Bukefalos 28 år!

Amerikanska namn?

Sv: Amerikanska namn?

En bekants dotter heter Catalina (amerikanst bilmärke+delstat)tycker namnet är både fint och ovanligt!!:)
Finns ingen delstat i USA som heter Catalina. (Och bilen är av märket Pontiac, men modellen heter Catalina.)
 
Sv: Amerikanska namn?

Hailey fick mig att tänka på One Tree Hill serien med bland annat just Hailey, Lucas, Nathan, Peyton, Brooke etc :D
 
Sv: Amerikanska namn?

Ville inte ha vanliga svenska namn så det blev: Stephanie,Jacquline,Nathalie,Michelle och så Kelly.:love:
 
Sv: Amerikanska namn?

Fem tjejer ! Bra jobbat :-)

Vad är vanliga svenska namn ?
Jag skulle nog gissa att några av de du har valt finns på åtminstone 100 i topp...så de är inte så värst ovanliga iallafall.
 
Sv: Amerikanska namn?

Kan inte alla som INTE har några namn att komma med låta bli att skriva i tråden? :mad:

Och exakt vad är då ett Amerikanskt namn?
Ett namn som visar att man är från Amerika?
Då så får det bli Indian-namn.
Eller ett namn som är vanligt i Amerika?
Då fungerar massor av namn som absolut är från andra länder än Amerika.

Vilken del av Amerika menar du förresten?
Carlos och Carmen är vanligt i de södra delarna.

"A name,
what's in a name.
A Rose by any other name will still smell as sweet"
 
Sv: Amerikanska namn?

Det enda "amerikanska" jag skulle kunna tänka mig är TODD, vilket min lilla Lova hade fått som namn om hon hade varit pojke :love:
 
Sv: Amerikanska namn?

Oooooooooops en stad var det visst!:crazy::rofl:

Inte för att det kanske spelar så stor roll men Catalina är en ö utanför Los Angeles :angel: Jag har själv aldrig varit där men det ska vara väldigt vackert, precis som jag tycker att namnet är.

Vi har till våra barn valt internationellt gångbara namn eftersom vi dels har släkt utomlands, dels är i USA minst en gång om året. Att dotterns namn inte uttalas på samma sätt i t ex USA som här hemma är inget vi bryr oss om. Jag är själv van vid att mitt namn uttalas olika beroende på vilket land vi befinner oss i. Det märkligaste uttalandet stod ett par bekanta från Spanien för. De lyckades, till min lillebros glädje, få Anette till Anjet :confused:

Dottern har fått det väldigt internationella namnet Jasmine och sonen har fått tilltalsnamnet Kenny. Även extranamnen är internationellt gångbara om de skulle vilja byta när de blir äldre.
 
Sv: Amerikanska namn?

Min kusin heter EmmyLo efter countrysångerskan, tkr det är jätte fränt:)
 
Sv: Amerikanska namn?

Jag älskar amerikanska namn!;):laugh: många av dom är så vackra tycker jag:) Haliey är jättefint:)
Fler fina tjej-namn tycker jag är: Lindsay, Rose, Melissa, Vanessa, Julianne, Elizabeth och Lily-Rose.
Kill-namn: William, Jack, Jake, Ryan och Johnny.
 

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
1 802
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
504
Senast: Tajger
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Försöker hitta namnförslag till mini men hittills har jag inte hittat några som känns bra. Ebba fick sitt namn efter en vecka i livet så...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 296
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp