Bukefalos 28 år!

Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Hade jag varit hästägare hade jag flyttat min häst idag...
Men ja, jag tror dig.
Tycker vittnena var trovärdiga, o kunniga o visste precis vad de talade om.

Fågan är hur många som ryker med han?
Lärlingarna som kört med el? Skötarna som tiger??

Men frågan är om de vinner utan några bildbevis eller filmbevis. Frågan är om man kan dömma någon bara på vad några vittnen säger. Hm, för det finns ju faktiskt många kända fall där oskyldiga personer har avrättats fast de var som det låter helt oskyldiga. Om han nu ska dömmas så måste det ju vara med någon form av bevis, mer bevis än personers utsago.

vad tycker ni?
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag vill ge en stor eloge till Thomas och Disa. Så otroligt strongt gjort av er.
Och ingen av oss vill tävla mot "strömmade" hästar. Och ingen av oss vill ABSOLUT INTE att hästar utsätts för sån misshandel.
Tack för att ni ser till nu att sätta stopp för det.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Det är nog inte säkert att någon mer blir drabbad. Allt har skett på Åkes order.

Jag ryser fortfarande. Jäkla skit. Det är ju EN tränare vi pratar om, inte svensk travsport.

Men räknas det som djurplågeri så spelar det väl ingen roll vems order det är, det är väl inte under dödshot?
Fast å andra sidan har vi ju tränar ansvaret... men det gäller väl bara inför STC inte inför vanlig domstol?
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag tycker AD verkar vara en man med ett kall, på fel plats! Bättre att han byter inriktning så han kan göra det han verkligen brinner för!

Och min make hade en intressant teori om varför vittnena klev fram, både om honom och henne... :angel:

Hur som helst så vill jag se bilder och riktiga bevis på att det här verkligen inträffat hos Åke! Skulle det vara så är det oerhört sorgligt. :(
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Såklart måste bevisen hålla, men även om dom inte gör det så kan han ju vara ( och är förmodligen) det ändå....det är många skyldiga också som går fria
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag vill ge en stor eloge till Thomas och Disa. Så otroligt strongt gjort av er.
Och ingen av oss vill tävla mot "strömmade" hästar. Och ingen av oss vill ABSOLUT INTE att hästar utsätts för sån misshandel.
Tack för att ni ser till nu att sätta stopp för det.

Ja, det verkar redan som alla har bestämt sig för att Åke är skyldig...
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag vill ge en stor eloge till Thomas och Disa. Så otroligt strongt gjort av er.
Och ingen av oss vill tävla mot "strömmade" hästar. Och ingen av oss vill ABSOLUT INTE att hästar utsätts för sån misshandel.
Tack för att ni ser till nu att sätta stopp för det.

Väl talat, instämmer i allt!
:bow::bow::bow:
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

*knapplån*
är det bara jag som tycker att det är dubbelmoral att TV4 försöker få alla travtränare att se ut som djurplågare, men samtidigt visar trav på tv flera gånger i veckan?
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag missade helt kalla fakta programmet men såg uppföljningen idag lr ja debatten som blev efter programmet.
Känns lite osanolikt att Åke skulle kunna ha gjort något sådant här men nu vet vi då alltså eftersom jag tror inte att man sätter sig i direktsändning om man inte är 100% säker på sin sak.Dessutom att det var två vittnen.
Jaja en av Svergies främsta travtränare försvinner nu då.
Inte första gången man får nys på att en travtränare här i Svergie inte gör rätt för sig.Men det har ju egentligen inte med saken att göra.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Påfrestande att hela sporten utmålas som djurplågeri. Som en vän till mig sa, om man tittar på alla tamdjur så har nog travarna det bäst av alla.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Såklart måste bevisen hålla, men även om dom inte gör det så kan han ju vara ( och är förmodligen) det ändå....det är många skyldiga också som går fria

Ja såklart han kan vara det utan bevis, men för att JAG ska kunna tro det fullt ut behöver jag iaf se några bevis på det. Iaf tråkigt för travsporten detta i vilket fall!
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag tycker AD verkar vara en man med ett kall, på fel plats! Bättre att han byter inriktning så han kan göra det han verkligen brinner för!

Och min make hade en intressant teori om varför vittnena klev fram, både om honom och henne... :angel:

Hur som helst så vill jag se bilder och riktiga bevis på att det här verkligen inträffat hos Åke! Skulle det vara så är det oerhört sorgligt. :(

Men,om det stämmer att ÅS ha använt grisfösare så ska han dömas!
Vi får hoppas att fler vittnen kommer fram.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp