Anmäla svartjobb

Sv: Anmäla svartjobb

Klart det är svårt att beräkna, MEN, någon form av mall borde finnas, om Bonde A år efter år, ligger under normal nivå, kanske det är dax för granskning... Eller för bonden att byta yrke kanske ;)
 
Sv: Anmäla svartjobb

Inte just bara hö, men annat också.
Och så gällde det nog inte "bara" en faktor 2 utan typ "litet mera"..
Och det fanns dessutom anledning till schönstaxeringen.

I de flesta fall så låg "En enkel beräkning av kassaflödet för att se om man kan klara sig på på inkomsterna" till grund för det hela.
 
Sv: Anmäla svartjobb

Moms nu igen dåda. Jag räknar väl med det belopp jag köpte henne för (utan moms?)? Dvs vad gäller de utgifter jag haft om jag ska sälja henne för momspliktig summa?

Har iaf skaffat pärm och däri sitter nu mitt första kvitto på Wind, dvs "handpenningen" på 7000kr + moms.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
735
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 400
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 160
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 027
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp