Bukefalos 28 år!

Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså... är det inte olagligt att lotta ut levande djur? :confused: Jag trodde det var därför de slutade lotta ut hästar på göteborg horse show.
Om lagen om levande lotterivinster inte ändrats sedan jag sist hörde den tas upp, så är det bara hundar och katter som omfattas av den, inga andra djur. Ingen aning om varför.

Man får väl hoppas att de gör ordentliga efterforskningar också. Gjorde förresten inte Min Häst samma sak en gång i tiden?
Vad jag vet gjorde i alla fall Min Häst ordentliga efterforskningar. Man talade med såväl föräldrar som tränare och andra runt finalisterna, och dessa fick resa iväg och provrida hästen ett par gånger innan något beslut togs, åtminstone det år en dåvarande vän till mig gick till final. Med det sagt kan man fortfarande diskutera hur lämpligt det är att ha en ponny som tävlingsvinst.

Tycker tyvärr spontant också att Facebook-lottningen låter betydligt mindre seriös. Man får väl hoppas att det inte bara är för en slumpmässig vinnare att bränna ner och hämta hästen.
 
2b50.png
⭐TÄVLING, VINN EN PONNY
2b50.png
⭐

Vi på Stall ******är på extra bra humör just nu då vi sålt över 55 hästar sedan starten för 2 månader sedan.
Därför tävlar vi nu ut en ponny.

För att vinna ponnyn så ska du kommentera med en kort motivering om varför just du ska ska vinna denna ponnyn.
Dela inlägget samt gilla våran facebook sida.
Tävlingen avslutas den 30 Juni kl 18.00 och vinnaren presenteras strax där efter på våran sida.

Information om ponnyn.
Mars är ett B ponny sto på 6år, 116 cm (Viktbärande) importerad ifrån Irland. Inriden och riden i alla gångarter, snäll i all hantering. Ska även vara körd enligt uppgift. Har pass och är chipmärkt


Är det bara jag som tycker det är riktigt osmakligt att lotta ut en ponny såhär? Slumpa iväg den till dem som helst?

Om det inte står mer i inlägget bryter den dessutom mot Facebooks regler. Det måste stå tydligt att fb inte har något att göra med tävlingen t ex. Sen är det väl inte supertydligt om man måste gilla och dela för att få vara med, men man får inte använda sig av delning heller för att få delta, se nedan.

"3. Kampanjer kan administreras på sidor eller i applikationer på Facebook. Personliga tidslinjer och vänanknytningar får inte användas för administration av kampanjer (t.ex. är ”dela på din tidslinje för att delta” eller ”dela på din väns tidslinje för att kunna delta flera gånger” och ”tagga dina vänner i det här inlägget för att delta” inte tillåtna)."
 
Om det inte står mer i inlägget bryter den dessutom mot Facebooks regler. Det måste stå tydligt att fb inte har något att göra med tävlingen t ex. Sen är det väl inte supertydligt om man måste gilla och dela för att få vara med, men man får inte använda sig av delning heller för att få delta, se nedan.

"3. Kampanjer kan administreras på sidor eller i applikationer på Facebook. Personliga tidslinjer och vänanknytningar får inte användas för administration av kampanjer (t.ex. är ”dela på din tidslinje för att delta” eller ”dela på din väns tidslinje för att kunna delta flera gånger” och ”tagga dina vänner i det här inlägget för att delta” inte tillåtna)."
Enligt hennes blogg blev hennes facebook hackad igår. Hennes privata är uppe igen, men inte stallets. De kanske fått anmälningar om tävlingen...
 
Är det ngn speciell grej med en svart häst?

Jag stod tidigare installad hos en travtränare.
Jag kommenterade en ovanligt vacker häst i stallet och fick till svar
"svart hjälper"
och jag hör till dem som tycker att en helt svart, blänkande häst är väldigt vacker.
I mina ögon är svart vackrare än en del andra färger.

Men det betyder ju inte att man ska tulla på de andra egenskaperna man vill ha hos hästen, bara för färgens skull.
 
Jag minns också Min Häst - utlottningarna. Gjorde inte Pollux också något liknande?

Sedan känns väl infon om hästen i fråga inte särskilt djup. Vet de ens vad de lottar ut? "Ska vara körd.." Jojo, kanske läge att kolla det innan man lottar ut en familjeponny?

B. Wahlströms hade ju på insidan av bland annat Kitty-böcker "vinn en moped eller en ponny". Fast jag tror att det var pengarna för att räcka till moppe eller ponny som gick att vinna.
 
Jag stod tidigare installad hos en travtränare.
Jag kommenterade en ovanligt vacker häst i stallet och fick till svar
"svart hjälper"
och jag hör till dem som tycker att en helt svart, blänkande häst är väldigt vacker.
I mina ögon är svart vackrare än en del andra färger.

Men det betyder ju inte att man ska tulla på de andra egenskaperna man vill ha hos hästen, bara för färgens skull.
Jag berömde en av mina tränares oerhört vackra sto, varvid hon säger att det nog är färgen som gör det. Alla tycker hon är vacker.
Nu tyckte jag ju verkligen hästen var snygg även 'utan' färg men det finns nog dom som bara går på färgen.
 
Jag berömde en av mina tränares oerhört vackra sto, varvid hon säger att det nog är färgen som gör det. Alla tycker hon är vacker.
Nu tyckte jag ju verkligen hästen var snygg även 'utan' färg men det finns nog dom som bara går på färgen.

Ja, färg kan hjälpa...
Jag hade en häst hemma för inridning. Fantastiskt vacker. Kolsvart, fint huvud.
Och, när man tittade närmre, kroppsform lite som en tax. Fast det man såg var den kolsvarta hästen och det vackra huvudet.
Så visst påverkas uppfattningen även av färgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
631
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 288
· Visningar
49 610
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 063
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
712
· Visningar
53 723
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp