Anders Borg kallade kvinnor för "hora" och "slampa" på fest

Precis allt det här har man hört förr hur många gånger som helst när det kommer ut att någon spårat ut och också när det handlat om mycket allvarligare brott än det här

Familj och vänner försvarar och vägrar tro på det och är chockade över anklagelserna för inte skulle väl han nånsin göra såå
Så är det bättre att tro på rykten istället för att ta reda på fakta? Det låter lite så i det du skriver.
 
Jag har svårt att se den uppenbara kopplingen ja, vill man så kan man man uppenbarligen få det till att allt inkl lokala fotbollslaget dåliga resultat kan härledas till det.
Det finns fanatiker i ALLA läger... Precis som du, tänkte jag med, förr... "Jag har minnsan lyckats förhandla mig till bra löner, jag känner mig respekterade av män i min närhet " osv osv... Men när man väl har fått upp ögonen för den generella kvinnosynen så blir strukturerna väldigt tydliga, tyvärr... Mitt liv var betydligt lättsammare innan...
Men det är inte så enkelt som det låter, att se dessa strukturer eftersom de är så sjukt normaliserade :(
 
Det finns fanatiker i ALLA läger... Precis som du, tänkte jag med, förr... "Jag har minnsan lyckats förhandla mig till bra löner, jag känner mig respekterade av män i min närhet " osv osv... Men när man väl har fått upp ögonen för den generella kvinnosynen så blir strukturerna väldigt tydliga, tyvärr... Mitt liv var betydligt lättsammare innan...
Men det är inte så enkelt som det låter, att se dessa strukturer eftersom de är så sjukt normaliserade :(
Kvinnosyn eller människosyn? Människor är ofta ganska egoistiska och idiotiska.
 
Det finns fanatiker i ALLA läger... Precis som du, tänkte jag med, förr... "Jag har minnsan lyckats förhandla mig till bra löner, jag känner mig respekterade av män i min närhet " osv osv... Men när man väl har fått upp ögonen för den generella kvinnosynen så blir strukturerna väldigt tydliga, tyvärr... Mitt liv var betydligt lättsammare innan...
Men det är inte så enkelt som det låter, att se dessa strukturer eftersom de är så sjukt normaliserade :(
Å ena sidan kanske livet var lättsammare innan man såg det man nu ser. Å andra sidan blir ju en massa saker mer begripliga när man slipper slå knut på sig själv för att förstå dem. Att tolka sådant som handlar om en misogyn struktur, SOM just en misogyn struktur, underlättar väl ändå?
 
Å ena sidan kanske livet var lättsammare innan man såg det man nu ser. Å andra sidan blir ju en massa saker mer begripliga när man slipper slå knut på sig själv för att förstå dem. Att tolka sådant som handlar om en misogyn struktur, SOM just en misogyn struktur, underlättar väl ändå?
Självklart, det var lite skämtsamt menat, kanske inte var så tydligt :) men ibland kan jag inte låta bli att tänka att det vore ganska stillsamt att vara lobotomerad ;) (ironi)
Jag är ganska ältande av mig till min natur :down: Men jag jobbar på det :up:
 
Självklart, det var lite skämtsamt menat, kanske inte var så tydligt :) men ibland kan jag inte låta bli att tänka att det vore ganska stillsamt att vara lobotomerad ;) (ironi)
Jag är ganska ältande av mig till min natur :down: Men jag jobbar på det :up:
Tillägg, jag är en HPS så jag blir väldigt matt när jag grottar ner mig i samhällets strukturer.
 
Alltså.. jag har varit på fester där män visat könet.. i form av helikoptern eller liknande. Det här var då i sena tonåren. Det skedde inte i något sexuellt sammanhang och alla bara garvade. Anledningen bakom beteendet vet jag inte riktigt men det hände. Dock var det i ett sammanhang där ingen tog illa upp, det var inte riktat mot någon. Lite på samma sätt som raggare som visar röven när de åker bil. De männen har vuxit ifrån beteendet.dock och deras övriga beteende var uppsluppet och glatt.
Jag har aldrig varit med om att de männen (eller andra på samma privatfest) börjat tafsa och äckla sig. Inte heller kallat någon för hora, slampa eller liknande.
Det beteendet har dock förekommit hos främlingar på krogen.

Jag tycker inte hans beteende är okej eller något att ursäkta. Uppenbarligen tog de andra illa vid sig. Visst kan man få snedfylla, visst kan en del börja slåss på fyllan, men två fel gör ju inte ett rätt liksom. Bara för att andra också beter sig svinigt så är det inte okej för honom. Jag undrar hur många fler fester han kommer bli bjuden på.

Däremot tycker jag nog inte att han ska få sparken eller liknande. Det var ingen representationsmiddag som jag förstått det. Han bör ju dock ta hjälp för sitt missbruk och sen, entligt egen utsago, för stressade vardag.
 
När jag först fick reda på vad som hänt var min första reaktion att stenhårt förkasta hans beteende. Att man beter sig på ett sådant sätt har inget som helst med alkoholen att göra, annat än att den suddar ut gränsen för impulskontroll hos något man redan har inne i sig.

Men sedan har jag börjat undra vad som egentligen hänt, får de inte fram någon målsägande och alla utsagor är anonyma eller från tredje hand börjar jag spekulera i om det som hänt verkligen hänt. Att han var otrevlig mot värden och fick en blackout står dock utom allt tvivel, och bara den anledningen borde vara nog för att rannsaka sitt drickande.

Om det som står i medierna stämmer är det riktigt jävla illa men jag avvaktar lite med att döma tills jag vet om det som sägs ha hänt verkligen har inträffat.
 
Citerar prästen Kent Wisti från fb
"Bara en hastig tanke- händelserna kring fyllan i skärgården blir ett tydligt exempel på ett fenomen jag tror att vi skall uppmärksamma.
Alla la snabbt sitt perspektiv över det utifrån sina erfarenheter.
De som är kunniga i feministisk analys såg det sexistiska övergreppet.
Människor som lever med eller nära beroendesjukdomar läste händelsen utifrån alkoholnormen.
Människor engagerade i integrationsfrågor hade sin förståelse utifrån en vithetsnorm.
De som reflekterar över medias utveckling poängterade pressetiken och juristerna i sin tur la sitt raster.
Debatten som uppstod kom att handla om vem som hade tolkningsföreträdet som om det inte skulle vara delar i en helhet.
Allt är inte krig."
 
När jag först fick reda på vad som hänt var min första reaktion att stenhårt förkasta hans beteende. Att man beter sig på ett sådant sätt har inget som helst med alkoholen att göra, annat än att den suddar ut gränsen för impulskontroll hos något man redan har inne i sig.

Men sedan har jag börjat undra vad som egentligen hänt, får de inte fram någon målsägande och alla utsagor är anonyma eller från tredje hand börjar jag spekulera i om det som hänt verkligen hänt. Att han var otrevlig mot värden och fick en blackout står dock utom allt tvivel, och bara den anledningen borde vara nog för att rannsaka sitt drickande.

Om det som står i medierna stämmer är det riktigt jävla illa men jag avvaktar lite med att döma tills jag vet om det som sägs ha hänt verkligen har inträffat.
Varför är det ställt utom tvivel att han fick en blackout?
 
När jag först fick reda på vad som hänt var min första reaktion att stenhårt förkasta hans beteende. Att man beter sig på ett sådant sätt har inget som helst med alkoholen att göra, annat än att den suddar ut gränsen för impulskontroll hos något man redan har inne i sig.

Men sedan har jag börjat undra vad som egentligen hänt, får de inte fram någon målsägande och alla utsagor är anonyma eller från tredje hand börjar jag spekulera i om det som hänt verkligen hänt. Att han var otrevlig mot värden och fick en blackout står dock utom allt tvivel, och bara den anledningen borde vara nog för att rannsaka sitt drickande.

Om det som står i medierna stämmer är det riktigt jävla illa men jag avvaktar lite med att döma tills jag vet om det som sägs ha hänt verkligen har inträffat.

Det är vettigt att avvakta innan man vet. Jag tycker inte minst denna tråd visar på många olika perspektiv kring vad som sägs ha hänt, vad som möjligen är fakta och inte minst är det en intressant diskussion kring hur alla reagerar.

Däremot så kan vi inte veta om han fått en blackout. Han kanske minns alltihop alltför väl?
 
Just minnesförlusten är väl det som är allra svårast att veta säkert. Det är ju också typiskt nåt som man kan skylla på eller liksom ursäkta sig med. Och ingen kan veta om man ljuger eller talar sanning.
Tror ni vi någonsin får veta vad som hänt? Med den turbulens som har uppstått, finns det verkligen någon som vågar vittna? Annat än "nä jag såg inget"?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
49 251
Senast: vallhund
·
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 865
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp