sladdar till någon dosa till banken osv, jag vet inte ens vad hälften går till. Tre par hörlurar jag inte använder för stunden. Ett par 10 år gamla med sladd, OTROLIGT slitna estetiskt men fungerande och lika otroligt bra ljud (hörlurar med sladd har ännu ett bättre ljud än bluetooth), ett par billigare hörlurar med sladd jag inte är förtjust i då de spänner och ljudet inte är lika bra, bra reserv och så ett par hörlurar med bluetooth, slitna estetiskt, 8 år gamla, mycket bra ljud. Vid datorn använder jag ett par nya JBL bluetooth där den kopplingen har gått sönder så jag får använda sladd istället (borde kanske kasseras men funderar på om de går att laga...) ich annars på jobbet och i övrigt använder jag ett par nya Sony WH lurar.

Varför sparar man på allt? :D Och då har jag inte kommit till kartongerna till mina hjälpmedel....
Den eviga frågan varför ska man spara allt . :D Jag har iallfall blivit mycket bättre på att göra sig av med vissa saker. Alltid något.
Gick tex från 3 flyttlådor med kläder mm. till en påse med sånt som ska iväg till insamling och en påse med nystan av passande klädtyger som ska bli en matta är det tänkt. Tog iaf mindre plats i förrådet. Går se när projektet påbörjas den.😅

Måste ta mig till åvc något dag med en uttjänt skrivare och sagda klädpåse något dag så det rensas ur förrådet. Så jag kan fortsätta gå igenom där. Men börjar likna något.

Jag har en hylla i förrådet. Perfekt att fylla på höjden på hyllor. Spec. Alla mina flyttkartonger med böcker som jag inte får plats med i min lilla lägenhet och annat mer ömtpligt. Utifall de skulle bli vattenskada eller annat. Så skönt o få upp det från golvet.
 
Jag har tre laddare till två Nintendo DS. Spelar aldrig längre pga synen, men där är ju Super Mario!! Men funderar på att sälja det ena och två laddare plus alla spelen utom just Mario kanske, så blir jag av med något till som egentligen bara ligger. Det är ju gammalt, så vad kan man egentligen ta?

La laddarna ihop med spelen och konsollerna i min kista där alla andra spel är och hittade kartongen till pusslet som inte finns kvar. Ett #D pussel i form av en fyr med topp med batteri som gör att den lyser. Som en fyr. Toppen finns kvar så den satte jag i en blomma lite diskret men kartongen sparar jag till måndag/tisdag då en vän ev kommer och lämnar ett paket med bilar till mig på sin semesterresa. Han säljer leksaksbilar/modellbilar och behöver kartonger och emballage och jag har lite han kan få med andra ord. Känns ju utmärkt! :)
 
Jag påminde utan att få någon direkt respons förutom ett "Yes" och hen var online flera gånger och säljsystemet påminde också. Så hen hade tid på att säga till om det var några problem. Jag tror tyvärr helt enkelt personen bara ignorera och inte var intresserad av att hämta ut. Så ska avvakta lite o se vad som händer.
Kolla om du verkligen fått pengar? Låter jättekonstigt att du skulle fått dom fastän du fått paketet i retur.
När jag har fått tillbaka ett paket har det sett ut så här i appen, och pengarna har försvunnit från "inkommande saldo".
Screenshot_2024-05-05-16-18-27-704_fr.vinted.jpg
 
Fick ett ryck och tog itu med en låda med kläder jag tänkt färga.

Det visade sig att merparten av plagg hade jag ingen lust att byta färg på längre, några plagg har dottern vuxit ur sedan länge. Det blev tre plagg blev kvar som jag antingen ville byta färg på eller bara fylla på, så jag körde igång en färgning av dem direkt.

Lådan tom och ännu en kasse till klädinsamlingen. Så skönt.
 
Kolla om du verkligen fått pengar? Låter jättekonstigt att du skulle fått dom fastän du fått paketet i retur.
När jag har fått tillbaka ett paket har det sett ut så här i appen, och pengarna har försvunnit från "inkommande saldo".
Visa bifogad fil 144638
Jag har tom fått en autofeedback. Jag fattar ingenting är så konstigt alltihopa..😅
Är som när returen skedde så antog Vinted-systemet att det var köparen som godkände eller något.

1000009029.png
 
Och paketet har kommit hem till dig igen? 😅 Jättemärkligt verkligen!
Det har det. :D Jag trodde ju personen hämtade ut men en dag försent för då fick jag notiser om att allt var klart och jag skulle få betalt. Men sen fick jag notis om att jag skulle få paket från mig själv. Då blev jag misstänksam.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: Happimess
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 748
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 473
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 660
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp