Bukefalos 28 år!

Amerikanska namn?

Sv: Amerikanska namn?

Naomi är också fint... eller versioner av det, Nåmi, Naeomi osv....
Lee, Leigh, Li, Leah gillar jag också....
 
Sv: Amerikanska namn?

Urr, Naomi hette tanten som bodde här innan oss :crazy:. Gammal skitig gumma som jag har lite svårt för.

Och Lea heter en bekants dotter. Och som hon tjatat om denna Lea. Hon kunde sitta själv när hon var tre månader och gå själv vid fyra och hade sittvagn vid två och sov i RIKTIGT SÄNG (!! wow) vid tre månader för hon var så fööööööre och tiiiidig. Urrr.
 
Sv: Amerikanska namn?

De föräldrar som innan döpt sina ungar till conny,johnny och ronny döper nu sina ungar till kevin eller kelvin/melvin osv osv.

För att inte prata om vanessa :crazy:.

Brosan har en kompis vid namn Ronny (japp hans bror heter conny haha) som ville döpa sonen till Sonny. Problemet är bara att han heter eriksson i efternamn:D. Sonny Eriksson haha :rofl:
 
Sv: Amerikanska namn?

Har inga egna barn än men har ett amerikanskt förnamn Jeannie, såvitt jag vet finns det totalt 7st i Sverige som heter så.. Och det har bara ställt till med elände:crazy: blivit kallad allt från Janne (!!!) till Schanni under min livstid vilket inte är såkul. Att alltid behöva bokstavera osv..

Men mina föräldrar ville ha något annorlunda namn så.. :crazy:


Personligen är jag en sucker för Amanda, Emma, Sarah, Marcus, Alexander och Liam.. Funkar väldigt bra internationellt skulle jag tro.:)
:D fd granne hette Jeannie
 
Sv: Amerikanska namn?

Det är amerikanskt och när han föddes så var det verkligen en sådan. Han är den enda i sverige som heter det och hoppas att det förblir så då denna härliga unge är så jäkla speciell!:love:
Jag känner en som heter Caden, fast han är importerad :angel:
(hitflyttad)

Hehe! Syrran hade en klasskompis som hette Pamela, uttalas Pam-E-la på svenska/norrlänska. Till råga på allt hette kvinnan Andersson i efternamn. Man får hoppas för hennes skull att hon gift sig eller något ;)

Fny
Ååh vad jag hatar det namnet! Särskilt på svenska, när folk ska uttala det så, Paam-E(som i eluttag)-la!

Tycker det är klart värre när folk döper sina barn efter seriefigurer,Mowgli är ett skräckexempel. Eller vågen av alla barn som föddes i samband med att "Sagan om ringen" filmerna kom. Helt plötsligt så överöstes man av ett gäng Frodos och Aragons.
DET om något tycker jag tyder på taskig fantasi...


För att inte tala om den saten som försökte få BRUNSTGNÄGG godkännt som namn...:crazy:
Det finns tydligen 12 st män i sverige GIMLI, 40st ARAGORN, 21 st FRODO, och 6st SAURON :rofl:

Det finns också
9 män och 4 kvinnor som heter Simba
91!! män och 3 kvinnor som heter Aslan
3 män som heter Narnia
5 st Darth/4 st Vader :angel:


Udda namn som inte kommer från filmer:
1 man som heter Scary
1 man som heter Bajsangur :crazy:
Sedan finns 5 st som heter Kiss, och en stackars unge som heter Burken också..

Hurra för fantasin!!

Ursäkta lite ot :angel:
 
Sv: Amerikanska namn?

Mitt absoluta favoritnamn är Dylan, och om jag mot all förmodan får en pojke någon gång så ska han heta det... :)
 
Sv: Amerikanska namn?

*kl*
Jag tycker det är jätteintressant med namn! Det säger ju en del om vad vilka föräldrarna är för typer och vad föräldrarna vill med sina barn.
Medvetet eller omedvetet så ger ett namn en viss klang. Ofta så har föräldrarna en klar tanke bakom sina namnval.
Själv är jag förjust i svenska namn och av en viss typ, men jag tycker at det är kul och intressant med vad som händer med de utländska namnen här i svenskan. Hur de engelska/amerikanska namnen uttalas är intressant och kanske hur bärarna av namnen uppfattas.
Jag vet att det är kontroversiellt med att säga att namn sätter en stämpel på sin bärare, men visst är det så. Och i många fall så vill väl föräldrarna att namnet ska säga något om barnet?
 
Sv: Amerikanska namn?

Vi valde internationella namn till killarna för att de ska kunna göra vad de vill i framtiden så de heter kort och gott Tom och Jim.
 
Sv: Amerikanska namn?

Föddes själv på 80-talet och fick det...fina :crazy: inte...namnet Pamela i mellan namn...gissa ifrån var...

Jag gick i skolan med en Pamela, det uttalades dock på engelska och inte PamEla som det funnits exempel på tidigare i tråden.
I samma skola gick Angela som uttalades Ann-GE-la. Båda hade "Svensson" efternamn.

Kl

Jag hade tänkt starta en tråd om ett liknande ämne men snor istället den här. :D

En del namnkombinationer känns ju inte helt lyckade, som tex tidigare nämnda Tiffanie Persson eller varför inte Juan Claude Eriksson eller Gösta Sherif.
Jag tycker det känns konstigt att blanda svenska och utländska namn även om det i vissa fall kan funka.
Något jag är mer fundersam över är de påhittade namnen, vad är lämpligt att heta i efternamn om man heter tex Frodo, Smultron eller BimboLi?
Jag har en bekant som är ensam om sitt efternamn eftersom hon och hennes man hittade på det själva när de gifte sig, nu har dom fått ett barn som givetvis ska ha ett lika ovanligt förnamn.
Tänk "Rosagull Månstråle", är det inte risk att det blir lite grädde på moset, lite för mycket.
Fast är det bättre att heta Rosagull Svensson eller Anna Månstråle?

Vad är det förresten för fel på Hanna Karlsson och Markus Lindström? Varför denna strävan efter att vara unik och speciell?
Visst, tycker man Sue Ellen Engelbrektsson är det vackraste man vet så får man väl döpa sitt barn till det men ibland känns det som om det är viktigare att namnet är ovanligt än att det är fint...
 
Sv: Amerikanska namn?

Selma? Isac... Jonathan (fast då blir de ju kallade John och hur vanligt är inte det...) Karen tycker jag är sött. Eric funkar också. Den jag har i magen nu ska antingen heta Sam eller Maya.

När jag först läste igenom tråden var första reaktionen "Va!? Är vindvissla gravid igen, det hade jag missat, vad skoj :laugh:"
andra reaktionen "Men ska hon döpa detta barnet OCKSÅ till Sam??"
Sen gick hissen ända upp...inlägget skrevs 070707 inte 080707 :o:D
 
Sv: Amerikanska namn?

Haha, jag känner en som heter Sonny Ericson xD
Min syster heter Chloe och hennes dotter heter Nicole. Tycker det är döläckert :D
Visst, pappa kommer från USA, så vi har engelska namn alla syskon.
Mina barn ska heta Sue eller Kevin. Om det nu blir några
 
Senast ändrad:
Sv: Amerikanska namn?

Viggo Love Linblå :crazy:

Viggo är väl okey, jag känner två stycken så jag har vant mig och tycker inte att det är ovanligt fult. Bara fult :o

Men Love Linblå? Happy? Noa Månfare? Tristan von Avalon? (Kändisbarn iofs)

Humbla Naima Sannam? (En bekants dotter?)

*brr*
 
Sv: Amerikanska namn?

Jag älskar amerikanska namn men tycker det låter konstigt på svenska så det blev inget.

Annars hade jag velat döpa vår dotter till Mary-Lou, Mary-Anne eller Lilly-Anne.


:)
 
Sv: Amerikanska namn?

Jag gillar Phoebe.
Men det är alldeles för svårstavat i förhållade till hur det uttalas för att jag skulle välja det på riktigt. Men hade jag bott i ett land där man pratar engelska hade jag nog kunnat överväga det ;)

// K

En kompis heter så. Fast den grekiska versionen: Fivi.
 

Liknande trådar

Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
1 802
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
504
Senast: Tajger
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Försöker hitta namnförslag till mini men hittills har jag inte hittat några som känns bra. Ebba fick sitt namn efter en vecka i livet så...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 296
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp