Bukefalos 28 år!

Amerikanska namn?

Sv: Amerikanska namn?

Jag tycker också att Pheobe är jättefint! Jag gillar namn med PH i :) Men jag skulle nog inte döpa ett barn till sverige till det... Men jag gillar det!!
 
Sv: Amerikanska namn?

*KL*

Räknas Ozzy och Dio som amerikanska namn? Det har en kompis till min sambo döpt sina två barn till. Förvisso bara i andranamn.

Men ja, ni kan ju lätt gissa vilken musik de stackars barnens far gillar. ;)
 
Sv: Amerikanska namn?

-kl-

Känner till en skånsk Gwendolyn. Ligger inte riktigt bra i min mun iaf. Ihop med ett svenskt efternamn,

Eller grabben som heter Scirocco. Annorlunda...
 
Sv: Amerikanska namn?

Gwendolyn :D:p:D Då tänker jag på Wallace och Gromit och fårhistorien - med den onda Gwendolyn som bov !

Svårt med namn man associerar.
 
Sv: Amerikanska namn?

Det har vi en sjukgymnast som heter här, det uttalas kort och gott FeBe :D

:D
När jag gick i lågstadiet fanns det en skolsköterska som hette Febe. Minns att det alltid fylldes i ett "R" i slutet av hennes namn på skylten utanför hennes arbetsrum - jättekul tyckte vi små glin..:crazy:

Hlsn Helena
 
Sv: Amerikanska namn?

När jag först läste igenom tråden var första reaktionen "Va!? Är vindvissla gravid igen, det hade jag missat, vad skoj :laugh:"
andra reaktionen "Men ska hon döpa detta barnet OCKSÅ till Sam??"
Sen gick hissen ända upp...inlägget skrevs 070707 inte 080707 :o:D

(I wish! :D)

:rofl: Näe hur skulle det gått till, sambon sover i stallet!
 
Sv: Amerikanska namn?

-kl-

Känner till en skånsk Gwendolyn. Ligger inte riktigt bra i min mun iaf. Ihop med ett svenskt efternamn,

Eller grabben som heter Scirocco. Annorlunda...

Oj, vet du, jag missade ditt "inte". Trodde att du tyckte namnet passade bra, fattade inte hur "Gwendolyn Johansson" kunde ligga bra i munnen :o:D
 
Sv: Amerikanska namn?

*kl*
Våran son fick heta Dino i andra namn efter att vi tittat på nån amerikansk serie med en kille med det namnet.:laugh: Och så heter han Melvin som tilltalsnamn, vilket kanske inte heller är så jätte svenskt.
 
Sv: Amerikanska namn?

Ja, Hailey är såå fint! :love::love:
Våran ena dotter heter Michelle.
Skulle ju funka lika bra i USA som i Sverige.:bow:
 
Sv: Amerikanska namn?

kl

Vet inte om namnen raknas som amerikanska men vi har dopt vara barn till Chloe och Amber (maken ar engelsman och vi bor i England) :)
 
Sv: Amerikanska namn?

Min kompis bodde i USA flera år, hon tänkte döpa sin dotter till ( ursäkta stavningen) Kayla. Uttalas i vart fall Kejla. Det tycker jag är ganska fint.
 
Sv: Amerikanska namn?

Jag gillar namnet Jordan, på en flicka. Elins pappa vägrade gå med på det till Elin....:cry:

Jag gillar namnet Lee också. Hade Elin blivit en pojke så hade jag velat att hon skulle ha namnet Melvin eller Zacharias!

Mina söner heter Eric och Isaac, det är ju engelsk stavning på dem.
 
Sv: Amerikanska namn?

Jag tycker också att Pheobe är jättefint! Jag gillar namn med PH i :) Men jag skulle nog inte döpa ett barn till sverige till det!

Nej, gör inte det, i alla fall inte om du inte lär dig stava till det;)

*KL*

Apropå Sagan om ringen-namn: jag känner en Ringennörd som döpte sin ena dotter efter böckerna. Hon heter Saga:D
 
Sv: Amerikanska namn?

Amerikanska namn verkar bli vanligare och vanligare, tex om man tittar på att William och Liam är väldigt vanliga killnamn här i Sverige.

Min son heter Dominic , ett namn som inte riktigt kan förknippa som amerikanskt eftersom det är från början namn på latin. Varken jag eller hans pappa brydde om att det var utländskt, utan vi ville bara ha ett namn som var fint och ovanligt.
 

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
1 802
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
504
Senast: Tajger
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Försöker hitta namnförslag till mini men hittills har jag inte hittat några som känns bra. Ebba fick sitt namn efter en vecka i livet så...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 296
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp