Bukefalos 28 år!

Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Såg namnen på "vittnena", och namnet Arras T.C.B. fanns på vittnets träningslista och efter ett par mindre goda resultat blandade (med den amatörtränarens största framgångar någonsin) innan den helt plötsligt dök upp på Svanstedts lista och radade upp framgångar där...

Alltid något att fundera på...

Men ärligt... om nu grisfösare skulle användas... hur bra skulle det egentligen fungera? Jag tror inte det skulle fungera speciellt bra faktiskt, men vad vet jag? Jag har inte testat, men jag ska nog ärligt säga att vårt 10-åriga sto inte skulle bli en vinnare helt plötsligt om jag använde grisfösare på henne. Hon har inte gått under 19 och hon lär inte göra det om jag så skulle avfyra rakter från sulkyn.

Åke kan ju faktiskt vara en väldigt bra tränare... det kan ju vara så det ligger till! Men jag vet inte, jag hoppas i alla fall han är oskyldig. Skulle han vara skyldig skulle det vara väldigt tråkigt. Det behövs riktiga bevis i såfall.
Jag menar att dra ett exempel på en häst är nog inte så mycket bevis. Alla våra hästar har vi sänkt rekordet med och många har tränats av proffs tidigare. Den första hästen tror jag nog sänkte sitt rekord från en hög 18 tid till 16,6 m. Han var runt tio när han satte det rekordet. Och vad jag vet har vi inte använt någon grisfösare...

Tillägg: Första delen av programmet var ju inte så roligt, fick mig att nästan somna i alla fall
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag tänkte nog mest på att vittnet vill hämnas för att hästen som gått skapligt för honom gick ännu bättre för ÅS och att vittnet som antagligen förlorade en skaplig inkomstkälla när hästen lämnade honom för Svanstedt
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag tänkte nog mest på att vittnet vill hämnas för att hästen som gått skapligt för honom gick ännu bättre för ÅS och att vittnet som antagligen förlorade en skaplig inkomstkälla när hästen lämnade honom för Svanstedt

Aha, så kan det ligga till med! Men alltså - BILDBEVIS NÅGON!
Varför har de inte tagit några bilder???? Skulle det vara så svårt att få händelserna på BILD?? Jag tycker vittnena verkar väldigt arga i alla fall!
Kan ingen av dem i studion fråga om bildbevis??

Lite upprörd:p
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Det där manliga vittnet verkar ju helt vara i extas över att få "skvallra" ! :crazy:

Nu vet ju inte jag vilka de här vittnena är men jag tror ju inte att de ligger på plus nå mer..
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jag skulle vilja veta vad den där "speciella utrustningen" är för nåt...? :grin:
Slaggjord ? Förbygel ? Murphy ?
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Pinsamt att ta upp dte om Going Kronos, han hade ju bitit sig i tungan!

Säger fortfarande BILDBEVIS eller FILMBEVIS!
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Det där manliga vittnet verkar ju helt vara i extas över att få "skvallra" ! :crazy:

Nu vet ju inte jag vilka de här vittnena är men jag tror ju inte att de ligger på plus nå mer..

Han ja!:crazy: och tjejen sen då, hon ser ju ut att få ett sammanbrott när som helst. Varför kan inte programledaren fråga varför hon inte har tagit en endaste bild på det under de 3 åren. Enligt henne så verkade det ju förekomma ofta!

Tycker synd om stig h, han verkar känna sig väldigt illa till mods! Den kvinnliga programledaren gick ju på honom som f*n!
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

*kl*
alltså.. det kvinnliga vittnet verkar ju allmänt irriterad, självklart att man inte kan svälja allt med hull & hår bara för att någon börjar ankaga folk hur som helst...
& vilket påhopp det blev på stig H innan, precis som om han ska kunna bedöma något sådanthär....
jaa. vilken soppa. folk är inte riktigt kloka. speciellt inte den där galna mantorps-veterinären...
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Lite snabbt i reklam..

Jag undrar hur länge "Försvaret" vetat om dessa nya uppgifter och vittnen som trätt fram?
Känns som man anklagar dem för att avfärda vittnen, utan de ens fått chans ta del av vad de vittnar om?

Tycker Stig H ger en mycket samlat o proffisionellt intryck. Speciellt när han blir arg o ryter ifrån.:bow:
Fattar inte, tycker de att han ska dömma på rak fot i studion?
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Den rödhåriga tv4-kvinnan skulle lika gärna kunna läna rummet. Hon tillför ingenting tycker jag. Låt de kunniga på båda sidor debattera och håll käften säger jag. Hon försöker provocera Stig H på samma sätt som ÅS, tyävrr har de inte samma mentalitet:grin:
Också störande att AD inte får tala till punkt. Alla ska väl för f-n få göra det, inte bara "vittnena":mad:

Jag hoppas verkligen att ÅS är oskyldig. Det skulle som sagt vara förödande annars, stackars hästar:crazy: Jag hoppas de gör en grundlig utredning och finner honom oskyldig. Både för hästarna, ÅS och travsportens skull.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

*kl*
Det är ju lite roligt att ÅS valt Leif Silbersky som juridiskt ombud...

Det skulle jag nog också göra om jag hade ett halvt land emot mig, oavsett jag var skyldig eller ej. Man kan ju räkna ut med lilltån att motparten inte valt några nyutexade jurister heller...
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

kl

Pinsamt att påpeka att Moe Odin hade en "skrämd blick".
Av bilden att döma tycker jag det såg ut som om han kastade med huvudet.
Men alla hästar som vid något tillfälle och särskilt på en ögonblicksbild visar ögonvitorna är alltså rädda och plågade?
Då får man ju säga att det är en jävla tur att jag inte har några fotografer i stallet när jag kliar min häst för då skulle väl det snart också vara förbjudet. :grin:

Känns i övrigt som om programmet hade förutsättningar för att bli bra och intressant, men det märks ju tydligt att programledarna (särskilt tanten) redan bestämt sig för hur det ligger till och frågar/provocerar därefter.
Tänker dock inte säga något om vittnenas trovärdighet för det kan inte jag bedöma.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Kl

Någon mer som tror som jag - Åke är slut som tränare. Vilken tragedi.

Hade jag varit hästägare hade jag flyttat min häst idag...
Men ja, jag tror dig.
Tycker vittnena var trovärdiga, o kunniga o visste precis vad de talade om.

FRågan är hur många som ryker med han?
Lärlingarna som kört med el? Skötarna som tiger??
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Det är nog inte säkert att någon mer blir drabbad. Allt har skett på Åkes order.

Jag ryser fortfarande. Jäkla skit. Det är ju EN tränare vi pratar om, inte svensk travsport.
 
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Ja det här var inte kul o se....
Samtidigt som man inte vill tro att sånt förekommer och att jag verkligen hoppas att det inte förekommer generellt hos tränare , så vill jag nog också tro vittnena, jag skulle då aldrig satt mig i direktsändning med sånt om jag inte hade 100% under fötterna. Så varför skulle dom sitta där om det inte va sant...så tyvärr
Bye bye Åke
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp