Bukefalos 28 år!

Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Nej, det kan man ju inte veta. Men om man tror att alla som håller på med trav aldrig gör något som bryter mot det reglemente som finns så är man ju också fel ute.

Men,är det någon som tror det?
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Vittnena bor ju ihop i alla fall.

Helt klart så tror dom ju själva på att dom sett något. Vad jag inte fattar är ju varför ingen annan sagt något tidigare om det är sant.

Jag menar ÅS är ju inte världens smidigaste att ha å göra med. Han måste ju ha sparkat tjogtals med lärlingar genom åren bara för att han vaknat på "fel sida" och att inte någon av dom ens öppnat käften om detta för att "ge igen" eller något sådant under alla dessa år, får i alla fall mig att känna tveksamhet inför vad som sagts.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Det är ju inte så att det krävs annat än vittnesbevis för att bli fälld i domstol.

Jag gjorde min bevisvärdering med ryggmärgen direkt när jag såg dem.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

kl
ska bli intressant att se om de finner några bevis för att ÅS är skyldig till detta. anser själv att grisfösare inte är det värsta man kan dra upp som djurplågeri inom travet, ja inom hästnäringen ihuvudtaget. hoppas att det negativa jag erfarit från travsidan är undantagsfall.
men jag förstår inte uttalandet från många respekterade hästmänniskor, bla Stig H, att hästar inte presterar bättre av smärta?? för mig är det helt uppenbart och accepterat att det är så det fungerar för många hästar (inte alla).
varför skulle det annars användas körspö, och inom ridgrenar tex sporrar??
de flesta hästmänniskor är väl medvetna om att hästar är flyktdjur och springer gärna ifrån smärta ist för att lägga sig ner och gråta.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Oavsett om han är skyldig eller ej så lär ju varenda hästägare plocka bort sina hästar från hans stall. Visar det sig att han är oskyldig lär det oavsett bli svårt att komma igen.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Men frågan är om de vinner utan några bildbevis eller filmbevis. Frågan är om man kan dömma någon bara på vad några vittnen säger. Hm, för det finns ju faktiskt många kända fall där oskyldiga personer har avrättats fast de var som det låter helt oskyldiga. Om han nu ska dömmas så måste det ju vara med någon form av bevis, mer bevis än personers utsago.

vad tycker ni?

Man borde väl kunna dömma på vittnen om de kan vittna om tid, plats, hästar osv..
Det är ju flera personer... nu blir alla hästskötare hörda, de utpekade lärlingaran osv..

Jösses, skulle det krävas bild/film bevis i alla mål så skulel väl det vara väldigt tomt i fängelserna..
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Programmet var sakligt och bra förutom Darenius och Rödhårigatantenbakomskrivbordet.
Tycker det är katastrof för sporten om anklagelserna mot Åke stämmer, vilket jag tyvärr tror att dom gör.
Samtidigt är det ju jättebra om sanningen kommer fram.
Bra att vittnena sa att flera av hästarna underpresterade av behandlingen, jag kan bara inte fatta hur man kan vara så korkad och riskera hela sin verksamhet på sådana metoder? (Om det nu är så)
Bra om programmet leder till att det blir strängare straff för drivningar.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Nej, det kan man ju inte veta. Men om man tror att alla som håller på med trav aldrig gör något som bryter mot det reglemente som finns så är man ju också fel ute.

Klart man inte vill att det ska föekomma såna här fulheter, men man måste ju också vara realist och inse att det faktskt KAN stämma.....Jag har också hört rykten i många år, men som det sagts så har det gått rykten om de flesta som har fått snurr på hästar, bl a Flemming J också då det begav sig
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

*KL*
Nu är man inne på trav igen & svirar ;)

Tycker att det var bra att detta togs på allvar och blev till detta program med vittnen osv. För efter kalla fakta så sas det ju att allt var fel och osanning. Nu har dom iaf luskat vidare! Bra :)

Stig H ville inte säga så mkt, att han ville vara med i programmet då, verkade lite besvärad. Men i sådana program så frågas ju mkt. Men dom kunde ju frågat honom mer om sporten i allmänhet, men det är klart, handlade ju om huruvida det var sant med grisfösarna.

vad som är sant eller inte vet väl ingen hundra, men nu tas problemen iaf upp!
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag missade helt kalla fakta programmet men såg uppföljningen idag lr ja debatten som blev efter programmet.
Känns lite osanolikt att Åke skulle kunna ha gjort något sådant här men nu vet vi då alltså eftersom jag tror inte att man sätter sig i direktsändning om man inte är 100% säker på sin sak.Dessutom att det var två vittnen.
Jaja en av Svergies främsta travtränare försvinner nu då.
Inte första gången man får nys på att en travtränare här i Svergie inte gör rätt för sig.Men det har ju egentligen inte med saken att göra.

Visst vill man inte utsätta sig för sånt i onödan, men det kan ju vara så tankebanorna kan gå i också; bara för att de vågar träda fram är det sant typ..

Nej, jag vet inte, jag hoppas verkligen inte att åke är skyldig, men det ser inte ljust ut för honom nu. Han var en form av idol för mig när jag var liten, han och zoogin och copiad och berglöf. Men jag vill iaf se mer bevis innan jag kan tro på det fullt ut.

Men är det ingen mer som tycker att de är konstigt att inga bilder har kommit ut? Hon har ju jobbat där i tre år och inte en enda(offentligt känd) bild eller film har kommit fram? Hade jag jobbat där hade jag försökt fånga det på bild omedelbart. Åke är väl inte med i maffian eller?
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Vittnena bor ju ihop i alla fall.

Helt klart så tror dom ju själva på att dom sett något. Vad jag inte fattar är ju varför ingen annan sagt något tidigare om det är sant.

Jag menar ÅS är ju inte världens smidigaste att ha å göra med. Han måste ju ha sparkat tjogtals med lärlingar genom åren bara för att han vaknat på "fel sida" och att inte någon av dom ens öppnat käften om detta för att "ge igen" eller något sådant under alla dessa år, får i alla fall mig att känna tveksamhet inför vad som sagts.

Jo, fast vad är en liten lärling mot Å-S?
Och öppna käften är ju inte samma sak som att anmäla..

Jga vet folk som sagt han kört med el, på samma sätt som sägs i programmet o det ska bli intressant o se om den personen blir hörd och om h*n erkänner...
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Han är inte dömd än.
Men jag har skaffat mig en åsikt nu.
Och som travtränare är han slut hur som haver.
Han har förbrukat allt förtroende man behöver.
Imorgon kommer han börja få tomboxar i stallet. Jag lovar.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

*KL*

Om såna här metoder förekommer är det rent ut sagt vidrigt.
Dock tror jag att det kommer att bli svårt att få ÅS fälld för detta trots att vittnen finns. Det blir ord mot ord då det ändå finns folk som sluter upp bakom ÅS likaså de som ställer sig emot honom.
Att det sedan är andra personer än ÅS som utfört handlingarna kan ju också göra att det är svårt att "sätta dit honom". Kan man vara säker på att han gett order? De som sägs ha kört hästarna under denna tid kanske också nekar vilket gör att det fortfarande blir ord mot ord. Och då kan det bli svårt att få en fällande dom.

Allt detta är en tragedi men jag tror inte att ÅS är slut som artist. De som stöttar honom kommer nog att stå bakom honom trots detta. Dvs hästägare som haft häst i träning hos honom länge tex. Det finns alltid folk som står bakom personer i alla väder. Och med tanke på Stig H:s ändå lojala sätt mot honom kanske gör att många också fortsätter anlita ÅS. Tills motsatsen är bevisad.
Såna som oavsett vad som sägs, står bakom. ÅS är trots allt en av Sveriges största och mest framgångsrika tränare så att detta kommer bli slutet för honom har jag svårt att tro.

Om dessa anklagelser är sanna (för jag har också svårt att tro att människor sätter sig i direktsänd tv och ljuger om såna här saker.) hoppas jag dock att så blir fallet.

Synd också att det inte framkom några fina sidor om sporten, för utom den snabba kommentar Ekdahl gav.
 
Senast ändrad:
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Media är komplicerat i sådan här lägen, tycker jag. Det är ju lätt att döma när man bara hör en sida. Som om man skulle hålla brottmålsförhandlingar med bara åklagare och vittnen. :crazy:
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Han är inte dömd än.
Men jag har skaffat mig en åsikt nu.
Och som travtränare är han slut hur som haver.
Han har förbrukat allt förtroende man behöver.
Imorgon kommer han börja få tomboxar i stallet. Jag lovar.

Ja,och det vore för jävligt om anklagelsen mot honom inte stämmer,och hästägare börjar flytta sina hästar!
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Fast sa inte "han på jordbruksverket" att det handlade om 5-10 peroner som trätt fram o anmält... eller sa o sa, han sa att så kunde man ungefär säga ja..

För även om han inet kunde säga så mycket mer kändes det som han hade en hel del vittnen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp