Anledningar att vara lyckliga över :)

Hero

Trådstartare
Hej! Jag läste i dejtingtråden om hur vissa känner sig ensamma. Så gör jag också många gånger. Men jag brukar försöka tänka på hur jäkla bra jag har det och då blir livet så mkt enklare och saknaden efter en partner mindre.

Mina anledningar
* Min familj
* Älskar min lägenhet
* Min ekonomi (Inga lån och en stor buffert)
* Mitt Jobb
* Min hälsa (Bra kondition, fysik och sällan sjuk)

Sen finns det fullt med andra småsaker jag uppskattar med livet.
När man börjar tänka på dom så har jag fn ingen annan anledning att vara lycklig singel eller ej :cool::D.

Så vilka är era ? :)
 
- Har en fantastisk lägenhet.
- En underbar familj som alltid ställer upp
- Ett bra jobb (än så länge...)
- Fantastiska vänner som gör att jag slipper känna mig ensam, hade jag inte haft dom så hade jag saknat en partner betydligt mer.
- Jag har världens gulligaste hund :D :love:
 
En fantastisk mamma som ställer upp i vått och torrt. (Tacksam för resten av familjen också men min mamma är min klippa.)
Många nära vänner som får mig att må bra och som jag kan vara mig själv med.
En supergullig katt och en supergullig hund.
Ett jobb som jag mår bra på med fina kollegor och härlig arbetsmiljö.
En lägenhet jag stormtrivs i och som verkligen är "jag".
En ständigt växande styrka i mig själv och en vilja att utvecklas och jobba mot mina mål.

Jag är faktiskt också tacksam för mitt ganska trassliga bagage, som gjort mig stark och ödmjuk inför både mig själv och andra. Jag tar ingenting för givet.
 
MITT JOBB!! :love::heartheart:heartlove:
Älskar varje minut, med underbara kollegor, kunder och såklart köra "min" långtradare.
IMG_3670.jpg


Min personbil hör nog till något som gör mig lycklig också, första gången jag äger en såpass ny bil som årsmodell -15.

Mina vänner på nätet.

Sen finns det nog mer, som jag inte kommer på just nu. :)
 
Mina Barn
Min Lägenhet, liten men bra läge
Mina internet vänner.
Att jag har varit del att upptäcka 2 planeter, kartlagt himlakroppar, hittat en asteroid. Mitt namn finns med på två satelliter. Blivit intervjuad i radio (sverige, australien X2 och usa)
Mitt interlekt.
Mitt begynnande förhållande med M.
 
Egen fin hästgård med låg belåning
Bra ekonomi och ett stort sparande
Fina hästar
Bra hälsa (även min familj)
Men de sakerna som får mitt hjärta att slå dubbla slag är definitivt:
-Har många fina bilar som verkligen gör mig lycklig -att S6an är inlämnad för kamremsbyte nu och sen ska putsas upp inför Elmia gör mig på riktigt pirrig :o.
-Supporter i en stor fotbollsklubb som verkligen är allt för mig - klubben, laget och alla supportrars kärlek till samma grej, så fantastiskt! Åka med bussen på bortamatcher, hinka öl och sjunga - livet :love:
 
Mitt HUS - det är precis som vi vill ha det :) !

Min familj, dvs man, föräldrar och djur (hästar, hund och katt).

Mitt jobb och mina kollegor.

Der är de stora bitarna som finns alltid, men sedan är det de varierande småsakerna som förgyller vardagen: god mat, ett snällt sms, fina blommor, (som ikväll) en otrolig stjärnhimmel, ett gott vin, en spännande pusselbit i släktforskningen, en bra bok, osv osv osv........... Det finns MYCKET :) !!
 
Bra tråd @Hero ! Är bra att fokusera på det positiva!

Jag tänker ofta liknande. Vet inte hur "ensam" jag går runt och känner mig, men jag är extrovert och social, och skulle nog gärna bo tillsammans med nån igen.
Mina anledningar:

Har en stabil grund, utbildning och erfarenhet som gör att jag alltid kan få ett stabilt jobb med tillräcklig lön.
Jag är mentalt stark, jag vet att jag kan hantera stora motgångar i livet och ingen kan kränka mig.
Min närmaste familj är fantastisk.
Har inget seriöst hälsoproblem.
Har inte många nära vänner, men de jag har går att lita på fullt ut.
Jag har ett trevligt socialt umgänge, även om det inte är tillräckligt mycket för vad jag egentligen helst skulle vilja ha.

Sen är det ju en massa småsaker som du säger!
 
Att allt jag äger är mitt,hus,bil trailer och tillbehör till dom alla, mao inga lån.
Mina djur
Min älskade syster
Goda vänner både på nätet o live,inom o utomlands
Att jag har god ekonomi med en hyfsad buffert så jag kan köpa vad jag vill när jag vill (brukar betyda fler hundar eller bygga om huset igen)
Att jag är frisk (allt är relativt)
Att det snart är vår/sommar
Jag har massor med fler anledningar .
 
Jag har mycket jag blir lycklig av i mitt liv :)
  • Mina barn
  • Min man
  • Mina djur
  • Att ha två fantastiska hästar som alla i familjen har glädje av på sitt sätt
  • Mitt jobb
  • Vår lilla gård
  • Att vi har god ekonomi och kan göra vad vi vill mer eller mindre
  • Min träning och att jag orkar hålla igång den ihop med allt annat
  • Mina vänner
  • Min övriga familj och släkt inkl maken familj. Älskar mina svärföräldrar!
 
  • Att ha ett barn och vara förälder. Även om jag är singel nu så är jag inte tillbaka på ruta ett, utan något viktigt är avklarat.

  • Min häst och vår utveckling tillsammans. Från en svår och utskälld häst i kombination med en nybörjare, så har det blivit ganska bra.
    Förr kastade han av tjejerna till höger och vänster, nu har jag inte åkt av på 1,5 år.
    En gång i början åkte hovslagaren därifrån utan att ha lyckats få på bakskorna, numera lägger jag på tappskorna själv om det behövs.
    Osv...
 
Jag är sån som kan bli tårögd av lycka bara av att solen kikar fram eller att min lilla tomatplanta har hittat upp ur jorden, så jag ska förskona er från att skriva en mindre bokserie om vad som gör mig lycklig. Men utöver de givna sakerna som min egen och familjens hälsa, ekonomisk trygghet osv. så är följande top of mind just nu:
  • Att min fertilitetsutredning gav fina resultat
  • Att jag inte hade bröstcancer
  • Att jag fyller 30 nästa vecka och att det på riktigt känns som att livet börjar nu
  • Att jag får möjligheten att flytta hem till holmen i vår
  • Min hund som fortsätter att vara frisk, energisk och fånig
  • Att våren är på ingång
  • Att min chef är snäll och empatisk
  • Att jag har många fantastiska vänner
  • Min nära relation till mina föräldrar
  • Stugorna, att få komma ut från stan när jag vill
  • Alla mina hobbys som kan göra mig helt överexalterad i perioder
 
  • Att jag är någorlunda frisk och hel.
  • Att de jag bryr mig om är någorlunda friska och hela.
  • Att jag lyckades lämna ett destruktivt förhållande och sedan träffade min nuvarande, som ger mig den kärlek och respekt jag numera inser att jag förtjänar.
  • Att jag har ett bra jobb med en bra lön
  • Att jag lever i, och är född och uppväxt i, ett demokratiskt, fredligt och jämställt land utan risker för några större naturkatastrofer.
Plus en massa småsaker.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 743
Senast: _Taggis_
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 612
Senast: monster1
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 529
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp