Bukefalos 28 år!

Anfallande kanin???

Apollo

Trådstartare
Idag när min dotter (inget litet barn, utan en 17-åring)
skulle ge vår hona på 4 månader en morot ur handen så högg hon henne i fingret.
Inte så att hon ville ha tag på moroten och tog fel utan en attack. Vad är det för beteende och varför kan hon ha gjort så :confused: Är värdens gosigaste annars .
 
Jag har för mig att min kanin också gjorde så nån gång när hon var liten. Är inte helt säker, men jag känner igen det där. Hon har aldirg gjort det igen. Det är kanske ingenting, förhoppningsvis :)
 
Min kanin högg efter mig en gång. (väldigt gosig han också)
Då hade han just fått klorna klippta och var lite stessad.
 
det är för att hon visar sitt revir.
det är hennes bur och visar det med att hugga.
dette är nått ni måste få bort från henne,
har varit med om ett antall kaniner som gör dette och det blir bara värre och värre.
 
som d andra varit inne på...
hon skyddar sitt revir och kanske kände sig trängd just då...
om det inte upprepas så är det inget att oroa sig för.
men kaniner e som alla andra djur, man måste närma sig dom försiktigt..
 
Jag vet också flera kaniner som har gjort så just för att markera sitt revir i buren. När dom kommer ut från buren är dom däremot jätte gosiga. Har för mig att det brukar börja i den åldern. Vad är det för kanin?
 
Hon börjar bli könsmogen och brunstar och då kan de bli griniga! Låt henne vara ett tag ,ni får förstå hennes känslostormar! Muta henne med godis men akta fingrarna lite extra.
 
Det är en lite dvärgvädurshona. Idag så var det lungt när jag gav henne moroten på morgonen, och igår stack jag in handen och klappade henne och det gick bra.
Är lite orolig för förra gången vi hade kanin, är rätt länge sen. Då hade vi en hona som var rent bedrövlig, skitelak. Jag vill inte ha det så igen för henne fick vi ta bort på grund av hennes rena lynnesfel.
 
Buren är ju faktiskt kaninens hem, och att sticka in händer där är inte vidare snällt. Vänta tills hon är ute i rummet med att klappa henne.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 241
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 531
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 594
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp