Bukefalos 28 år!

Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Vill förtydliga att jag självklart inte förespråkar någon form av djurplågari och OM det är sant ska han ju självklart dömmas. Visst, man behöver ju inga bildbevis alltid, deras vittnesmål kanske räcker, med tid, datum osv. Jag har ingen aning!

Jag tycker det är synd för travsporten i alla fall!

Men det verkar ju som att det är över för honom nu i alla fall...

Tänk vad illa det skulle vara om det nu visade sig att han är oskyldig! Men hur ska han kunna bevisa att han är det egentligen, det är ju hans ord mot deras!
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Det finns ju en viss hierarki i alla storstall och är du längst ned så är man nog inte så stursk och anmäler sin arbetsgivare för djurplågerit det första man gör.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Fast sa inte "han på jordbruksverket" att det handlade om 5-10 peroner som trätt fram o anmält... eller sa o sa, han sa att så kunde man ungefär säga ja..

För även om han inet kunde säga så mycket mer kändes det som han hade en hel del vittnen?

Ja fast jag fick för mig, efter vad jag tidigare hört, att många var anonyma. Och i ett fall i programmet sa han också "ett par". Hmmmm....
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Fast sa inte "han på jordbruksverket" att det handlade om 5-10 peroner som trätt fram o anmält... eller sa o sa, han sa att så kunde man ungefär säga ja..

För även om han inet kunde säga så mycket mer kändes det som han hade en hel del vittnen?

För det första sa han att han inte kunde uttala sig om hur många ANMÄLNINGAR det var pga sekretess och för det andra så var det frågan om hur många anmälningar det var och inte antalet vittnen. Det kan ju vara SAMMA vittne som anmäler flera gånger...
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

..........
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Ja fast jag fick för mig, efter vad jag tidigare hört, att många var anonyma. Och i ett fall i programmet sa han också "ett par". Hmmmm....

Tidigare har jordbruksverket sagt att ALLA anmälningar var anonyma!
M a o kan alla anmälningar komma från samma person.:angel:
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

För det första sa han att han inte kunde uttala sig om hur många ANMÄLNINGAR det var pga sekretess och för det andra så var det frågan om hur många anmälningar det var och inte antalet vittnen. Det kan ju vara SAMMA vittne som anmäler flera gånger...

Okey, jag missuppfattade nog :o

Trodde han sa ja till att det var mellan 5-10 personer som anmält.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Det finns ju en viss hierarki i alla storstall och är du längst ned så är man nog inte så stursk och anmäler sin arbetsgivare för djurplågerit det första man gör.

Hade jag sett det hade jag tagit bilder och skickat in dem anonymt om jag nu var rädd, har ju aldrig varit i en sådan sits, men så skulle jag nog göra. hade ju inte blundat för sådant djurplågeri.

Men alltså, hur mycket bättre blir en häst av grisfösare då? Inte speciellt mycket bättre, skulle man höra på vittnena sade ju de att hästarna blev sämre utav det. Så om han nog har använt grisfösare var det nog inte speciellt framgångsrikt. Hade jag använt det på min gamla valack när jag hade suttit i sulkyn hade jag nog varit död nu.:crazy:

Tänk att riskera hela sin karriär för något sådant här!:eek:
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Ja,då kommer det här vara ett justitiemord.
För ÅS måste ha något väldigt bra att komma med för att rentvå sig nu.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

kl.

Lite lustigt är det ju att bara ÅS pekas ut som flitig användare av grisfösare, vad jag hört av fd anställda hos en annan av "de stora" så förekommer det även i det stallet, och där även på ponnyerna..

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Åke är oskyldig, han har varit min stora idol sedan tiden med Zoogin då jag på allvar fick upp ögonen för travet.!
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Hade jag sett det hade jag tagit bilder och skickat in dem anonymt om jag nu var rädd, har ju aldrig varit i en sådan sits, men så skulle jag nog göra. hade ju inte blundat för sådant djurplågeri.
Med dagens mobiler så borde det ju finnas bilder om det var sant eller!?
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

En fråga bara. Vittnena är ju sambos enligt eniro. Kan dom inte vara osams med åke???
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

kl.

Lite lustigt är det ju att bara ÅS pekas ut som flitig användare av grisfösare, vad jag hört av fd anställda hos en annan av "de stora" så förekommer det även i det stallet, och där även på ponnyerna..

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Åke är oskyldig, han har varit min stora idol sedan tiden med Zoogin då jag på allvar fick upp ögonen för travet.!

Samma här, fast min bror höll mer på Zoogin och jag på Copiad:p
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Hade jag sett det hade jag tagit bilder och skickat in dem anonymt om jag nu var rädd, har ju aldrig varit i en sådan sits, men så skulle jag nog göra. hade ju inte blundat för sådant djurplågeri.

Men alltså, hur mycket bättre blir en häst av grisfösare då? Inte speciellt mycket bättre, skulle man höra på vittnena sade ju de att hästarna blev sämre utav det. Så om han nog har använt grisfösare var det nog inte speciellt framgångsrikt. Hade jag använt det på min gamla valack när jag hade suttit i sulkyn hade jag nog varit död nu.:crazy:

Tänk att riskera hela sin karriär för något sådant här!:eek:

Ja,det är inte bara hans karriär,alla anställda ,hästägare, gård och hela travsporten
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Hade jag sett det hade jag tagit bilder och skickat in dem anonymt om jag nu var rädd, har ju aldrig varit i en sådan sits, men så skulle jag nog göra. hade ju inte blundat för sådant djurplågeri.

Men alltså, hur mycket bättre blir en häst av grisfösare då? Inte speciellt mycket bättre, skulle man höra på vittnena sade ju de att hästarna blev sämre utav det. Så om han nog har använt grisfösare var det nog inte speciellt framgångsrikt. Hade jag använt det på min gamla valack när jag hade suttit i sulkyn hade jag nog varit död nu.:crazy:

Tänk att riskera hela sin karriär för något sådant här!:eek:

Vissa vart ju bättre o andra sämre tydligen..

Fattar inte ens hur man vågar riskera en sån sak med såna hästar?? :confused:
Va inga dåliga namn som sades heller...
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Verkligen hemskt med grisfösare:mad:, men undrar utöver det hur många hästar som spöas upp rejält som ingen vet om (i all hästsport):( (spö är ju tydligen okej)
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

kl.

Lite lustigt är det ju att bara ÅS pekas ut som flitig användare av grisfösare, vad jag hört av fd anställda hos en annan av "de stora" så förekommer det även i det stallet, och där även på ponnyerna..

Jag trodde ponnyn travade så fort dom kunde ändå.:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp